om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 11:18:22

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Er denne frokosten sunn?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Er denne frokosten sunn?  (Lest 1869 ganger)
trivelig
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 08/04 - 2008, 12:53:30 »

Hei! Jeg har aldri i mitt liv vært flink til å spise frokost, men med denne "oppskriften" klarer jeg både å få tid nok til å spise og å orke mat tidlig på morgenen.

Havregryn
En neve mandler
Ca. 5 spiseskjeer med yougurt

Dette blir akkurat nok yogurt til at det blir en slags "masse" og blir deilig å spise! Smiley Høres dette sunt ut for dere? Er det noe jeg burde legge til/ta bort/endre på?
Loggført
tigergrrl
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 08/04 - 2008, 14:30:04 »

Hei, er ny her selv... men hva som er sunt eller ikke avhenger jo egentlig av hva du mener med sunt!
Spørs vel hvilken metode du følger for å gå ned i vekt også - etter min metode ("sunn mat og trening") høres dette helt fint og flott ut, forutsatt at det ikke blir for kaloririkt med mandlene oppi. =) I tillegg kan det være lurt å velge en mager yoghurttype, det er mye sukker i de vanlige merkene.
Lykke til =)
Loggført

Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 08/04 - 2008, 16:40:55 »

3 ss (30g) havregryn inneholder 118 kcal, det er mye karbohydrater i havregryn.
Tar du et eple (135g) og skjærer i terninger og blander med 0,1% yoghurt og 5-6 mandler, blir du mer mett på mindre kalorier.
Det trenger ikke være enten eller, en dag det ene, en dag det andre er også mulig Wink
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 08/04 - 2008, 22:38:01 »

Jeg kjøper beger med kesam mager, lite fett i den.
Så tar jeg halve begeret i en skål, tilsetter en del fun light saft og rører rundt, evt litt vann hvis den er tykk og så 75 gram musli. Det gir ca 360 kcal, lite fett, ikke noe særs tilsatt sukker og en blir god og mett.
Loggført

komadyret
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 28/05 - 2008, 00:24:15 »

Hei! Jeg har aldri i mitt liv vært flink til å spise frokost, men med denne "oppskriften" klarer jeg både å få tid nok til å spise og å orke mat tidlig på morgenen.

Havregryn
En neve mandler
Ca. 5 spiseskjeer med yougurt

Dette blir akkurat nok yogurt til at det blir en slags "masse" og blir deilig å spise! Smiley Høres dette sunt ut for dere? Er det noe jeg burde legge til/ta bort/endre på?

Høres bra ut med mandler (proteiner) og havregryn, youghurt inneholder mye sukker, men velg en mager variant. Havregryn inneholder karbohydrater noe som er viktig og bra og få i seg til frokost, man skal fylle kroppen med energi;) Du kan evt også bruke melk og proteinshake til å blande i havregrynet, da blir der mer proteiner.
Loggført
Hrawiz
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #5 på: 02/06 - 2008, 19:25:37 »

Jeg synes det hoertes ut som en bra frokost.

Men vaer oppmerksom paa at havregryn kan gi luft i magen. Det kan broed ogsaa gjoere.
Loggført

Du kan regne ut forbrenningen din her:
http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.413 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten