om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 12:08:29

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Spiser jeg for lite eller for mye?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Spiser jeg for lite eller for mye?  (Lest 3535 ganger)
Ronnern
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 05/06 - 2008, 16:06:31 »

Hei, jeg er en gutt på 23 år som er helt ny her =) Har lest veldig mye på denne siden i det siste og er veldig glad for at jeg har funnet denne siden, har lært veldig mye. Har en del kilo for mye som jeg tenkte å kvitte meg med i sommer.
Jeg vet at jeg egentlig burde telle kaloriene, men opplever dette som et veldig stort ork. Før så har jeg spist veldig varierende så er det er veldig vanskelig å regne ut hva jeg har ligget på. Uansett har jeg startet et nytt og bedre liv:)

Jeg er 23 år, 93.5kg, 1,86m høy og har en del overflødig fett som jeg vil ha bort.
Nå før frokost starter jeg med en kjapp gange/jogge tur i ca 40 mins, 4-5 ganger i uken, ellers har jeg fotball trening ca 2 ganger i uken, pluss kamp =)

Dette er det jeg ca-. spiser på en dag

Frokost: En skål med havregryn med skummet melk og kanel, satt i mikro slik at det blir grøt.

lunsj: 2 wasa husmand knekkebrød med litt skinke eller kaviar og litt agurk

Middag: en boks mini mais, brokkoli, vannkastanjer og 2 stk. kylling fillet, med litt wok sur/søt saus. ellers er det 2stk. kylling fillet med en boil-in-bag fullkorns ris og brokkoli. Eller 2 stk. kylling kjøttdeig, med litt pasta og brokkoli og litt pesto for smakens skyld.

Kvelds: samme som lunsj.

Kosttilskudd, 2 Cla 80+ tabbletter 3 ganger daglig til måltid , 2 omega 3 tabletter, 1 b- vitamin og 1 E- multivitamin

Er dette for mye eller for lite? Tenkte å prøve denne dietten i en måneds tid nå, for å se hvordan det går, men er det noen som ser med engang at dette ikke funker for en person av mitt kaliber:> ? Skal starte styrketrening snart og prøve å få til en 3 ganger i uken med det. Har proteiner som jeg skal ta i forhold til stytke trening.
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 05/06 - 2008, 18:34:29 »

Telle kalorier er egentlig ikkje noke ork, om du laster ned mat på data Smiley

http://matportalen.no/Emner/matpadata

Uansett, ikkje så enkelt å sei om du eter for lite eller for masse da vi ikkje veit kaloriforbruket ditt på en dag, det kan du regne ut under verktøy til venstre i menyen her.

Eg syns det høres ekstremt masse ut med 2 kyllingkjøttdeiger til middag eg da!

Og mellommåltid er alltid lurt, og å drikke masse masse vann Smiley

Ellers, velkommen og lykke til  eusa_angel
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 05/06 - 2008, 19:20:26 »

Hei, og velkommen!
Ser du på http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55
vil du kunne regne ut hvor mange kalorier du trenger daglig for å opprettholde den vekten du har i dag. Setter jeg din alder, vekt og høyde inn i formelen, og bruker faktoren for moderat aktiv (middels mosjon 3-5 dager pr. uke), viser det seg at du trenger 3286 kcal pr dag for å holde nåværende vekt stabil.
Går du ned til ët snitt på 2500 for dagen, får du da et kaloriunderskudd på 786 for dagen. Det vil du merke på vekta. Varier gjerne litt fra dag til dag, men slik at snittet stemmer.
Hvor mye du får i deg for dagen, kan du beregne ved hjelp av mat på data som tullhøna nevnte. Jeg anbefaler ikke å sitte hver bidige dag og plotte inn hver munnfull du spiser, men å ta f.eks den første uka og registrere, slik at du blir bevisst hva du får i deg. Evt at du legger inn innholdet i en normal dag i et par varianter, og ser hvor mye det gir. Så kan du eksperimentere deg fram til en meny som inneholder passe mye kalorier.
Et par tips: varier kyllingfileten med svinekjøtt og biff, eller prøv fisk + reker.
Sausene er viktige om du woker maten, det er lett å lage sauser med lite kalorier (og lite arbeid), om du tar utgangspunkt i a) en boks hermetisk tomat eller b) et beger naturell yoghurt, og så tilsetter krydder og urter, f.eks chilipasta, tikka masala, curry, kebabpasta, koriander, basilikum - prøv deg fram.
Sjekk kaloriinnholdet (og smaken) i boil-in-bag risen i mot en pose frossen grønnsakblanding, jeg vet hva jeg velger Wink

Lykke til!

« Siste redigering: 05/06 - 2008, 19:22:14 av gunnang » Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« Svar #3 på: 05/06 - 2008, 20:51:14 »

http://www.melk.no/LevLettOrangeArticle.aspx?artid=10466&mnu1id=6084&mnu2id=6090&mnu3id=6102&mnu4id=

Her har du et menyforslag på 2600 kcal for menn, det vil gi en pekepinn på tallene Gunnang snakket om i forrige innlegg.
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Vis profil WWW
« Svar #4 på: 05/06 - 2008, 21:42:56 »

http://www.melk.no/LevLettOrangeArticle.aspx?artid=10466&mnu1id=6084&mnu2id=6090&mnu3id=6102&mnu4id=

Her har du et menyforslag på 2600 kcal for menn, det vil gi en pekepinn på tallene Gunnang snakket om i forrige innlegg.

Bra side Smiley
Loggført

Ronnern
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 06/06 - 2008, 11:17:59 »

tusen takk for hjelpa Smiley dette setter jeg stor pris på. Jeg er så bestemt som det går an å bli nå, og vil komme tilbake senere med resultater. Skal prøve å styre meg inn på 2500 kcal, likevel om jeg synes det er veldig vanskelig å telle.
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Vis profil WWW
« Svar #6 på: 06/06 - 2008, 23:49:53 »

Er vanskelig i begynnelsen, men går lett etterkvart, for du lærer deg jo fort sånn ca kas mat som inneholder ca kor mange kalorier Smiley
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.406 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten