om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 11:07:43

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  alkohol og kalorier
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: alkohol og kalorier  (Lest 2951 ganger)
Iris
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 30/03 - 2008, 18:01:52 »

jeg har fått med meg at alkoholholdinge drikker inneholder mye kalorier, og nedsetter forbrenningen. Jeg er en jente på 22 år som gjerne vil fortsette å gå ut med venner selv om jeg slanker meg. Har noen noen tips og råd hva jeg skal gjøre med henhold til hva jeg drikker osv?
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #1 på: 30/03 - 2008, 19:06:05 »

Alkohol nedsetter ikke forbrenningen, men tilfører kalorier slik at energiinntaket går opp. Syns du skal kose deg når du er ute med venner og ikke tenke så mye på hva du kan og ikke kan drikke. Drikker du med måte de få gangene du er ute har det liten betydning for energibalansen over tid uansett Smiley

Ellers så kan du jo danse litt og kompansere for de ekstra kaloriene som kommer inn! Noen velger også lightversjoner av blandevann for å redusere kaloriinntaket på den måten. Det finnes også lavkalori øl og lavkarbo øl. Men som eg sa i begynnelsen, det er ikke her det store slaget mot kiloene står Smiley
Loggført
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 30/03 - 2008, 19:40:37 »

Kanskje du kan prioritere en time eller to med eksta trim på forhånd ?
Loggført

lillemy
Smått avhengig

Smil og verden smiler igjen.......

Vis profil
« Svar #3 på: 30/03 - 2008, 20:56:53 »

Lurt det som startopia sier.
Hvis ikke du rekker det denne dagen kan du jo gjøre det dagen derpå om du ikke er altfor fyllesyk da he he.

Så har jeg hørt at vin er det mindre kcal. i enn cider, rusbrus og øl.
Regner med at det er helst det , det går i ?

Kos deg med vennene dine du og tenk heller på hva du putter i munnen i løpet av hele uka og ikke akkurat di timene du drikker alkohol.
Loggført

52x  wiggle opp
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #4 på: 30/03 - 2008, 20:58:31 »

Jeg sier tren før en går ut, dagen derpå er aldri en god dag for trim  eusa_whistle
Loggført

lillemy
Smått avhengig

Smil og verden smiler igjen.......

Vis profil
« Svar #5 på: 30/03 - 2008, 20:59:54 »

ja sant det men formen kommer seg ofte utpå kvelden da.
Det beste er vel både og
Loggført

52x  wiggle opp
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #6 på: 30/03 - 2008, 21:08:55 »

Har noen noen tips og råd hva jeg skal gjøre med henhold til hva jeg drikker osv?

Enig i at om det ikke er ofte du er ute, så er det viktigere å være sosial, og heller kompensere med mer aktivitet.
Hvor mye må du så kompensere? Regner vi med porsjoner på 1,5 dl for rød/ hvitvin, 1 dl for hetvin , og 4 cl for brennevin og likør, får vi følgende omtrentlige kaloriliste pr porsjon, evt blandevann er ikke medregnet:
Alkoholfri vin: under 50
Brennevin 40%: rundt 100
Hetvin 17%: rundt 100
Hvitvin 10%; rundt 100
Hvitvin 12%: rundt 100
likør 35%: ca 130
rødvin 12 %: rundt 100
(har sammenlignet tall fra to ulike kilder, og runder litt av)

Da blir spørsmålene: hva liker du? Hvilke glass kan du "tøye" lengst? Hvor mye er du villig til å trimme bort igjen?
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #7 på: 30/03 - 2008, 22:00:38 »

Hvis man skal varig ned i vekt er det viktig at man gjør en livsstilsendring som man kan leve med. Jeg tror ikke alkoholden på en utekveld er det som ødelegger merst. Det er kankje verre for de som drikker en pils etter jobben hver kveld.

Men jeg tenker meg meg selv: Når jeg drikker masse så får jeg også en vanvittig apetitt. Jeg bøtter ned med potetgull, og utpå natta vil jeg alltid ha mat: bakt potet med masse ost og dressing, pommesfrites, hamburgere eller pølser - hva som helst: Det går ned på høykant.

For min egendel tror jeg nok dette er mere skadelig enn alkoholen.
Loggført

Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #8 på: 30/03 - 2008, 22:24:30 »

http://www.dinside.no/php/art.php?id=515777
En liten artikkel til ettertanke....
Loggført

Iris
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #9 på: 31/03 - 2008, 16:32:07 »

tusen takk for alle svar! jeg liker å være sosial ute på fest en gang iblant, så det er godt å vite at jeg kan gjøre det med rimelig samvittighet! Dagen derpå er aldri en god dag, men hunden tvinger meg hvertfll ut i bevegelse! og å trene ekstra før jeg går ut er jo ikke problem egentlig. det er to uker til neste begivenhet, og selv om jeg kun har gått på diett og trent en uke, merker jeg at selvtilliten er bedre, selv om det ikke er noe megaforskjell på vekta! tipper at om to uker vil jeg føle meg enda bedre, så jeg gleder meg til å gå ut med hodet et lite hakk høyere enn før!! tusen takk for støtte og gode råd! eusa_drool
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.4 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten