om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguideDiskusjonsforumVerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE


För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO Andre artikler

Idrettsstjerner gjør suksess rundt pokerbordet


Les mer | Se ogsÃ¥ Trening

Grønne smoothies – sunn energi for økt konsentrasjon og utholdenhet

En nyere gren på det stadig voksende smoothie treet er «grønne smoothies» eller «grønne shaker».
Les mer | Se ogsÃ¥ Kosthold



Annonse
Har du prøvd slankeopplegget PLUSS? NED i VEKT UTEN SULT: Med slankeopplegget Pluss kan du slanke deg uten at det oppstår sult! Dette er fantastisk nyheter for deg som vil slanke deg med musklenes overskudd på topp!
Les mer | Se ogsÃ¥ Slanking
Virker slankemetoden PLUSS? Trodde du at alle metodene for å slanke seg, gikk ut på å forbrenne flere kalorier enn kroppen forbruker? Trodde du at all slanking innebar sult? Vel, slankeopplegget PLUSS er her og det fungerer! Her er tankeeksperimentet bak tynntarmsteorien.
Les mer | Se ogsÃ¥ Slanking
Hvorfor intervalltrening bør praktiseres! Bikinisesongen står for dør. Av den grunn er det mange som er ute etter raske løsninger. Ta en titt her
Les mer | Se ogsÃ¥ Trening
Karbohydrater... Kan de føre til overvekt? Det å bli klok på kosthold, er ikke lett. Derimot er sukker lik gjøken: En liten luring kroppen din helst ikke vil ha!
Les mer | Se ogsÃ¥ Kosthold
Fettforbrenning uten diett! Det finnes enkle løsninger til hvordan tape fettprosent og redusere vekten!
Les mer | Se ogsÃ¥ Kosthold
Feel the POWER! Steinaldermenneskene skjønte det vi ikke skjønner. Nettopp hvordan spise for best mulig kroppssammensetning. Denne type kosthold vil gi deg valuta for pengene!
Les mer | Se ogsÃ¥ Kosthold
Tren Korrekt! Korrekt trening har stor betydning for gode resultater innen slanking og fettforbrenning. Glem apparatbruk og andre isoleringsøvelser.
Les mer | Se ogsÃ¥ Trening
Maten du BØR fokusere på! Proteiner er gull verdt for vektreduksjon og god kroppssammensetning!
Les mer | Se ogsÃ¥ Kosthold

Dagens utvalgte spørsmål & svar

alkohol og fotball
Jeg lurer på om man virkelig mister 2 uker med trening (kondis og fotball generelt) hvis man tar ei skikkelig fykkekule en dag?
hvis ikke, hvor mye av formen mister man etter en fest?
og hva bør man gjøre under/etter festen for å ikke miste så mye eller ingenting.. på forhånd takk!

Svar
Alkohol bryter ned overskuddet både i hjernen og i musklene. Alkohol et en fettløselig gift. Fyllesyke forteller meget tydelig hva kroppen synes om alkohol. En fest må du regne med ødelegger kroppens restitusjon/oppbyggelse i rundt ett døgn.

Det er ikke krise for en utøver å ta seg en fest en gang i blant. Men satser du knallhardt og vil raskest mulig opp og fram, så er alkohol i mengder over tre halvlitere på en kveld et par ganger i uka, mer enn nok. Fyll hører ikke hjemme som et innslag i ukeaktivitetene til idrettsutøvere.

Hasj er det eneste rusmiddelet jeg kjenner til, som ikke innvirker negativt på kroppens oppbyggelse og innhenting. Problemet med hasj er at det er ulovlig. Et annet problem med hasj, er som ved alle andre rusmiddel: du blir ikke noe smartere og sunnere av dem.

I kroppsbyggermiljøer har det vært en del bruk av GHB, da man har fått høre at dette stoffet samtidig som det gir rus, påvirker kroppen til å produsere mer veksthormon. Byggere har av den grunn feilaktig trodd at GHB er bra for både muskelvekst og innhenting. Dette stemmer ikke. GHB påvirker trolig bare kroppen til å tømme seg raskere for veksthormon. Etter noen dagers bruk kan utøveren oppleve at nattesøvnen forsvinner, matlysten forsvinner, og da også alt som har med oppbyggelse av overskudd å gjøre. Så unngå GHB! Dette er også et ulovlig rusmiddel.

Så du bør holde deg til alkohol kun i små mengder. Fyllekuler kan du påregne i treningen som en total økning av treningsbelastningen gjeldende uke, på rundt 20%. Kompenser for en fyllekule enten ved å redusere treningen eller ved å legge til et par dager med ekstra hvile.

John Gunnar Oppheim

Flere spørsmål og svar finner du på www.trim.no

 

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten

Trening og Utholdenhet