om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 11:50:00

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Informasjon fra Slankenett.no
| |-+  Informasjon og Tips,Ros & Ris
| | |-+  Om oppskriftenes sunnhetsgrad og slankemetoder
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Om oppskriftenes sunnhetsgrad og slankemetoder  (Lest 2239 ganger)
Alberte
Beryktet

Vis profil
« på: 14/05 - 2008, 13:20:59 »

Det kan hende dette innlegget burde vært i et annet underforum - jeg er ikke helt sikker.

Jeg har lest gjennom en del av oppskriftene i oppskriftsdatabasen i margen. Her er oppskriftene markert med epler etter hvor sunne de er.
Det som slår meg når jeg leser disse oppskriftene er at det ser ut som om sunnhetsgraden er vurdert ut ifra karbohydratinnhold og ingenting annet. Oppskrifter med fløte og bacon får full uttelling på sunnhet...

Jeg har ikke tenkt å kutte ut alle karbohydrater ala atkins eller fedon. Selvsagt fokuserer jeg på lite karbohydrater, men for meg er lite fett minst like viktig. Det å lage saus av fløte er helt uaktuelt.
Jeg savner også kaloriinnhold i flere av oppskriftene.

Finnes det noen måte å markere nye oppskrifter slik at de kan være "sunne" for flere slankemetoder, eller kanskje legge til en beregning av kaloriinnhold?

Loggført

Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 14/05 - 2008, 14:05:12 »

Der der syntes jeg var veldig fornuftig skrevet.
Jeg selv slanker meg etter "telle-kalorier-metoden", og jeg tror det er mange av oss her som benytter den metoden.
Loggført

anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #2 på: 20/05 - 2008, 17:36:26 »

Rettene legges inn av SNs brukere, og det er dem selv som angir sunnhetsgraden.

Såklart vil hver enkelt synes at sin rett er sunnest! Smiley

Får bare bruke sunn fornuft når du leser oppskriftene, selv om jeg er fullt ut enig med deg  eusa_clap
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 20/05 - 2008, 22:52:50 »

kanskje man kunne lagt inn oppskrifter som er registrert i mat-på-data, da ville det kommet fram både kalorier, næringsinnhold m.v.
Det er jo litt arbeid å legge inn, men da kunne flere fått nytte av det arbeidet.. Wink
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Alberte
Beryktet

Vis profil
« Svar #4 på: 27/05 - 2008, 11:55:19 »

kanskje man kunne lagt inn oppskrifter som er registrert i mat-på-data, da ville det kommet fram både kalorier, næringsinnhold m.v.
Det er jo litt arbeid å legge inn, men da kunne flere fått nytte av det arbeidet.. Wink

Hva er mat-på-data?
Loggført

Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 27/05 - 2008, 15:53:31 »

Hei!!

Jeg ser absolutt tankegangen din, desverre er det slik at dette er en publikumbasert tjeneste og de som setter sunnhetsgrad på oppskriftene de sender inn. Så det blit litt vanskelig styre rangeringen slik som det er idag. Men har notert meg innspillet, så skal vi se hva vi får til i fremtiden.

Minner om oppskriftskategorien vi har på forumet også, der kan man gjerne legge inn oppskrifter basert på slankemetode om man vil. Bare send meg eller moderatorene en pm om en tråd og vi setter den gjerne prioritert.
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #6 på: 27/05 - 2008, 16:26:47 »

[Hva er mat-på-data?

Du kan laste ned Mat -på -data gratis fra http://matportalen.no/Emner/matpadata.

Jeg siterer fra deres egen omtale av programmet:
"Mat på Data er et gratis kostberegningsprogram der du kan beregne summen av næringsinnhold i registrerte matvarer og sammenlikne med anbefalinger for inntak av næringsstoffer. Mat på Data er beregnet for kostholdsopplæring i skolen og annen undervisning, for ernæringsveiledning, og for vurdering og planlegging av eget kosthold. For å laste ned programmet må du registrere deg og godta brukeravtalen."
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Alberte
Beryktet

Vis profil
« Svar #7 på: 28/05 - 2008, 08:38:48 »

Takk for link!
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.481 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten