om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
07/02 - 2012, 00:37:45

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60669 innlegg i 2460 emner av 6875 medlemmer
Nyeste medlem: Sommersnø
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosttilskudd
| | |-+  Protein - Hvilken skal jeg velge?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Protein - Hvilken skal jeg velge?  (Lest 3980 ganger)
fffd
Beryktet

Vis profil
« på: 14/03 - 2007, 20:41:15 »

Ser det har vært en del diskusjon rundt temaet på iform, men innleggene er så mange og veldig intetsigende..

Nå har jeg en butikk her som selger tilskudd fra proteinfabrikken til en veldig ok pris, så da lurer jeg på hvilken jeg skal velge.. Smaken er jo og litt viktig..

Vurderer å kjøpe Whey tech sjokolade, noen som har prøvd denne?
Loggført
Kimmen
Mosjonist
**

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #1 på: 14/03 - 2007, 21:14:49 »

Så du har bestemt deg for og gå for proteinfabrikken da ?

Isåfall. Da mener jeg dette har noe og si :

- Smak
- Innhold , kvalitet
- Type protein

Når det gjelder smak så fåes vel proteinfabrikken sitt pulver i Jordebær , Sjokolade , Vanilje , Banan , Skogsbær og Nøytral. Kansje litt avhengig av type pulver og størrelse på forpakningen. Her er vel egentelig mitt råd om du klarer og vente et par dager , så send mail til proteinfabrikken og spørr om og få smaksprøver på et par smaker. Jeg pleier ofte og gjøre dette før jeg kjøper pulver , da får du somregel en liten zip-bag med en dosering pulver. Det er verdt et førsøk iallefall. ( Har gode erfaringer med proteinfabrikken og smaksprøver fra før av ).

Ellers så er det jo sjokolade som er en klassisk gjenganger når det gjelder pulver. Den smaken er liksom ikke så vanskelig og få svelgbar. Jordebær pleier og ha en fin andreplass generellt , denne har jeg også brukt et par kg whey tech av , men det er så lenge siden så jeg husker ikke eksakt smaken , men den fungerte helt ok i vann og i melk var det en drøm , rett og slett milkshake. Nøytral er vel mest til bruk i matlaging eller sammens med andre kostilskudd med smak feks. Og skogsbær har jeg hørt dårlig om. Men smaken er som baken , og noe jeg ikke liker synes kansje du er helt topp.

Når det gjelder Innhold og kvalitet, så har vel proteinfabrikken henholdsvis 4 proteinpulvere.

Whey har en filtreringsmetode som gjør at prisen kan bli litt billigere enn de dyreste pulvrene. Desverre medfører dette til mere karbohydrater og fett i pulveret. Dette er for det meste mettet fett og laktose. Det er jo uansett ikke snakk om store mengder , men mange reagere litt på laktosen. Whey er forresten raskt opptakelig. Det har høy biologisk verdi.

Whey Isolate er i forhold til vanlig whey , et bedre pulver rent kvalitetsmessig. Her bruker man en annen filtreringsmetode hvilket gjør at man fjerner nesten alt av karbohydrater og fett. Så de som reagerer litt på vanlig whey burde definitivt prøve dette. Også dette har høy biologisk verdi og tas enda raskere opp i kroppen enn vanlig whey. Ellers er det nogelunde likt.

Kasein er en helt annen type protein. Dette er samme protein vu finner mye av i melk og melkeprodukter. Kasein har vel også høy biologisk verdi , men tas seinere opp i kroppen. Dette er derfor ideelt når det er lenge til mat , om kvelden og slikt for og sørge for at musklene har tilførsel på protein i lengre tid. Ulempen er vel at det klumper seg og blir tjukkere enn whey utblandet og at det er dyrere.

Whey tech er en blanding av whey og kasein. Blandingsforholdet står på produktsiden. Egentlig ikke så mye og si om det her vel , men man får både i pose og sekk da på en måte. Kan klumpe seg / skumme litt mer enn whey. Litt dyrere enn vanlig whey.

Uff det her ble mye , men da håper jeg du iallefall fikk svar Smiley
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #2 på: 14/03 - 2007, 21:45:12 »

Jupp, litt klarere.. Har ikke så mye peil på proteinpulver.  Skal se i morgen om dem har smaksprøver på butikken, hvem vet..

Eneste jeg vet er at jeg noen dager kan få litt for lite protein om jeg ikke spiser egg, cottage cheese eller lignende.. Må tilføre litt kunstig inn i kosten for å være på den sikre siden..  Man dør ihvertfall ikke av det..  liebe
Loggført
Littleme
Gjest
« Svar #3 på: 15/03 - 2007, 08:57:03 »

Lærte eg noe nytt i dag og  eusa_dance

Og klokka er jo ikke ni engang! Blir en bra dag Smiley
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #4 på: 15/03 - 2007, 22:14:26 »

Helt personlig, hvilken av whey produktene ville du anbefalt, Kimmen..  Ser du bruker Whey Isolate uansett tid på døgnet.  Om pris ikke har noe direkte å si?
Loggført
Kimmen
Mosjonist
**

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #5 på: 15/03 - 2007, 22:31:54 »

Whey Isolate og vanlig Whey har jo iogforseg samme virkning. Du får bare et renere produkt, så isolate er jo klart litt bedre , litt raskere opptak i kroppen og slik ( Men det er det mest styrketreningsfolk som skal ha superrask næring etter trening som bryr seg om )

For en som deg som skal ned i vekt hadde kasein vært et like godt produkt fordi det tas treigere opp i kroppen og kansje bevarer musklene dine litt mer enn hva whey har mulighet til. Men her tror jeg det uansett ikke er snakk om store forskjellene. Også er det ofte litt annerledes konsistens på kasein shakene som jeg har nevnt ( og pris er litt stivere Cheesy ). Men kasein er positivt og ta før man legger seg. Men her kan man heller bruke mager kesam / cottage cheese , for det er kasein også Smiley

Synes du skal gå for whey tech eller et av whey pulverene jeg. Du har vel ikke problemer med laktose hvis du drikker mye melk feks ?

Et pulver jeg forresten kan annbefale deg hvis du skal prøve noe nytt siden er On's Doubble rich Chocolate , eller vanlig chocolate. Det er vanlig whey med en fin smak , verdens mest solgte pulver tenker jeg.
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #6 på: 15/03 - 2007, 22:57:58 »

Oki.. Som sagt har dem i utgangspunktet kun PF produkter, selges til ett par kroner mer enn hos PF på nett.. Så foreløpig er disse eneste alternativene..

Har ingen problemer med melk nei. Har i en årrekke drukket minst 3 liter melk per dag.. Ikke spør meg hvorfor, liker melk?!

Satser nok på Whey tech da.. Kjøper 3kg så få man prøve det og kanskje finne et annet senere.
Loggført
Kimmen
Mosjonist
**

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #7 på: 16/03 - 2007, 07:13:46 »

Litt dumt og kjøpe 3kg om du ikke liker smaken da Smiley Men det skal nok gå greit , pf er ikke kjent for og ha udrikkelig proteinpulver.
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #8 på: 16/03 - 2007, 16:21:17 »

Fikk smaksprøver i dag fra proteinfabrikken..  Har prøvd Whey jordbær i vann.. Ikke ille i det hele tatt. Liker egentlig ikke jordbær, men positivt overrasket.. Bruker vann for å finne smak..  Skal teste whey tech sjoko til kvelds..

Imponert hvor rask PF var å sende smaksprøve..
Loggført
Kimmen
Mosjonist
**

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #9 på: 17/03 - 2007, 13:35:30 »

Flotte greier. Fint og teste det i vann ja , for sjokolade/jordebær/vanilje/banan pulver blir sabla mye bedre i melk Smiley
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #10 på: 17/03 - 2007, 13:40:04 »

Smakte i dag Whey isolate appelsin i melk.. Visste at denne ikke var så aktuell, den smakte veldig ok, men den kunstige ettersmaken hang igjen en stund..  Jordbær og sjokolade var rett og slett som shakes du får kjøpt..
Loggført
Kimmen
Mosjonist
**

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #11 på: 17/03 - 2007, 13:51:20 »

Den hadde jeg ikke fått med meg hadde kommet. Sweet apple og Frukt punch mener jeg var nederlag iallefall.
Loggført
klukkk
Beryktet

Ny på håret :-)

Vis profil
« Svar #12 på: 01/04 - 2007, 21:22:21 »

oj.. her var jo mykje av det eg også lurte på.. mon ein skal prøve proteiner?

Loggført

Startvekt forrige veke 74,4
Mandag 26.3: 73,4
Fredag  29.3: 72,8 (håpar det fortsetter å vere sant
Måndag 16.4: 73,5
Lørdag 21.4: 72,9
Lørdag 5.mai: 72,3
Lørdag 12.mai 72,0
Lørdag 19 mai 71,5
Lørdag  26.mai 72.0
Søndag 3.juni 71.8
Rapunzel
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #13 på: 20/04 - 2007, 16:04:35 »

Også et annet godt poeng med å ta kasein er at man blir mett lenger, så man spiser ikke så mye til neste måltid. ihvertfall ikke mer enn det man trenger. Mye kunnskap her assa! Imponert!
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.466 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten

helsingor1