om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 12:39:25

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Ang sletting av noen av mine innlegg
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Ang sletting av noen av mine innlegg  (Lest 1197 ganger)
MFUS
Gjest
« på: 23/06 - 2008, 23:19:50 »

Hva er vitsen?

Å slette mitt innlegg fordi jeg er negativ og sier rett ut at jeg ikke har tro på at vedkommende klarer å slanke seg og holde en ny vekt på sikt?

Det er da i det minste en ærlig mening i stedet for å jabbe med på ett opplegg som er dømt dødfødt og nær må gå til helvete, nok av dem som oppmuntrer til å stå på og ser positivt på alt.

Alt er ikke positivt her i verden, og noen ganger trenger noen å komme ned på bakken rett og slett, om dem så skal bli dratt ned der. Hvorfor skal man ikke rett ut si hvor ille kurer som fraviker fra all normal kosthold i aller høyeste grad er?

Kosthold som er totalt unormale og upraktiske i tillegg til ensformige er og blir dødfødt. Ja, man kan gjerne gå ned i vekt med slikt, men det er direkte naivt å oppfordre noen til å stå på med en banalitet som er totalt unormalt og hinnsides fornuft. Si meg en faglig grunn til at hvorfor folk skal kaste seg på ekstremlavkarbohydratkurer?

Av og til sier jeg ifra ja, ikke alltid, men ser tidvis dagbøker etc. som er helt bort i natta dødsdømt med tanke på å lykkes. I motsettning til andre så tør jeg si fra, og det er ærligere enn å oppmuntre til å stå på da ikke alt er positivt her i verden og jeg tør si fra om det...
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 23/06 - 2008, 23:28:14 »

Trur poenget ligger litt i at det går an å si fra på en hyggelig måte, ingen her inne kjenner kvarandre personlig, og dermed greit å kunne trå på ein varsommare måte.

Du kan forklare en person på en skikkelig måte koffor du meiner slankekuren er dømt til å mislykkes, og koffor du meiner at det er dumt å tenke slik en gjer.
Eg velger å overse mange av innlegga som er negative, men skal innrømme eg sjølv er blitt smålig provosert av en del av det du skriver.

Og uansett, en slankekur kan vere i dine auge dømt til å mislykkes, mens andre som har gjort det har lykkes.
Vi er alle forskjellige individ med forskjellige kropper, forskjellige meininger og spørsmål, og vi fortjener alle den samme respekten. Det som funker for din kropp er kjempebra for deg, men kan vere noke heilt anna som funker for meg!
Og det er ingenting galt med å smile og vere hyggelig! Smiley
Loggført

TheaKaroline
Nytt medlem
*

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 23/06 - 2008, 23:31:24 »

skulle til å skrive her selv,men så du hadde skrevet nøyaktig det jeg ville ha sagt Tullhøna83.
så sier bare at jeg signerer denne Tullhøna83 eusa_clap
« Siste redigering: 24/06 - 2008, 18:35:07 av TheaKaroline » Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 23/06 - 2008, 23:32:03 »

Tullhøna har skjønt poenget, og var dessuten ute før meg.
Vi kan godt argumentere mot en påstand, men vi gjør det på høflig vis, og uten å skrive slik at det sårer andre.
Vi trenger hverandres erfaringer, for det tar for lang tid å gjøre alle tabbene selv Wink
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
MFUS
Gjest
« Svar #4 på: 23/06 - 2008, 23:53:08 »

Nå fremmer du myte etter myte tullhøna, det blir for ille.

Det er ikke så individuelt, det som er individuelt er matvanene, ikke kroppens funksjon og hvordan denne responderer på de forskjellige matvanene. Faktisk temlig likt for alle hvordan kroppen reagerer på maten, se bort fra matinntoleranser etc.

At man skal ha det så individuelt er en usannhet/myte, det har ingen rot i virkeligheten. Vi går alle sammen på de energigivende næringstoffene og dete r ikke slik at per legger på seg av en matvane mens Ola tar av med denne, da er det i så fall ikke matvaren som er problemet men mengden de spiser av denne (energibalansen).

Sakt slik:

- Variasjonene i kostholdet til forskjellige menensker er meget stort, noen putter i seg vesentlig mer enn andre og noen er mye mer aktiv enn andre.
- De kroppslige forskjellene og hvordan maten virker på forskjellige er ganske så små i slankesammenheng.

Ergo er det livsstilen det kommer an på!!

----

Når det er sakt, så kan en person oppleve suksess med en ting mens en annen kan det med annet. Men det er IKKE fordi det er kroppslige forskjeller og fordi dem responderer forskjellig på maten, det er kjempemyten du bør la ligge død med en gang.

Når noen har suksess med det ene og andre med det andre, ja da er det rett og slett fordi vanene blir endret. Har med at den ene klarer å endre vanene med ett opplegg mens den andre klarer det med ett annet, ergo er det livsstilen som endres der den ene lykkes og ikke den andre - de responderer likt på maten fordet...

Og livsstilsendringer til det bedre hjelper for ALLE, men det betyr ikke at alle klarer å slanke seg for det gjør dem ikke.

----

Og jo, opplegg som ikke tar utgangspunkt i det personen hadde før, og samtidig avviker på det sterkeste fra all normalt kosthold - det er dødsdømt, å tro annet er naivt.

