om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 11:41:10

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slanking generelt
| | |-+  Belønningsforslag
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Belønningsforslag  (Lest 1081 ganger)
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« på: 30/04 - 2008, 08:15:52 »

Jeg trenger hjelp.

Da jeg hadde gått ned mine første fem kilo kjøpte jeg meg en pen blomst. Det er veldig sjeldent jeg kjøper blomster, og dette betydde svært mye for meg. Hver gang jeg ser blomsten blir jeg stolt. Den minner meg om at jeg klarer å slanke meg!

Planen var å kjøpe ny blomst for hver 5. kilo. Så kunne jeg håpe å få en hel blomsterbutikk etterhvert!  Smiley  (hehe)

Men i går fortalte samboer'n min at blomsten må ut. Han er allergisk. Helvete!! Det hadde jeg ikke tenkt på. Dette ble en skikkelig nedtur for meg, og jeg følte at hele slankeopplegget gikk rakt til Helv...

Jeg prøver å ta meg sammen, men jeg merker at det er tungt i dag. Jeg må jo selvsagt ikke la en sånn liten filleting ødelegge for meg. Men disse blomstene var liksom selve drivkraften min!!

- - - - - - - - - - - -

Nå trenger jeg deres hjelp til å tenke ut noe annet jeg kan bruk i stede for blomster.

Forslag?

Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 30/04 - 2008, 09:36:46 »

Det er i alle fall ingen vits i å kjøpe fine klær undervegs, for de blir jo snart for store igjen når du når neste mål!  eusa_dance

Noe annet som pynter stua? Gardiner? Et bilde? En lampe? En ekstra fin og god pute som du både kan se på og lene deg bedagelig tilbake på og kjenne at roen brer seg?

En annen plante? - allergiske folk pleier reagere på spesielle planter som utsondrer stoff de ikke tåler. En del planter blir regnet som mer allergitrygge, men du kan jo aldri vite helt sikkert, det trenger ikke være allergi som skaper reaksjonen. Se http://www.inneklima.com/index.asp?key=furu eller http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1993&ID=4485.

Eller om du har en balkong, kan det være at Samboer'n din tåler bedre planter som står ute, men som du ser fra stua. Tips om litt "snillere" balkongplanter hentet fra "Puls":
Stemor/fioler – Viola
Fuchsia arter - Fuchsia
Roser uten duft
Hortensia
Nemesia
Flittige lise
Gjøgler - Mimulus
Hagesplittblomst, Fattigmannsorkide
Løvemunn - Anthirrium
Torskemunn-arter, Cymbalaria, Linaria
Betlehemsklokke, Karpatklokke, alle klokkearter
Campanula, Platycodon
Tvillingblomst - Diascia barberae
Fredløs
Verbena
Mure –arter
Rublom-arter, Draba
Forglemmei-arter
Ildtopp
Bacopa
Orkideer

Selv lurer jeg på om jeg skal kjøpe meg et data-trim-spill når jeg når 85-tallet. Som belønning - og spark bak for å komme meg de siste 5 kg nedover mot målet. Wink
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Movistar
Gjest
« Svar #2 på: 30/04 - 2008, 09:48:26 »

Vet ikke helt men jeg skal kjøpe meg treningssko. De passer i hvertfall senere også  eusa_angel så kan jeg være stolt og trene bedre på en gang  wiggle

Syns gunnang kom med gode ideer.
Loggført
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 30/04 - 2008, 10:56:57 »

Det er ikke så enkelt dette med blomster hjemme hos meg.
Jeg har også to katter som ikke er så flinke til å IKKE spise blomster (i allefall ikke når vi ikke er hjemme)

Så i tillegg til at de må være allergivennlige må de også være giftfrie.
Så langt står jeg igjen med valget mellom orkide eller orkide.
Har tre orkideer hjemme, men kunne jo godt tenkt meg noe annet også da.
Loggført

Movistar
Gjest
« Svar #4 på: 30/04 - 2008, 11:22:24 »

Aha... hva med en kryddeplante til pusen?  eusa_naughty Litt salvie kanskje? Den ser bra ut på kjøkkenet og jeg kan love deg at katten går i STOR bue rundt  eusa_whistle

Men jeg får aldri urteplanter til å overleve. Hørte en gang at man skulle plante dem med rikelig av lecakuler. Kanskje jeg skal prøve det selv før jeg anbefaler det til andre  eusa_doh hehe
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 30/04 - 2008, 11:44:27 »

Aha... hva med en kryddeplante til pusen?  eusa_naughty Litt salvie kanskje? Den ser bra ut på kjøkkenet og jeg kan love deg at katten går i STOR bue rundt  eusa_whistle

Men jeg får aldri urteplanter til å overleve. Hørte en gang at man skulle plante dem med rikelig av lecakuler. Kanskje jeg skal prøve det selv før jeg anbefaler det til andre  eusa_doh hehe
Alle krydderplanter man kjøper i potte, bør pottes om til litt større potte med det samme. Du vil vanligvis finne potta stappfull av røtter, og da har de jo ikke så mye å trekke næring fra.
Lecakuler, småstein, et tomt lokk fra vitaminpilleboksen: alt som du kan legge under potten så det løfter den fra bunnen av potteskjuleren er bra. Da kan du vanne så potten står over vann, det er bra. Ikke la den stå i vann.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Movistar
Gjest
« Svar #6 på: 30/04 - 2008, 11:48:35 »

Alle krydderplanter man kjøper i potte, bør pottes om til litt større potte med det samme. Du vil vanligvis finne potta stappfull av røtter, og da har de jo ikke så mye å trekke næring fra.
Lecakuler, småstein, et tomt lokk fra vitaminpilleboksen: alt som du kan legge under potten så det løfter den fra bunnen av potteskjuleren er bra. Da kan du vanne så potten står over vann, det er bra. Ikke la den stå i vann.

hehe nei selvfølgelig ikke, men jeg hørte at lecakuler skulle være spesielt bra av en eller annen grunn...
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.371 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten