om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 13:19:18

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Lov med helgekos? Om så, hvor stor mengde av hva?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Lov med helgekos? Om så, hvor stor mengde av hva?  (Lest 1391 ganger)
Cassie91
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 25/07 - 2008, 20:39:15 »

Heij..

Nå er helgen her.. Å for å være ærlig kunne jeg godt tenke meg å kose meg litt.. det er jo trossalt helg.. Men.. så er det det at jeg ikke har så stor greie på hva som er heldig og ikke..  eusa_eh eusa_think

Kunne godt tenkte meg å kose meg med en sjokolade i helga. Har kjøpt en, men vet ikke om jeg tør ta jsansen på å spise den.. Redd for at vekten vil øke da.. har noen råd til hva jeg kan gjøre om jeg velger å putte i meg sjokoladen?

Litt info:  Sjokoladen er fra merket cavalier. den er uten sukker og er av 72%kako.. (85 gram.)
fettinnholdet i hele sjokoladen er på ca. 33 gram.. den inneholder rundt 23,37 gram karbohydrater.. + at hele sjokoladen inneholder 392,7 kalorier.

Om jeg velger å spise sjokoladen.. hvordan bør jeg spise ellers den dagen, og hva bør jeg gjøre angående trening og mosjon?  eusa_think
(Lenge siden jeg har unnt meg noe godt)

Hadde vært glad om noen hadde svart meg  eusa_pray
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 25/07 - 2008, 20:41:38 »

Visst du veit du skal kose deg på kvelden,med for eks en sjokolade, eller meir, så kan du jo kanskje trene litt ekstra på dagen, ete sunnare mat som metter fort, osv på dagtid, for du veit at kaloriane kjem på kvelden!

Eg for min del, koser meg i helga, uten å ta forhåndsregler, fordi eg eter bra resten av uka, og da har ikkje den eine dagen så masse å sei!

Men du må finne det som passer for deg å gjer Smiley
Loggført

Cassie91
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 25/07 - 2008, 20:45:50 »

Takk for svar =)

Men har du peiling på hva jeg f.eks kan spise den dagen, og hvor mye jeg bør trene? eusa_think

Takk på forhånd eusa_angel
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 25/07 - 2008, 22:19:48 »

tenker du på ka du kan spise av godis?

Du kan jo gå en laaang tur for eks, eller jogge eller ett eller anna?
Det forbrenner jo en del kcal, styrketrening og er fint!

Eg spiser egentlig det eg vil av godis, da eg skal kose meg, men med minst mulig salt er vel lurt, siden det binder vann i kroppen,og melkesjokolade er jo ikkje lurt å spise ei plate av liksom!

Du har lov å kose deg, men innen rimelighet liksom!

Skal du spise godis på kvelden er jo det kanskje lurt å ete salater og lignande på dagtid, om du vil begrense kaloriinntaket!
Veit egentlig ikkje heilt ka eg skal svare eg Wink
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #4 på: 25/07 - 2008, 23:24:48 »

Ikke så lett å svare på spørsmålene dine for det å finne et "godt spor å gå i" når det gjelder å gå ned i vekt, er så individuelt. Men jeg tror, som Tullhøna, at hvis du spiser sunt, beveger deg jevnlig og ikke får i deg for mye kalorier til daglig så gjør ikke en slik sjokoladeplate det store utslaget, bare det ikke blir for ofte.

Jeg har etter noen måneder forsøkt å finne et mønster i forholdet mellom mattintak og vektnedgang - eller vektoppgang. Jeg klarer fint å holde meg unna potetgull etc og sjokolade kan jeg ta en liten bit av innimellom. Men jeg fryktelig glad i is og dessertkaker (sjokoladekake etc etc) og hvis jeg fortærer for store mengder av dette i kombinasjon med å bevege meg mindre, så ser jeg det på vekta.....

Så dette må du nesten bare prøve ut selv - men trening er bra iallefall. Du kan fint unne deg noe godt innimellom - det er det daglige kostholdet og treningen som teller på lang sikt! Lykke til og kos deg med sjokoladen hvis du finner ut at du skal spise den! Smiley
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #5 på: 26/07 - 2008, 00:26:48 »

Iform har en kjekk "kalkulator" som lar deg sjekke hvor lenge du må holde på med en aktivitet for å forbrenne en liten sjokolade.  eusa_whistle

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=102&a=5302&submit.x=22&submit.y=7
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #6 på: 26/07 - 2008, 00:35:53 »

Takk Startopedia - den er kjekk å ha for flere av oss.  eusa_whistle
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.541 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten