om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 12:16:14

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Hvor mange kalorier?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvor mange kalorier?  (Lest 1563 ganger)
Babygirl
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 10/06 - 2008, 21:35:46 »

Hvor mange kalorier bør man innta hver dag ved slanking?
Om man da ikke er noe særlig i fysisk aktivitet?
Og hvor mye bør man øke dersom man starter å trene?
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 10/06 - 2008, 21:50:56 »

1500Kcal er vel ett minimum en sier en ikkje skal ligge under!
OG kor masse en bør øke når en trener, kommer vel an på kas type trening og sånn der!
Loggført

tuvamathea
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 10/06 - 2008, 23:01:53 »

Heia=)

Dette avhenger av vekt, og grad av aktivitet! Ord som "lite" aktiv blir litt for diffust!
Søk på "regn ut ditt kaloribehov" på google- da får du opp et verktøy hvor du fyller inn personlige opplysninger, og får en tilpasset kcal mengde... Smiley

Lykke til!
Loggført
heidik
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #3 på: 10/06 - 2008, 23:06:32 »

Her: http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php kan du rekne ut kor mange kcal du ca forbrenn i løpet av ein dag.

Av det daglege kcalforbruket ditt, så står kvilestoffskiftet ditt for 60-75% av forbrenninga, energiforbruket ved eting for 10-12% og fysisk aktivitet for 15-30%. Om du derimot byrjar å trene, vil energiforbrenninga di auke veldig. Ein bruker ofte som ein tommelfingerregel å seie at om du legg energiinntaket ditt til 500 kcal lavere enn energiforbruket ditt per dag, så vil du gå ned rundt ein halv kilo per veke, som er anbefalt vektreduksjon.

Så om du finn ut du forbrenn ca 2200 kcal til dagleg, så kan du legge deg på rundt 1700 kcal, og gå ned i vekt. Det går også an å kombinere ved å f.eks. ete 250 kcal mindre og trene bort 250 kcal i tillegg. Då vil ein også få 500 kcal i minus.
Loggført

Babygirl
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 11/06 - 2008, 07:28:50 »

Hva må til for å få denne til å virke?
Skriver inn det jeg skal, men står fortsatt bare 0 kcal
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 11/06 - 2008, 08:49:04 »

Bruker jeg internett explorer, virker den. Med firefox ikke.
Hva slags nettleser bruker du?
En mer matematisk modell finner du på http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Babygirl
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 11/06 - 2008, 11:39:53 »

Bruker normalt sett bare firefox, men måtte gi etter og bruke internet explorer nå, da fikk jeg det til.
Når den sier 2120 kcal, vil jeg da gå ned dersom jeg spiser dette?
Eller skal jeg legge lista litt under?
Loggført
heidik
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #7 på: 11/06 - 2008, 15:44:59 »

Har nettopp gått over til Firefox eg også, og då fann eg ut i går at det ikkje virka..Får ikkje til å sjå videoar heller med Firefox, så av og til må eg også ty til IE Smiley

Viss du et så mange kcal som det talet du fekk oppgitt, så vil vekta stå stille, for då blir det balanse mellom inntak og forbruk. Så prøv å legg lista litt lavere, eller et det same, men tren meir! Då skal du i teorien gå ned Smiley

Lykke til!  eusa_clap
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Vis profil WWW
« Svar #8 på: 11/06 - 2008, 20:42:32 »

Bruker normalt sett bare firefox, men måtte gi etter og bruke internet explorer nå, da fikk jeg det til.
Når den sier 2120 kcal, vil jeg da gå ned dersom jeg spiser dette?
Eller skal jeg legge lista litt under?

Greit å legge seg ca 500 under, så om du legger deg på 1600kcal fordag, så bør det gå nydelig Smiley
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #9 på: 11/06 - 2008, 22:42:37 »

Tenk heller matvaner og hvor mye du spiser av hver av dem, heller enn kalorier...
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Vis profil WWW
« Svar #10 på: 12/06 - 2008, 21:22:43 »

Må huske at for noken vil kaloritelling vere ein god peikepinn!
For meg ga det en oppvekker, eg spiste faktisk mange FOR LITE kalorier kvar dag, så er ikkje alltid kaloritelling er så dumt! Smiley
Kaloritelling kan og vere en god peikepinn mot bedre matvaner, en blir meir bevisst på ka som er i den forskjellige maten.
En ser plutselig kor usunn den hamburgeren faktisk er, eller den sjokoladen! Ikkje alle som trur det før dei ser det "svart på kvitt" Smiley
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #11 på: 13/06 - 2008, 08:26:09 »

Jeg pleier ta en periode med bruk av mat på data når vekta har stått stille en periode, for å bli mer bevisst på hva jeg gjør. Da må jeg og ta overslag på aktiviteten.
Jeg vil ikke holde på og telle kalorier hele tiden, for å unngå å bli for fiksert på det. Men man får jo en viss peiling hva ting inneholder når man har sett tabellene noen ganger Wink
Så min løsning blir inntil videre å være periodeteller Grin
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Alberte
Beryktet

Vis profil
« Svar #12 på: 13/06 - 2008, 09:10:36 »

Jeg har begynt å telle kalorier nå den siste uka, og jeg er overrasket over hvor stor variasjon det er fra dag til dag. Tidligere har jeg trodd at jeg har spist sunt, men når jeg nå ser på kalori-inntaket ser jeg at det varierer veldig.

For min del har dette vært en nyttig måte å kartlegge siste ukas kosthold på. Jeg kommer til å fortsette med dette (uten å bli hysterisk, da) til jeg får til å legge meg noenlunde jevnt på mellom 15-1700 kcal til dagen.
Loggført

Babygirl
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #13 på: 13/06 - 2008, 10:22:10 »

Det er dette jeg også har merket.
Ville vite hvor mange kalorier jeg faktisk får i meg i løpet av en dag.
Har hos meg variert fra 1000kcal, og den dagen følte jeg at jeg hadde spist utrolig mye, til 2000 kcal, da følte jeg ikke jeg hadde spist så utrolig mye, men da hadde jeg hatt utskeielse med sjokolade...
Så for meg er det å telle kalorier for å kartlegge hvorfor jeg noen ganger går ned mye, andre ganger lite, noen ganger opp osv.
Særlig da jeg har store ryggproblemer og ikke får bevegt meg noe særlig og være i fysisk aktivitet.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.527 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten