om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 12:35:34

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  Ny presentasjon
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Ny presentasjon  (Lest 1758 ganger)
Serene
Nytt medlem
*

På jakt etter nytt selvbilde...

Vis profil
« på: 16/03 - 2007, 12:26:08 »

Hei alle sammen!

Jeg er 34 år, har to barn og er gift. Har aldri vært tynn-tynn, har alltid hatt former og trivdes med det. Men de siste årene har fødsler, bekkenløsning ( null bevegelse i 6 mnd) og et liv på Svalbard (taxfree priser på store pakker sjokolade osv) gjort at jeg har gradvis gått opp mye i vekt.

Jeg har også stikket fingeren i jorda og innsett at jeg bruker maten som et substans for noe, det er vel en lykkefølelse jeg leter etter og som jeg tror jeg finner i sjokolade og chips. Jeg er litt misfornøyd med min livssituasjon akkurat nå, og håper ting kan bedre seg ved skifte av bosted og karierre.

Det hjelper heller ikke å ha en mann som er flink å lage mat og som liker usunn mat selv. Vi har nå bestemt oss for å jobbe med saken sammen, selv om vi ikke alltid bor sammen (pendler). Det viktigste er at den ene parten ikke ødelegger for den andre ved å utfordre ens standhaftighet, om dere skjønner.

Min mor er nok nøkkelen til mitt vanskelige forhold til mat, hun er tynn, nesten mager til tider, og selv om vi har samme høyde har vi ulik kropp, og hun har vel seg selv som mal for hvordan jeg skal se ut. Hun har stresset med slankekurer på meg siden jeg var tenåring, alltid kommentert vekten min, og frykten for et misbilligende blikk har gjort at jeg har kastet meg på idiotiske slankekurer noen uker før jeg skal besøke henne. Jeg jobber stadig med å frigjøre meg fra den usynlige makten hun har over mitt matinntak selv 100 mil unna.

Når jeg nå ønsker å gå ned i vekt er det ikke pga min mor, men fordi det er vanskelig å finne klær, jeg tenker på helsen, og jeg vil gjerne se pen og attraktiv ut.

Så nå er det vekk med dårlige vaner, forsøker å lese meg opp på kosthold, næringsverdier på ulike matvarer. Jeg tror at sukkeret i kostholdet er nr1 årsak til overvekt. I første omgang skal jeg kjøre på ketose, det hjalp meg veldig sist for å få en kick-start, gikk ned 8 kilo og er der ennå, men nå vil jeg altså ned betydelig mer. Håper jeg kommer meg ned ihvertfall 20 kilo til sommeren.
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #1 på: 16/03 - 2007, 12:59:26 »

Ja, mødre har ødelagt mang et barn med dårlige vibber og dårlig innsikt om kosthold..
Jeg er til dels selv et produkt av slikt.. Hun gjorde selvsagt alt som hun kunne og skylder ikke på henne direkte, men å snakke om å ikke spise og slankekur på en 12-14 åring som trener minst 5 timer per dag blir litt feil.. Om dem bare kunne lest litt om kosthold så hadde dette aldri blitt noe direkte problem..

Har selv aldri vært direkte tynn, men når jeg trente var jeg direkte trent.. Hadde selvsagt litt underhudsfett, men mye muskler.. Nå har jeg lite muskler, men desto mer underhudsfett.

Jeg ønsker deg velkommen til forumet, men husk, ikke sett for høye mål med en gang.. Du brenner vekk motivasjonen om du ikke når disse..

Sett kortsiktige og realistiske mål..  Jeg hadde ingen anelse at jeg skulle ta av meg så lett som jeg gjør nå, håpet at jeg skulle være der jeg er nå rundt sommertider.. Det er bedre å justere opp forventninger enn ned..

Lykke til..
Loggført
Serene
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 19/03 - 2007, 11:51:54 »

Takk for gode råd og moralsk støtte!
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #3 på: 19/03 - 2007, 12:19:24 »

hei Serene! Kjenner meg masse igjen i din beskrivelse. Min mamma er også en viktig brikke i mitt selvbilde - har alltid mast om slanking og fortalt hvilke klær vi ser tykke ut i og hvilke farger vi kan bruke, bla bla bla... Vi må lære oss å gi blaffen i hva de derre mamsene sier og bare tro på oss selv!  eusa_clap Sammen skal vi klare dette!

Lykke til!
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

Serene
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 20/03 - 2007, 09:24:08 »

Takk for den, Is-trollet. Vi skal klare det!

På tide å bryte seg ut av mors jerngrep når man er passert tredve. Og likevel vet jeg at det er 106 dager til at jeg skal treffe min mor igjen, og jobber med å ikke føle meg nervøs for dette. Jeg må lære meg å "gi balla", ved å akseptere at jeg aldri blir bra nok for henne vil jeg kanskje slutte å ha det som  mål? Om ikke annet har jeg sluttet å sulte meg 14 dager før hvert besøk, ikke så lurt, nei.

Skal heller konsentrere meg om å være et godt forbilde for min egen datter.
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #5 på: 20/03 - 2007, 09:50:44 »

Skal heller konsentrere meg om å være et godt forbilde for min egen datter.

Kjempeviktig!!! har tenkt masse på det samme selv, at man ikke fører arven med dårlig selvtillitt videre! Det får være trøsten, at vi kan forandre kursen for vår egen familie. Ovenfor ungene prøver jeg å fokusere på sunn mat som viktig for god helse og en sterk kropp - og prøver å flytte fokuset fra slanking. Lykke til!
Loggført

Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #6 på: 16/04 - 2007, 16:24:10 »

Hei Serene - lurer så på hvordan det går med deg og proteindietten din???

jeg har forsøkt noe av det samme nå, og det hadde vært så moro å ha deg med her slik at vi to kunne sammenlikne metoder!

Håper å høre fra deg!  eusa_angel
« Siste redigering: 16/04 - 2007, 16:25:43 av Is-trollet » Loggført

Serene
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #7 på: 21/04 - 2007, 13:49:51 »

Heihei Istrollet. Ja, jeg er nok blitt gravid og hoppet av dietten. Men skal fortsette å spise sunt og legge vekt på mer proteiner enn karbohydrater, samt holde meg unna sukker. For tiden går det mest i tørre knekkebrød, det er det eneste jeg får i meg pga kvalmen...

Håper likevel du står på! Skal følge med i dagboka di!
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #8 på: 21/04 - 2007, 14:34:10 »

Ja, nå skrev jeg nettopp til deg under protein/ketose tråden! Men vil igjen ønske deg masse tillykke med graviditeten og kostholdet! Håper du klarer å holde på målet ditt!

Også er jeg kjempeglad for tips og ideer i dagboka mi hvis du er innom!

bigarmhug
Loggført

Star10
Smått avhengig

Vis profil E-post
« Svar #9 på: 21/04 - 2007, 19:56:24 »

Heisann Serene
Gratulerer masse med graviditeten, så gøy!!! Lykke til, håper kvalmen gir seg fort for deg.
bigarmhug
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.446 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten