Om du leser litt om oss, så finner du følgende :
"Slankenett.no har som formål å være en objektiv ressurs for personer som ønsker å gå ned i vekt. Vi henter vår informasjon fra ulike kilder som vi anser passende og tilstreber til enhver tid å informere om hvilke kilder som er brukt i sakene vi publiserer. Slankenett støtter ikke en spesiell slankemetode eller teori, og man kan derfor oppleve at våre artikler har motstridende informasjon med hverandre, dette er fordi vårt mål er å samle fagstoff som representerer et så bredt utvalg som mulig av metoder og ressurser tilgjengelig på markedet"Dette vil si at vi vil være en ressurs for alle som ønsker slanke seg, derfor vil også vårt forum og våre nettsteder være et sted der man kan finne informasjon om alle metoder som er tilgjengelig.
Jeg ser din tankegang om at sunt kosthold og trening er et godt utgangspunkt når man ønsker gå ned i vekt, derfor har vi også en del informasjon om dette med å spise riktig og kombinere dette med trening.
Videre står det :
Forumet og dagbøkene er brukerstyrt, vi anbefaler derfor alle som er i tvil om sin helsetilstand om å ta kontakt med fagpersonell på feltet det gjelderOm vi ser tydelig at noen har problemer med spiseforstyrrelser godtar vi ikke rådgiving her på slankenett, men anbefaler at vedkommende tar kontakt med enten
www.iks.no eller annet fagperson på dette området.
Utover dette er det ikke vi som kan bestemme hvilken metode man vil benytte seg av for å nå sitt mål. Jeg kan heller ikke se at vi oppmuntrer, men det er rett av vi har informasjon om forskjellige metoder som finnes på markedet.
Har du et eksempel på noe du mener ikke er som det skal være? Enklere for meg å diskutere ett konkret tilfelle av dette enn på generelt grunnlag