Får heller skryte av det som er positivt, og mange er kjempeflinke og jeg vet hva resultatene har kostet av forandringer. Har rost mange jeg... Andre derimot, dem er så inn i granskauen forvillet seg, ikke bare ut på jordet men sågar langt inn i skauen på feil jorde... De vil jeg med glede trekke ned og si hvor dødfødt prosjektet er, jeg vil aldri jabbe med i positivitet og oppmuntre til noe som vil gå galt så det dundrer.

Dessuten lytter ikke alle til helsestasjonens råd, eller andre for den saks skyld. Ikke så det går inn i alle fall, ta hun moren jeg ville si min ærlige mening til f.eks., tror du ikke hun har fått råd som ikke hun tar til seg i forbindelse med hva hun skal servere barnene sine? Tror jeg, men går det inn?

At hun virkelig fikk høre sannheten derimot, det kunne kanskje vært ett punch som kjentes og hun måtte følt for det jeg ønsket å si men dessverre ikke sa... Vil at det jeg sier skal føles litt jeg, gjerne følge vedkommende noen dager...
Loggført
anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #5 på: 24/06 - 2008, 00:49:01 »

Hva er det som har gjort deg så aggressiv og sinna, MFUS?
Var det slik din far snakket til deg?

Du prøver å videreformidle en lærdom, men du gjør det med slikt hat og ikkeforståelse for de som sliter og ikke alltid har det så lett.
Du skriver kanskje slik for å gjøre et inntrykk, men inntrykket blir feil.

Det blir som å si til en unge som ikke klarer å spille fotball:
"Din fordømte lille dritt, hvor vanskelig kan det være å skjønne at den jævla fotballen faktisk kan skytes mellom de to forbanna pålene med den invalide foten av et lem du har??"

Hva lærer ungen da?

Jeg beklager på det sterkeste bruk av ord i denne meldingen, det er kun blitt brukt i utdanningsøyesmed.
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #6 på: 24/06 - 2008, 14:59:15 »

Kan bare signere på innleggene til Tullhøna og Gunnang!

Kan ikke se helt se betydningen av å "trekke" noen ned, jeg lærer iallefall svært dårlig når andre gjør forsøk på det. Slanking handler også om læring - og vi lærer på ulike måter og i ulikt tempo. Jeg kan ikke overta andres læring eller andres erfaringer og heller ikke tro at min måte å lære på gjelder for alle.Vi kan gjerne diskutere og være uenige og jeg tror slike diskusjoner fungerer best hvis vi respekterer hverandre og er høflige. Vi trenger ikke såre hverandre.

Riktig at det er mange ting i kroppene våre som fungerer likt (rent fysiologiske "lovmessigheter") men slanking har også en emosjonell og psykisk side - iallefall er det slik for meg. Her er vi veldig forskjellige og nyansene kan være store. Noen av oss som er her inne kan være veldig sårbare og vi trenger positiv oppmuntring. Det betyr ikke at andre ikke kan formidle kunnskap og erfaringer om noe som kanskje ikke vil fungere. Men det betyr at det kan være lurt å trå varsomt i måten man gjør det på.
« Siste redigering: 24/06 - 2008, 16:35:06 av zenta » Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
Kjersti
Smått avhengig

Still a dreamer..

Vis profil
« Svar #7 på: 24/06 - 2008, 17:10:47 »

Vet du MFUS, jeg liker deg i grunn, for du er ikke redd for å si meninga di uansett hva det gjelder..  Men noen ganger må du bare innse at ikke alle er interessert i hva du har å si. Jeg veit at du har vært veldig flink, og jeg følger stort sett samme opplegg som deg, men det betyr ikke at alle gjør det. Og det at de ikke følger samme system som deg, betyr faktisk ikke at det er dødsdømt...

Jeg har ikke tro på suppekurer, ei heller shaker osvosv.. Men folk må jo få lov til å gjøre som de vil! De fleste her inne har vel fått med seg at du er imot slike kurer, så det er jo bare å overse mennesker som ikke følger den kuren du mener er best....

Tror nok du mener det godt, men er jo ikke nødvendig å slakte alle andres ideer fullstendig....Smiley

Loggført

-10 kg til jul!
25.08: -4
Hrawiz
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #8 på: 24/06 - 2008, 17:52:51 »

Jeg har lest mange av innleggene til MFUS, og jeg kan ikke se at han har vaert i naerheten av aa fortjene aa faa noen av innleggene sine slettet. Jeg synes MFUS skriver paa en helt ok maate.

Jeg tror kanskje moderatoren som har fjernet noen av innleggene til MFUS, boer slutte som moderator. For streng sensur er ikke bra.

Jeg haaper uansett at MFUS fortsetter aa skrive her i Slankenetts forum. Det er MFUS som kan dette her med slanking.
Loggført

Du kan regne ut forbrenningen din her:
http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php
Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« Svar #9 på: 24/06 - 2008, 22:17:52 »

Jeg signerer også tullhønas innlegg her,  dette var godt skrevet og beskriver årsaken til hvorfor noen av innleggene er fjernet.

Vi har med dette i reglene at andre medlemmer skal behandles med respekt og dette med " tough love" fungerer kanskje for noen, men kan skape dårlig stemning og lite motivasjon for andre.

Vi er godt fornøyd med slankenetts moderatorer og jeg støtter denne avgjørelsen til det fulle.
« Siste redigering: 24/06 - 2008, 22:26:18 av Marthe » Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.377 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten