om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 11:14:28

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  "State of mind"
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: "State of mind"  (Lest 695 ganger)
fffd
Beryktet

Vis profil
« på: 05/04 - 2008, 00:54:01 »

Jeg har vært litt borte fra den direkte slankingen en stund, prøvde å fokusere på andre ting, dermed vet jeg ikke hvor meget som har blitt skrevet om dette emnet, men jeg vil prøve meg.

Da jeg sluttet å røyke med boka "endelig ikke-røyker" skjønte jeg egentlig ikke fullt og helt på hvilken måte boka hadde hjulpet meg, men den gjorde det..  Jeg skjønte at det var en form for reprogrammering/omprogrammering. Allen Carr har en bok som dekker feltet slanking og, den har jeg ikke lest, av en grunn..

Grunnen er som følger, bøkene løser ikke problemene, den jobber innenfor matrixen, om dere skjønner metaforen.  Jeg har etter dette søkt etter bøker som hjelper meg mer med bevisstgjøring enn reprogrammering, og ei av bøkene jeg fant var Eckhart Tolles "Power of NOW".

Om du ser forbi new age greiene i boka så er det en veldig bra innføring i hvordan bevisstgjøre dine tanker. Han henter mye fra religioner og da spesielt buddhisme, vil dere ha en "renere" kilde så er Bahgavad Gita en bok som kan anbefales. 

Uansett, religion kan holdes utenfor, dette har intet med religion å gjøre, men å leve i øyeblikket..  Å oppdage en tanke når den kommer, det være seg tanken på mat, røyk eller andre ting, både negative og positive.

Før jeg leste om dette så måtte jeg høre på musikk på mine mange turer, jeg kjedet meg ofte, nå er det veldig sjelden jeg kjeder meg. Som jeg nevner, dette høres som new age greier, og det er det og, men frykt ikke, du kommer ikke til å bli hjernevasket eller medlem av noen sekt.

Det som skjer mest sannsynlig er at du får økt selvtillit, du vil kanskje "se" når det kommer en snikende tanke når du går forbi godtedisken på super`n.  Jeg hadde ihvertfall en grei bieffekt, sover mye bedre på natten..

Det finnes mange bøker der ute, t.o.m. flere av Eckhart Tolle, og det er mye som er bare tull, selv i boka "Power of NOW".  Bruk det du trur hjelper, resten hiver du over skulderen. Faktisk ble Tolle en av Oprahs bokklubb anbefalinger.

fffd out
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 05/04 - 2008, 10:13:57 »

.. bøkene løser ikke problemene, den jobber innenfor matrixen, om dere skjønner metaforen.  Jeg har etter dette søkt etter bøker som hjelper meg mer med bevisstgjøring enn reprogrammering, og ei av bøkene jeg fant var Eckhart Tolles "Power of NOW".
 ....finnes mange bøker der ute, t.o.m. flere av Eckhart Tolle, og det er mye som er bare tull, selv i boka "Power of NOW".  Bruk det du trur hjelper, resten hiver du over skulderen. ..
- Er så enig. Det finnes faktisk en del materiell som kan hjelpe til økt bevisstgjøring. Selv har jeg lest en del innen NLP (nevrolingvistisk programmering), og finner også mye søppel og reinhekla markedsføringstriks for å selge flere bøker og hjelpemidler og kortstokker (!) og  - you name it.
Men innen grusen finnes gullkorn.
Enten man satser på religion, human-etikk, filosofi, new-age eller hva det skal være, mennesker har godt av å systematisere tankene sine i blandt. Særlig når du står i valgsituasjoner, er det viktig å tenke etter hva som er viktig for deg, og hva du gladelig kan gi slipp på.
Vi blir påvirket fra alle bauger og kanter med reklame fra selgere av både ting og ideer, så da er det viktig å ha et godt fotfeste i seg sjøl.
Men dette feltet er som andre treningsfelt, du har ikke lært det en gang for alle, bruker du ikke "tenkeøvelsene" går det som med en muskel som ikke er i bruk.

Folk som trenger å slanke seg, de som trenger å øke treningsmengde, de som trenger å bli mer bevisst på kosthold, de som trenger å gjøre valg som styrker helsa - men kan gå på bekostning av innlærte vaner man har funnet behagelige, vil alle ha nytte av å bli styrket i evnen til å ta valg.
Kanskje noen av oss trenger støtte for å innse at vi faktisk ikke må slanke oss så mye som reklamesamfunnet krever?

Kanskje denne tråden kan bli en samling av skrifter (bøker, nettsteder osv) medlemmene har funnet nyttige for å bevisstgjøre deg selv.

Selv får jeg tips fra http://www.saladltd.co.uk/, men må advare om masse reklame. Er du ikke vant til å skumlese fort, for å sortere vekk bøttevis av søppel, kan det være best å ligge unna. Jeg har lagt ut litt på dagboka mi, bl.a. ved nyttårsskiftet - det er jo et bra tidspunkt for å ta et lite oppgjør med seg selv og velge veg videre.

Hvor henter du inspirasjon?
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.383 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten