om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 12:00:53

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  hvor mange kcal hver dag??
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: hvor mange kcal hver dag??  (Lest 5509 ganger)
ronja280
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 15/03 - 2007, 17:34:29 »

lurer på om det er noen som kan gi meg noen råd ang hvor mange kcal pr dag jeg bør holde meg til?? for å kunne gå ned i vekt..
setter pris på alle gode råd og tips!
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #1 på: 15/03 - 2007, 18:02:02 »

Er egentlig veldig vanskelig å finne ut hvor mange kalorier du bør ligge på..
Teoretisk så bør du ligge på rundt 500 kcal i underskudd av forbruket ditt om du skal ned..  "Normalt" forbruk for jente ligger mellom 2200-2500 kcal per dag ved liten aktivitet.. Så mellom 1700-2000 kcal, men du må justere litt etter hvor mye du trener/gjør i løpet av en dag..  Du kan f.eks. bruke kalkulatoren som er under verktøy på menyen til venstre her for å få en viss pekepinn..
Loggført
ronja280
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 17/03 - 2007, 13:39:05 »

takk for rådet  :-)
Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #3 på: 17/03 - 2007, 14:21:42 »

Mange henger seg opp i det, hvor mange kalorier dem skal spise hver dag og til hvert måltid... Dette vil alltid variere, dessuten vil det komplisere det hele...

Jeg mener det er ett dårlig spørsmål (missforstå meg rett), og det er i mine øyne feil fokus... Greit nok, det gir en god pekepinn og er veldig nyttig å kunne noe om, slanking handler jo i stor grad om kalorier da det jo handler om energi spist og energi forbrukt.

Ett bedre soørsmål, mener jeg, er dette: Hvilken utfordringer har jeg?

I større grad enn å telle kalorier handler slanking om hva man bør endre, rett og slett hva man bør spise mindre av og hva man bør spise mer av, og selvfølgelig trening da...

Og det bør du rette fokus på, strengt tatt så trenger du ikke vite hvor mange kalorier du spiser. Kunnskapen om matvanene (og her er jo næringssammensetningen i dem og kalori-innholdet av betydning) er derimot viktig - å legge en plan for hva man skal gjøre annerledes.

Tenk heller som dette: Nå går vekttapet saktere enn jeg skal, ergo må jeg spise litt annerledes. Heller enn å tenke at nå må jeg spise f.eks. 200 kcal mindre...

Ser du hva jeg mener?

Ut fra vektprogresjonen så kan man legge til og trekke fra vaner, om man f.eks. har en idealvekt og sågar kommer under målene man har, ja da kan man spise mer av ting som f.eks. chips, sjokolade, bløtkake etc. Matvarer man også til en viss grad kan spise selv om man er på vei nedover, går man f.eks. veldig raskt ned i vekt så trenger man ikke være så streng mot seg selv i valgene og heller bruke lang tid... Alt er ett spørsmål om hva enn selv ønsker.

Så se på din egen situasjon og hvordan din kropp har utviklet seg du, og gjør endringer deretter. Kroppen vil så på sikt endre seg ut fra hvordan du har endret vanene dine, og du kan etter en tid revurdere opplegge og hele tiden tilpasse det etter de mål du skulle ha.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.372 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten