om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 13:20:08

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  Her er jeg!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Her er jeg!  (Lest 1615 ganger)
Brioches
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 20/03 - 2007, 21:31:23 »

Hei alle sammen!

Snubla tilfeldigvis over dette nettstedet jeg, og det virker veldig intressant! eusa_dance

Jeg er en sørlandsjente på 25 år, mamma til en fantastisk gutt på 8,5 mnd, og samboer på 4. året. Studerer sykepleie når jeg ikke har mammapermisjon wiggle

Begynte på Reductil i desember 2006, og raste ned de første 3 ukene, sannsynligvis mye vann.
Har gått på 10 mg fram til i dag, i dag begynte jeg på 15 mg.. Håper det blir litt fart i sakene.
Begynte å legge om kostholdet mitt i oktober 2006, og har siden den gang gått ned ca 10 kg, de fleste før jul.. eusa_wall

Min store last er godterier... eusa_shhh
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #1 på: 20/03 - 2007, 22:53:29 »

Velkommen  wave
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

Star10
Smått avhengig

Vis profil E-post
« Svar #2 på: 21/03 - 2007, 08:53:52 »

Hallo og velkommen til deg.sol
Er de reductil tablettene så fine som  de er dyre? Hvor mange kilo har du tatt av med de? Ettersom jeg leste innlegget ditt så hadde du gått ned 10 kilo de fleste før julen 2006, og du startet med reductil i desember...
Jeg bare lurer på om jeg skal be legen min om resept på de, eller om det ikke er noe vits....
Hvilken dag veier du deg på? Jeg er med i veiedag på mandag "klubben", det er med på og holde litt ekstra fokus på hva en putter inn i munnen i løpet av helgen. Kom gjerne og bli med om du vil  eusa_dance

Ønsker deg lykke til, stå på , dette klarer du!!
wav
:sjokolade: er godt, men farlig på vekten.....
Nå er det snart påske, og påskeegg er jeg litt svak for....  icon_redface 
Loggført

MFUS
Gjest
« Svar #3 på: 22/03 - 2007, 02:52:14 »

Heisann Brioches!!

Mange med din last, snopspising, har ofte faste "mønster" for når de spiser snop. Kan nevne noen eksempler:

Mange går på kino - da hører en snopepose med (kino er ikke det samme uten). Andre pendler, tar de toget så hører det med å ha avis og noe å knaske på... Andre igjen (og nå snakker vi om en farlig vane) er ikke TV kvelden amputert uten noe å knaske på. Andre igjen unner seg noe snacks på vei hjem fra handletur, eller dem kan ta en sjokolade mens de venter på bussen...?

Som du skjønner er der mange vaner, elelr uvaner om du vil... Ofte har vi ett mønster som er innøvd for når vi spiser snop, uten at vi nødvendigvis tenker over det. For mange henger dette sammen med TV-titting og andre passiviserende vaner, og da er det farlig? Hvor mange unner seg ikke noe hver gang de er innom en bensinstasjon for å tanke?

Slike behov er ofte mer følelsesstyrt enn behovsstyrt. Det er derfor ofte slik at det ikke er kroppen som har behov for næring, men hodet som overstyrer behovet og får oss til å ty til en vane som gir energi-overskudd.

Men det er mulig å tenke annerledes, det også uten å ta fra seg selv følelsen av å kose seg og unne seg noe. Ofte er det bare å bytte litt på vanene enn har. Som f.eks. jeg som:

Jeg pleide å kose meg med noe forran TV-skjermen, det gjør jeg enda, bare at jeg byttet ut mye av snopet med kaffe latte uten søtningstoffer... Forteller så meg så at nå koser jeg meg vell så mye som med sjokolade, og det psykiske behovet blir tilfreds uten sjokoladen (fysisk er der jo ikke noe behov). Slikt sparte jeg MYE kalorier.

Samme når jeg pendlet og handlet, det var situasjoner for meg - men jeg byttet vaner og tok andre valg. Kjøper meg heller en kaffe-variant på toget i stedet for sjokoladen og har lært meg å kose meg med det. Og velger jeg å kjøpe noe usunt så er jeg også bevisst valgene her også og ender med en positiv vane (som senest i dag da jeg kjøpte to lakrisstenger i stedet for sjokolade).

Ofte er det å bytte vaner vell så bra som å kutte ut vaner, hvorfor skal man ta bort kosen fra seg selv (lov å kose seg bare enn gjør det rett)... Her er veldig mange bra tiltak som kan utrette mer enn de fleste tenker over, f.eks. bestiller jeg mye heller to burgere på burger king fremfor en burger og stor pommes frit (for å nevne noe, er faktisk også bedre enn burger og pommes frit det - burgere uten ost selvfølgelig).

Ikke kjenner deg dine vaner og kan komme med konkrete råd til tiltak... Ønsker du derimot å unne deg søtt så er eggedosis ett utmerket valg, samme som sjokolademousse er utmerket i stedet for sjokolade (eller sjokoladen hobby fremfor rene melkesjokolader eller sjokolader med karamell i, kvikk-lunsj er også bedre enn visse andre typer sjokolade.)

Det er mye du kan gjøre her, om du bare tenker deg om så kan du utrette uendelig mye med slike tiltak.
Loggført
Stillow
Prateglad

Sammen er vi sterkere!

stillow@hotmail.com
Vis profil WWW E-post
« Svar #4 på: 22/03 - 2007, 09:48:46 »

Hei!

Ville bare si velkommen hit, jeg!

Stine
Loggført

26.03.08: 102,6 kg
14.07.08: 99,1 kg

Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #5 på: 22/03 - 2007, 12:26:40 »

MFUS: Wow - her var mange gode råd! Mye å tenke på! Du er flink!  eusa_clap
Loggført

fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #6 på: 22/03 - 2007, 12:40:07 »

Ja MFUS er flink.. Mange gode råd og mye kunnskap i den karen..  icon_pirat
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #7 på: 22/03 - 2007, 13:09:54 »

Ja MFUS er flink.. Mange gode råd og mye kunnskap i den karen..  icon_pirat

Det gjelder deg også, fffd!  eusa_clap
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.405 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten