om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 13:06:35

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Trenger litt hjelp..
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Trenger litt hjelp..  (Lest 1296 ganger)
Babygirl
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 16/07 - 2008, 09:04:50 »

Vil så gjerne ha et sunt kosthold, men føler vår økonomi kanskje begrenser dette noe..
Sliter veldig med middagene, hva er det som er både billig og sunt?
Tenker både til hverdags og til fest..
Nå har vi heldigvis fått en del fryseplass, slik at når det er tilbuder rundt omkring, kan jeg handle inn en del og fryse.
Har blandt annet fått tips om å handle svinesteik når det er på tilbud på obs og skjære det opp selv til strimler, svinebiff osv.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 17/07 - 2008, 18:56:58 »

Har prøvd det med kjøp av svinesteik og oppdeling. Litt sparte jeg jo, men når jeg kaster en svor og masse fett, blir kg-prisen på det som er igjen bra mye høyere enn den prisen pr kg som er oppgitt i annonsene. Eneste jeg kommer på det kan brukes til, er til fuglebrettet om vinteren, om fettet er fritt for salt....
Man kan spare litt på å bruke koteletter på tilbud, reinskjære kjøttet fra beina, og male opp. Da må man regne fra vekta på beina - men de kan jo brukes: grilles, koke kraft på.
Slik er det med mange matvarer: sparer du ved å bruke rimeligere matvarer, blir det ofte svinn av et eller annet slag. Kjøper du en stor pakke, bruker du ofte mer, enn om du bare åpner en porsjonspakke.
Men kjøper man i stort, og deler opp i passe porsjoner, og putter i frysen, kan man ofte spare en del, og likevel ha passe porsjoner. Dette gjør jeg med wokblanding og smothie-blanding, og har i plastbokser med passe porsjoner for en eller to personer.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #2 på: 20/07 - 2008, 14:19:29 »

Frossen fisk og frossen kylling er ikke så alt for gæren pris på.
Se etter merker som f.eks euroshopper og firstprice.
Jeg kjøper 4 stk frossenfileter med laks for, jeg tror det er 35 kr..
Finns nok enda billigere også.
Da har jeg fisk til to middager, samtidig som at jeg bruker en halv til en hel pose fryste grønnsaker, disse koster vel 15 kr?
Har jeg da to fiskemiddager i uken, koster de meg 50 kr.
Om det er dyrt får jo du avgjøre. Liker du ikke fisk er det ditt problem Tongue

På Obs har dem gjerne familiepakninger med grønnsaker o.l fra NORPAK, disse varer en evighet Smiley

Fryste koteletter er heller ikke så gæren pris på...
Gå grundig gjennom frysediskene på de nærmeste butikkene, da finner du fort noe du helt sikkert overser til vanlig.

Tilbudsaviser er et MUST for oss med litt krankere økonomi.
Loggført

paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 20/07 - 2008, 20:38:19 »

Hvis du har muligheten: Dra til Sverige! Spør evnt foreldre eller svigerforeldre om du kan være med, evnt i bytte mot at de får alkoholkvoten din, hvis den ikke er veldig viktig for deg. Der har de masse billig svin og kylling, samt billig mel av forskjellig slag!
Loggført
Babygirl
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 20/07 - 2008, 20:52:02 »

Bor ca en time fra Stavanger...
Så blir ingen Sverigetur her...
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #5 på: 21/07 - 2008, 09:24:27 »

Nei, da blir det vanskelig. På Ultra her har de tilbud på kyllingfilet, 2,2 kg til ca 140 kr. Ellers blir det, som tidligere nevnt, å tråle tilbudsaviser etter billig kjøtt.
Loggført
Cassie91
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 26/07 - 2008, 09:21:24 »

Hmm.. kjenner meg igjen i noe lignende problem.. vil ha sunn mat, men mye av det sunne er for dyr xP

Vel.. supper er ikke så dyrt. F.eks kjøttsuppe, grønnsakssupe, trondheimssodd i boks, du kan lage salater ut fra pålegg du har hjemme.. har du f.eks spekeskine og en del grønnsaker kan det bli en god salat ut av det.. også kan du f.eks ha grovt brød ved siden om det skal bli mer mettende..
Kjøttdeig er heller ikke så dyrt.. om du vil ha en mer sunnere version anbefaler jeg gildes kjøttdeig av svinekjøtt.. du kan få tak i fullkornsspagetti for en ikke så dyr penge også..

Neij.. det er ikke så lett å komme på så mye billig.. som sagt .. sunn mat er nokså dyrt nå til dags =/

Men uansett håper det var til noe hjelp  wiggle
Lykke til!!  eusa_dance
Loggført
vitamin
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #7 på: 24/11 - 2008, 20:08:32 »

Hei jeg har alltid trlet tilbudsavisene for å handle smart. Nå finnes det et par sider som har samlet tilbudsaviser og gjør det enkelt å finne gode tilbud  www.tilbudsweb.no og flere andre.

Nå har f.eks Smartclub laks til 29.90 pr kg (filetter og putt i fryser), pakke med cherrytomat for kr 10, ananas for kr 19
Coop mega har - 40% på frysevarer fra findus - grønnsaker og fisk - finfint Smiley tomater kr 14,40 pr kg og bananer 7,90
Bunnpris http://www.tilbudsweb.no/tilbudsavis/507 kylling 29.90. glass med rødbiter 5,90, osv. Kjøpe firstprice ris, grønnsaker, etc lønner seg ofte. F.eks kostet i kg mandaringer ca kr 10 på meny.
Anbefaler å kjøpe stort av tørrvarer og frysevarer som man kan porsjonere. Kan også lage nesten ferdige måltider som fryses og tines. Lykke til
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 1.559 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten