om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 11:39:02

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Hvor mange kalorier bør jeg få i meg?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvor mange kalorier bør jeg få i meg?  (Lest 1974 ganger)
Pingu
Sporty

NOTHING gonna stop me now!! ;o)

Vis profil
« på: 27/04 - 2008, 12:00:53 »

Jeg er nå 94,7, og 163 på strømpelesten. Er ikke så aktiv, men går daglig til og fra bhg, og til butikken.
Loggført

Littleme
Gjest
« Svar #1 på: 27/04 - 2008, 14:29:53 »

Hvor mange kalorier du bør få i deg er nesten umulig å svare på så sant man ikke måler ditt nøyaktige energiforbruk.

Din hvileforbrenning kan variere fra 1400 til 1800 kcal/døgn avhengig av din fettprosent. I tillegg vil den kunne variere litt ekstra pga andre faktorer (hormoner, sympatisk nervesystem aktivitet osv).

Det er også vanskelig å vite nøyaktig hvor mye energi en bruker i hverdagen, så en kan fort bomme med +/- 1000 kcal om en bruker litt feil ligninger/kalkulatorer.

Mitt råd til deg er å ikke være så opptatt av det kaloritallet du skal få i deg, men heller ha fokus på hvilke matvarer som tilfører deg lite energi og hvilke som tilfører deg mye. Hvilke matvarer bør du spise mindre av og hvilke kan du spise mer av. I tillegg er det viktig å ha fokus på å få i seg noen lunde riktig forhold mellom de energigivende næringsstoffene (karbohydrater, protein, fett).

Så kort forklart, ta heller utgangspunkt i det kostholdet du har i dag, og gjør endringer som medfører at kaloriinntaket synker uten at det går på bekostning av mengden mat du spiser. Samtidig bør du på forhånd faktisk undersøke om du faktisk får i deg for mye energi, eller om du bare rett og slett beveger deg for lite, som du antyder i siste setning Wink
Loggført
Hrawiz
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #2 på: 29/04 - 2008, 16:55:29 »

Du kan regne ut forbrenningen din her:

http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php

Loggført

Du kan regne ut forbrenningen din her:
http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.429 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten