om slankenett
annonsere?
nettbutikk
legg til i favoritt
Om oss
Kontakt oss
Forside
Nettbutikk
Artikler
Slankedagbok
Slankeguide
Diskusjonsforum
Verktøy
Tips & Råd
Oppskrifter
Spørrepoll
Søk på slankenett:
LOGG INN
Brukernavn:
Passord:
Husk
Registrer ny dagbok
PARTNERE
För oss som tränar!
Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter
FRA TRIM.NO
Er det lurt å ta medisiner fast?
UTHOLDENHET: Intervalltrening og intensitetsnivåer
Tom for energi?
Hvor mye tar du i benken?
Hvorfor blir mange utøvere fort syke?
Naturen helbreder - ikke medisinen!
Verdens råeste dopingpreparat nå laget
Dataspillene som trener og trimmer deg
Optimal treningsdosering
Kreatin (6): Forsterker muskelveksten
Kreatin virker! Og har liten helserisiko
Kreatin (del 4): Slik bruker du tilskuddet
Den perfekte splittrutinen - del 1
Utholdenhetsutøvere - svært mange overtrener systemisk
Kreatin (del 7), bivirkninger?
FRA IFORM.NO
Myse protein - Bra for fettforbrenningen!
Utviklingen av ditt treningsprogram – del 2 – fleksibilitet
Nytt gym kun for jenter åpnes i Oslo
Veronica Haugen
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 1 - kreativitet
Trene i singlet - ELLER ikke?
Fitness kalkulatorer
Treningsfysiologens 5 beste tips for muskelvekst
Effektivt treningsprogram for masse!
Bit tenner - bli sterkere!
Flukt - jakten har startet
Følg naturens vilje - Kom iform til sommeren NÅ!
Motivasjon til å bli bra, bedre, best!
Christian Egner Europamester i Athletic Fitness
Norges sterkeste mann 2012
Slankeforum
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
22/05 - 2012, 13:00:55
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:
Avansert søk
60460
innlegg i
2462
emner av
6874
medlemmer
Nyeste medlem:
Jorgi
Slankeforum
Medlemmenes sider
Presentasjonsforum
Hei alle sammen... yo-yo slanker som vil ned og bli der...
« forrige
neste »
Sider:
[
1
]
Skrevet av
Emne: Hei alle sammen... yo-yo slanker som vil ned og bli der... (Lest 1435 ganger)
anonymouse
C-Kjendis
Hei alle sammen... yo-yo slanker som vil ned og bli der...
«
på:
14/07 - 2008, 19:13:26 »
Jeg skulle kanskje kalt meg for "oppogned" eller yo-yo, for det er det jeg gjør... jeg begynner alltid å gå ned i vekt, så møter jeg rett og slett veggen.
Jeg er en 27 år gammel mann, 193cm høy, i skrivende øyeblikk 155kg. For cirka halvannet år siden var jeg oppe i 200. Da fikk jeg diagnosen medfødt kompleks nevrologisk søvnapné som gjør at du slutter å puste i løpet av natten. Blodoksygenet mitt falt hver eneste natt til cirka 60%, jeg våknet desorientert, dehydrert, i en pøl av svette, som regel av at jeg måtte kaste opp osv. og i en alder av bare 25 så det ikke ut til at jeg ville bli 30 år gammel. Men en del er skjedd siden diagnosen ble stilt. En delvis brukbar behandling ble funnet, og jeg må sove med et respiratorlignende apparat som holder luftveiene åpne. Siden dengang har jeg fått tilbake litt energi og gikk nesten umiddelbart ned cirka 40-45kg på få måneder og tilsynelatende uten at jeg forandret noe som helst.
Matvanene mine er nesten like dårlige som de alltid har vært, føler jeg, skjønt at jeg nå nok spiser litt mindre. Energibehovet er ikke like stort, og jeg slipper å drikke 1,5 liter Cola om dagen for å holde meg våken, selv om jeg fremdeles har store søvnproblemer, problemer med døgnrytme osv.
Det siste året har jeg vært av og på slankekurer og av og på med trening. Jeg kom til et punkt hvor jeg hadde krabbet meg ned i 30% kroppsfett og veide cirka 143kg. Jeg trener fremdeles vekter to ganger i uken, men det gjør ikke stort annet enn å fortsette å sende meg opp i vekt, dog i form av fettfri masse heldigvis... men denne konstante vektøkningen bekymrer meg også littegrann. Det går allerede utover rygg og knær.
Jeg kan glatt kjøre repetisjoner med 100kg+ vekter, og 300kg i lårpresse, men jeg går ikke ned i vekt og fettmasse fordi jeg ikke ikke klarer å bli kvitt abstinensene jeg har til sukker, og når jeg sover ekstra dårlig det behovet jeg føler for å innta mat med høy energimengde for å kompensere for tapte serotoninhormoner som skal skapes under REM søvn...
Jeg skal ikke bare skylde på sykdommen, men den har dominert mesteparten av mitt liv. Jeg har kommet hit i håpet om å lære tips og triks og kanskje også å få litt hjelp og motivisasjon til å komme over "abstinens-humpen". Føler at jeg er stagnert ganske så lenge jeg ikke klarer å forandre meg på disse to punktene... jeg har også innmari mange spørsmål jeg trenger svar på...
Bilde tør jeg ikke poste nå, men jeg skal ta et i håp om en fremgangsrik fremtid... fettdistribusjonen på kroppen min er ganske ujevn... jeg har relativt muskuløse armer, bener, skuldre, bryst osv. men mye av kroppsfettet, kanskje to-tredeler eller mer av det synlige fettet, ligger rundt magen
Håper dere der ute som har lykkes, og dere som fremdeles sliter, kan hjelpe meg... jeg kan ikke gi opp nå som jeg har kommet så langt!
Loggført
lily_76
Sporty
Sv: Hei alle sammen... yo-yo slanker som vil ned og bli der...
«
Svar #1 på:
14/07 - 2008, 19:51:53 »
Hei,
Hjertelig velkommen
Tror nok ikke du og jeg er de eneste yo yo slankerene her, men nå satser vi på at det er bak oss.
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet
Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!
«
Svar #2 på:
14/07 - 2008, 22:08:13 »
Flott du kommer hit
Her er mange som kan masse, vi er flinke til å motivere, rose og veilede!
Her er det bare å spørr om du trenger hjelp eller råd!
Du får starte ei dagbok, så vi lettere kan følge deg
Så kan du lese rundtomkring i våre dagbøker, mange råd der, vi er mange som slanker oss forskjellig, men dei fleste driver med sunt kosthold og trening metoden
håper du vil trives her inne
Loggført
Lovan
Sporty
«
Svar #3 på:
14/07 - 2008, 23:00:59 »
Hey Hey!! Velkommen skal du være!!
Loggført
zenta
Moderatorteamet
Startet opp januar 2008, kom hit i juni
«
Svar #4 på:
14/07 - 2008, 23:14:42 »
Velkommen til dette flotte stedet! Håper du vil trives og at du finner råd og motivasjon til videre vektreduksjon! Har du laget en dagbok her?
Loggført
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]
Medlem av sykkelklubben
[/url]
anonymouse
C-Kjendis
«
Svar #5 på:
15/07 - 2008, 01:00:43 »
Takker for alle hilsener og støtte så langt, virker som et skikkelig positivt sted, dette
Nei, jeg har ikke laget noen dagbok ennå. Opplegget mitt er litt så-som-så. Jeg vet hva som funker, og hvorfor, men jeg sliter med å holde svært restriktive dietter osv. i lengden.
Det er nok mest en "holdningsendring" som må til... ansvar for hva man til syvende og sist putter i munnen. Hva man kan leve med osv.
Akkurat nå er jeg mest i "læremodus". Jeg skal dog titte på dagbøkene, de sier spennende ut. Grunnen til at jeg kvier meg litt for innveinger osv. er fordi jeg sjelden går opp eller ned i vekt og at det er ekstremt desillusjonerende. Jeg orker ikke den knekken en gang til. Jeg tror jeg må gi opp kampen mot kiloene, og heller kjempe mot fettprosenten. Kroppen min forandrer seg på de merkeligste vis, men klarer på en eller annen måte å holde på vekten. De siste 6 månedene etter at jeg begynte på Elixia gikk jeg ned cirka 15-20kg i fett (mer enn 10% kroppsfett), og gikk samtidig opp cirka 5 kilo.
Nå har jeg for ikke lenge siden kommet hjem etter ferie i Brasil, hvor jeg pådro meg en mageinfeksjon og ikke kunne spise på 6-7 dager... da raste jeg ned cirka 10 kilo på 7 dager... nå plutselig har jeg lagt på meg 17kg (de 10 opprinnelige pluss 7 til) igjen, sansyneligvis kroppens kriserespons da jeg ikke har spist noe annerledes enn før. Men nå har jeg stoppet opp igjen.
Jeg har tilgang på komposisjonsmålere hos fysiolog og på Elixia, også får jeg kjøpe meg målebånd... kiloene orker jeg ikke se på lengre, siden jeg legger på meg kroppsmasse så lett, både fett samt muskler og vann.
Det går vel ann å holde slankedagbok slik eller? Jeg mener, man setter seg jo individuelle mål osv.? BMI har jeg også gitt opp for lenge siden, da jeg har lean mass på cirka 105kg som allerede gjør meg overvektig med BMI på 28.2
Loggført
lily_76
Sporty
«
Svar #6 på:
15/07 - 2008, 08:24:55 »
Da kan du jo bygge deg opp delmål og mål som baserer seg på fettprosent og centimeter. Viktigste er jo en sunn kropp og nødvendigvis ikke "perfekt" vekt. BMI har jo vist seg til å være et dårlig måle instrument for veldig mange som ikke passer innenfor en gitt standard.
Jeg ville anbefale deg å holde en dagbok selvom opplegget ditt er så som så og du ikke følger noen spesiell metode. Den er til veldig hjelp fordi du da faktisk tenker mer igjennom hva du spiser, og du kan titte tilbake for å se hva du gjorde forskjellig i gode og dårlige perioder. Du følger helt og holdent ditt opplegg og jeg tror det er ingen her som vil kristisere deg for det du skriver i dagboken, om du ikke eventuelt ber om råd og hjelp. Ellers kan du jo føre en egen privat dagbok helt gjemt for offentligheten
Loggført
Sommerpiken
C-Kjendis
«
Svar #7 på:
15/07 - 2008, 08:36:33 »
Jeg vet veldig godt hva sukker-abstinenser er. Slet mye med dette selv de første ukene. Men for å gå ned i vekt er nok første bud å kvitte seg med dem. Og eneste måten å kvitte seg med dem er å overse dem.
De første to ukene etter at jeg kuttet ut godis (annet enn i helgene) sov jeg skikkelig dårlig om nettene. Hele kroppen ble urolig, og det var håpløst og slappe av og samle tankene.
Men etter et par uke var det verste over.
Jeg tror man bare må bestemme seg for å ikke spise sjokolade, potetgull o.l, og holde seg til det. Jeg begynte i det små, der jeg bestemte meg for at jeg skulle ha 3 godte-frie dager på rad, for så ha lov å spise en sjokolade 4 dagen. Deretter økte jeg til fem dager. Nå har det blitt en selvfølge for meg at godteri bare er lov på lørdager og enten fredag eller søndag (IKKE både fredag og søndag)
Ellers høres det ut som du er veldig flink med å trene.
En liten justering i kostholdet nå, så kommer kiloene til å rase av, og jeg regner med at du allerede vet at det kommer til å føre til mer energi, og bedre søvn om nettene.
Du har masse å vinne!
Lykke til!!
Loggført
zenta
Moderatorteamet
Startet opp januar 2008, kom hit i juni
«
Svar #8 på:
15/07 - 2008, 10:33:49 »
Du trenger ikke lage en dagbok der du har innveiinger - ticker med vekt osv - du lager en dagbok på en måte som du føler deg komfortabel med. Og du skriver/deler bare det du selv har lyst til. Ikke noe press her - mange som ikke har ticker med vekt her. Ingen mal for hvordan dagboken skal se ut. Se på den som en kommunikasjonskanal med andre som vil endre kosthold og vekt. Når du leser dagbøkene her ser du hvor ulike de kan være..
Jeg har gått ned en del kilo ved å endre på kostholdet i kombinasjon med trening - hvorav vektreduksjon er en av gevinstene. I det daglige forsøkt å redusere/kutte ut sukker og snop, oftere måltider, mer vann hele dagen, mer frukt og grønnsaker, frokost hver dag i kombinasjon med trening som jeg blir svett og andpusten av.
Det som er så flott ved å være på dette forumet er at UANSETT hvordan dagene mine er - om vekten går opp eller ned - om jeg ikke når målet jeg har satt meg, om jeg har levd skikkelig usunt noen dager etc - så er det ingen som fordømmer eller er negative. Folk her har en støttende og oppmuntrende holdning til hverandre, jeg får oppmuntring og råd i en positiv tone. Husk - vi som er her er veeeeeldig forskjellige mennesker med ulike utfordringer når det gjelder bl.a. kosthold og vektreduksjon. Vi har mye å dele - erfaringer og kunnskap og mye å gi.
Velkommen hit du - det er mye å vinne ved å være her og jeg er sikker på at vi som er her får mye ved at du blir med
«
Siste redigering: 15/07 - 2008, 11:49:14 av zenta
»
Loggført
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]
Medlem av sykkelklubben
[/url]
gunnang
A-Kjendis
«
Svar #9 på:
15/07 - 2008, 18:12:16 »
Velkommen hit, ja!
Anbefaler absolutt å lage sin egen slankedagbok. Hva du skal skrive, bestemmer du. Men siden temaet gjerne dreier innpå vekt og beslektede emner, vil det kunne hjelpe til bevisstgjøring.
Så må jeg også understreke at slankeforum ikke må oppfattes som noe profesjonelt forum. Vi kan ikke erstatte leger og helsevesen. Men det kan av og til være lettere å "snakke" /"tenke høyt" om vanskelige ting sammen med folk som har vært innom lignende problemer, og som kan dele erfaringer.
Og noen ganger er det du som kan hjelpe andre. Det er også godt.
Loggført
Medlem av sykkelklubben
anonymouse
C-Kjendis
«
Svar #10 på:
16/07 - 2008, 01:08:17 »
Sitat
BMI har jo vist seg til å være et dårlig måle instrument for veldig mange som ikke passer innenfor en gitt standard.
Jeg leste for en tid tilbake at BMI hovedsakelig stemmer for mesteparten av verdens befolkning. Men den var visst svært dårlig når det gjaldt nord-europeere og afrikanere som i gjennomsnitt var både betydelig høyere og hadde noe slikt som 15% høyere gjennomsnitlig kroppsmasse, uavhengig av høyde og fettprosent.
Jeg er nok rett og slett en av de som gjorde som Obelix og datt i styrketønna når jeg var liten eller noe slikt... jeg har alltid vært stor. Jeg har ikke kjempemuskler, og jeg er ikke "kjempe" tjukk, sånn midt i mellom, men det er ujevnt distribuert. Det er mulig det har å gjøre med testosteronnivå og andre hormonelle verdier. Jeg har nemlig også hypertyroksinproduksjon, på en måte det motsatte av diabetes, som vil si ekstremt raskt stoffskifte. Da vil noen si det sikkert er ironisk at jeg er blitt tjukk, men en bivirkning av den kondisjonen er at du får en appetitt som matcher...
Sitat
Jeg ville anbefale deg å holde en dagbok selvom opplegget ditt er så som så og du ikke følger noen spesiell metode. Den er til veldig hjelp fordi du da faktisk tenker mer igjennom hva du spiser, og du kan titte tilbake for å se hva du gjorde forskjellig i gode og dårlige perioder
Hmm, det var et VELDIG godt poeng faktisk... å bli holdt littegrann til ansvar på en måte, selv om ingen sikkert kritiserer, så er det noe jeg har savnet littegrann at jeg ofte er svak når det kommer særlig til sukker... og at ingen holder meg i ørene he he.
Sitat
De første to ukene etter at jeg kuttet ut godis (annet enn i helgene) sov jeg skikkelig dårlig om nettene. Hele kroppen ble urolig, og det var håpløst og slappe av og samle tankene.
Jaaa! Det er nettopp sånn det er! Skikkelige dop-abstinenser! Jeg kutter i 2-3 dager og så blir det verre enn det var...
Sitat
Jeg begynte i det små, der jeg bestemte meg for at jeg skulle ha 3 godte-frie dager på rad, for så ha lov å spise en sjokolade 4 dagen. Deretter økte jeg til fem dager.
Hmm.... kanskje det er det jeg trenger... en skikkelig nedtrappingsplan... jeg er sjokoholiker. Jeg må ha sjokolade hver dag. Det er sansyneligvis min største last og det som står mellom meg og endelig vekttap. Men når jeg ikke får det, så blir jeg deppa. Kanskje ikke så rart når sjokolade inneholder mer enn 800 kjemiske stoffer som påvirker hjernen i positiv retning, blandt annet noe av det samme som i hasj, samt amorøse følelser, og ting som produserer dopamin he he.
Nedtrappingsplan! Det tror jeg at jeg skal prøve meg på!
Sitat
En liten justering i kostholdet nå, så kommer kiloene til å rase av
Ja, jeg håper det... selv om jeg er usikker på hvor mye vekt jeg klarer å ta av. Jeg ser jo svart på hvitt at jeg har en 35-40kg fett på kroppen som jeg helst skulle halvert og litt mer. Så selv om jeg veier over 150kg så er altså målet å komme ned i det som regnes som en medisinsk normal og sunn fettprosent, dvs 15% i første omgang... og da må jeg nok ta av en 15-20kg med rent fett... ingen strenge kalorireduksjoner altså... jeg MÅ bare klare å kutte ut sjokolade... så tror jeg treningen og det å holde litt kontroll over det totale kaloriinntaket vil gjøre resten...
Sitat
Velkommen hit du - det er mye å vinne ved å være her og jeg er sikker på at vi som er her får mye ved at du blir med
Hehe, takk alle sammen... dette forumet, og dere, er fantastiske. Det flommer virkelig over av positiv energi her
Me likey
Loggført
Sulamitt
Nytt medlem
«
Svar #11 på:
17/07 - 2008, 13:14:53 »
Jeg vil bare slenge meg på å anbefale dagboka. Jeg er ny her ine, men har prøvd dagbok tidligere, med godt resultat. Da skrev jeg bare for meg selv, men nå som dere kan se det, merker jeg at jeg er enda mer motivert.
Jeg tenker meg om to ganger nå før jeg spiser nå, for jeg vet at det skal på trykk. Det er så utrolig deilig å kjenne at man kan "stå for" det man skriver, hvis du skjønner.
Jeg kan ikke stå for å dytte i meg en kilo smågodt hver kveld, og vil heller ikke se på trykk at jeg har gjort nettopp det.
Loggført
anonymouse
C-Kjendis
«
Svar #12 på:
17/07 - 2008, 13:45:38 »
Sitat
Jeg kan ikke stå for å dytte i meg en kilo smågodt hver kveld, og vil heller ikke se på trykk at jeg har gjort nettopp det.
Eller at andre skal se at man har gjort det... he he
Loggført
Sulamitt
Nytt medlem
«
Svar #13 på:
17/07 - 2008, 17:30:43 »
Nettopp.
Loggført
Sider:
[
1
]
« forrige
neste »
Gå til: