om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 12:40:13

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  Is-trollet skal temmes!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Is-trollet skal temmes!  (Lest 2207 ganger)
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« på: 16/03 - 2007, 20:34:56 »

Hei alle sammen!

Jeg er ei jente/dame på 33 år fra sørlige strøk her i landet. Jeg er gift med en skikkelig kjekkas (som tok av seg 60 kg for et par år sida! wiggle) og sammen har vi fått to skikkelige gullunger. Ei jente på 7 år og en gutt på 4 år. Jeg jobber som lærer og livet er herlig... eller.. Jaja, det er jo det - men har vært sykemeldt siden januar pga at jeg har vært skikkelig sliten - og da har jeg kost meg masssssse hjemme! God mat, is (min store lidenskap... og fiende!) og godteri! Jeg er en skikkelig søtmoms altså! Kan maule sukkerbiter!

Ja nå må det skje noe... Nå er jeg skikkelig lei! Vekta kryper bare oppover og oppover og idealvekten min på 75 kg som jeg hadde for to år siden er oversteget med snart 10 kg! Arg! 5 kg har sneket seg på over det siste året, de siste 4,5 har kommet på nå mens jeg har vært hjemme disse to månedene! Begynte å slanke meg forrige uke og gikk opp nesten en kilo... yucky Helt utrolig dårlig! Dere kan tenke dere hvor mye rart jeg har innbilt meg at jeg "fortjener" innimellom de sunne måltidene. Snakk om å være jubelidiot! eusa_sick Et eksempel på min standhaftighet er at fra jeg skrev inn istad på spalten "fast veiedag" og til nå så sitter jeg nå og spiser popcorn! Jøss... tenk om jeg bare kunne la være! Som dere skjønner er viljestyrken fraværende. men nå har jeg forpliktet meg til veiedag, og da må jeg jo vise noe fremgang - håper det blir motivasjonen jeg trenger.

Gleder meg til å bli kjent med dere alle sammen! Så får dere se hvordan helgen min har vært til mandag... da er det veiedag!  eusa_doh
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #1 på: 16/03 - 2007, 20:55:39 »

Hyggelig å ha deg her da...  wiggle

Kanskje lage en slankedagbok der du fører opp det du hva og hvor mye du spiser, kanskje fortelle litt om du trener og.. 

God helg..
Loggført
Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #2 på: 16/03 - 2007, 22:35:34 »

Hei du Reidun is-troll... Kjente meg så godt igjen i beskrivelsen din!!!

Lykke til! Jeg håper vi skal klare dette sammen!
Loggført

26.03.08: 102,6 kg
14.07.08: 99,1 kg

Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #3 på: 17/03 - 2007, 11:55:06 »

Takk for kjempehyggelig mottakelse! Nå skjønner jeg hvor viktig det er å være sammen med flere om dette. Er gira nå! (Bare lurer på hva jeg kan lage i kveldsom er sunt og godt... eusa_think)
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #4 på: 22/03 - 2007, 13:09:35 »

Is-trollet: Mulig du ikke trenger de mest drastiske tiltak. Hørets ikke sååå ille ut fet der, så ditt utgangspunkt er bra og du må gjøre mye riktig også (om ikke hadde det sett værre ut).

Tror du skal starte med søt-hungeren, og is (fett + sukker) også for den saks skyld. Slikt er VELDIG kaloririkt, man skal spise lite av dette og 700 kcal er ikke mye usunn mat... Og ved en slik uvane så har man i snitt øket daginntaket hver dag i en hel uke med 100 kcal... Har du tre slike vaner i løpet av uken så snakker vi om 300 kcal mer hver dag i en uke, det setter seg på kroppen dersom man oppnår overskudd.

Så sukker/fett-vanene dine må omøbleres litt på. Mulig du har noen andre utfordringer også, beveger du deg nok? Om ikke så gå noen turer, lek med barna, etc...

Skal ikke så mange endringer til, bare dem er riktige, så kommer resultatene skal du se.
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #5 på: 22/03 - 2007, 13:26:32 »

Takk, MFUS for gode råd og oppmuntrende ord! Jeg er jo veldig glad i sukker og is, det er helt sikkert! Kunne nok levd på is, jeg... eusa_whistle

Men - et nytt liv har startet - og nå er det mer trim og mindre sukker på menyen!  eusa_angel

Men så lenge det finnes alternativer som sans-is så må jeg nok unne meg det litt inimellom, ellers gir jeg opp! (Men det var ikke nødvendig å unne seg det allerede i går - etter bare tre dager med den strenge linje... eusa_doh)

bigarmhug
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #6 på: 22/03 - 2007, 14:03:09 »

Jeg har veldig sansen for sans-serien til Tine...
Jo da, det er lov å unne seg noe...

Og vet du, du kan være flink selv om du unner deg ting, i alle fall vesentlig flinkere enn før.
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #7 på: 22/03 - 2007, 15:32:55 »

Takk, du er så god!  lief Ros er oversendt!  4_1_206

Er det bilde av deg selv du har fått opp?

Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #8 på: 23/03 - 2007, 03:36:09 »

Bilde av meg ja....
Og du kan se flere her:

http://home.no.net/mfus/meg

Men advarer, det starter med ett bilde fra før jeg gikk ned 50 kilo i vekt - etterbilder er først på en av de senere sidene
Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #9 på: 23/03 - 2007, 03:50:58 »

Noe feil på side 7 i innledningen, så for å komme videre så trykk denne link:

http://home.no.net/mfus/meg/meg8.htm

Beklager det, men deler av dokumentet hadde bare forsvunnet...
Filen er nok skadet...
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #10 på: 23/03 - 2007, 09:31:56 »

Kjempebra side!  icon_thumleft
Kult at du legger ut bilder for å vise før og etter... også så flink du har vært. Masse nytig informasjon og ikke minst motivasjon i sidene dine! eusa_clap

Mannen min gikk ned fra 150 kg til 90 kg for et par år siden - så vi har tilsvarende bilder her hjemme. Det er utrolig kult å se!
Loggført

Star10
Smått avhengig

Vis profil E-post
« Svar #11 på: 23/03 - 2007, 12:25:43 »

Utrolige flotte sider MFUS!!!!!!
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.429 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten