om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 12:09:20

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Sunne søtningsformer
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Sunne søtningsformer  (Lest 902 ganger)
vesla54
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 06/06 - 2008, 14:38:53 »

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva jeg kan ha på havregrøten for å unngå at den smaker som et gammelt stykke tre ? Jeg lager den kun på vann med en klype salt.
Loggført
GunnisGrisen
Nytt medlem
*

GunnisGrisen
Vis profil
« Svar #1 på: 06/06 - 2008, 16:26:13 »

Splenda er ett alternativ, eller en teskje syltetøy gjerne med mindre tilsatt sukker. Kanel er det beste alternativet, søter den og smaker veldig godt Smiley

Smiley
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 06/06 - 2008, 23:53:46 »

Eg bruker kanel, har lært meg å like det, no er det berre nydelig, så kan du bruke lettsyltetøy, kanskje litt rosin/nøtter, yoghurt med mindre sukker og fett, osv Smiley
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #3 på: 15/06 - 2008, 15:01:30 »

Jeg bruker sukker, er ingen problemer heller det, sukker hører alle typer grøt til for min del og jeg ser absolutt ingen problematikk i dette. Undrer meg faktisk på hvorfor folk leiter opp alternativer å ha på grøten?

I mine øyne er ikke den beskjedne mengden sukker man har på grøt noen problem, hvorfor skulle det være det? Det er ikke sukkeret man har på grøt som er noen problem, det er heller sukkeret man drikker samt får fra snop og kaker etc. som er ett problem.

Jeg er for all del for ett senket sukkerinntak, vi spiser alt for mye sukker. Men sukkeret på grøten kan folk trygt ha da dette ikke utgjør noe verdt å nevne fra eller til.

Kan forklare hvorfor:

Ser man på havregryn i seg selv så innehar dem rundt 80% av energien til sukker, pr. samme vektenhet. Hvorfor da være redd en liten mengde sukker på grynene når dette utgjør lite fra eller til uansett? Spiser man cornflakes så utgjør disse i seg selv 91% av energien i rent sukker pr. samme vektenhet, ser liten grunn til at folk da er redd for å ha sukker på disse (men bruker der jordbærsyltetøy på da jeg liker smaken best da, bruker ett ok syltetøy med mer bær og mindre sukker).

Å spise karamell en gang i mnd. er ikke så ille, det er det man spiser ofte og i mengder som er verdt å se på. Men med mine vaner så får jeg mer sukker i meg ved å spise karamell en gang, enn jeg ville fått i meg av sukker på grøten en hel mnd. dersom jeg spiste havregrynsgrøt til frokost tre dager i uken i en hel mnd. (noen som har sett hvor lite karamell veldig mye sukker blir, så skjønner dere at det er kaloririkt og at noen teskjeer sukker ikke er noen problem til sammenligning - i karamell har dem også fløte/fett).

Så i mine øyne, sukre gjerne havregrøten du... Tenke på at 1,5 liter brus innehar 75 sukkerbiter og at samme mengde solbærsirup (saft) inneholder over 100 sukkerbiter. Ikke i nærheten av så mye sukker bruker du på havregrynsgrøten i en toukers-periode, og slankesuksess elelr ikke står ikke på om man drikker 1,5 liter solbærsirup eller ei da man kan ha suksess eller ikke med eller uten å drikke dette - sukkeret på grøten utgjør vesentlig mindre og er ikke noen problem slik jeg ser det.

Grøten smaker rett og slett bedre med ordentlig søting, og se heller mot andre vaner dersom målet er å begrense sukkerinntaket ditt. Er nå min mening....
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.4 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten