om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
22/05 - 2012, 13:26:33

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  begynner....snart...
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: begynner....snart...  (Lest 871 ganger)
muffin
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 27/07 - 2008, 11:21:33 »

newbie

hei
jeg heter muffin og er overvektig  yucky

var inne og sjekka båddimassindexn idag og den var laangt over normal. trenger virkelig en hånd her skal jeg klare å gjøre noe med det. er motivert men trenger noen tips for hvordan man kan komme i gang med noe som kan vare livet ut. trenger en myk start tror jeg -eller?
føler meg altfor sliten til å begynne på noe som helst -hva gjør man da?
 sleepy2  food  coffee ---> snorting

aller helst skulle jeg hatt en personlig trener og kostholdsekspert som de på tv`n, men det er vel ingen som har en ekstra til overs? gratis?  clap5

skal ned 15 kilo, finne formen og trene opp min skjeive rygg -er planen...
help zpls
Loggført
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 27/07 - 2008, 12:40:22 »

Velkommen hit muffin.

Desverre har jeg ingen personlige trenere sånn til overs nei.  Wink
Men ta en runde i dagbøkene og les litt, mange tips å få der.
Hvis du har råd vil jeg anbefale deg å melde deg inn på ett treningssenter, de kan sette opp program for deg til å trene opp ryggen og de fleste tilbyr også kosholdsveiledning.
Loggført

ehilde
Gjest
« Svar #2 på: 27/07 - 2008, 12:52:56 »

Hei og velkommen!

Det jeg startet med, var å tenke på kostholdet. Hva er det jeg spiser løpet av en dag og er det sunt? Jeg var veldig fæl til å spise snop istedenfor mat. Jeg tok meg en sjokolade istendefor å lage meg kveldsmat. Potetgull spiste jeg istedenfor middag. Det jeg bestemte meg for var å spise ordentlig mat før jeg spiste noe snop.  Jeg blir dessverre fort matlei så jeg må variere en del på hva jeg spiser slik at jeg ikke blir lei. Strandaskinke syns jeg er kjempegodt, selv om det er dyrt, så kjøpte jeg meg en pakke. Jeg hadde det på skiva i tillegg til et tynt lag philadelphia og rucculoa.  Det ble min frokost eller lunsj en stund. Da var det bedre å spise det enn snop.
Start med de små endringene. Prøv å kun spise snop og godteri på lørdager. Hvis du sprekker, så sprekker du, men du trenger ikke å spise enda mer fordi du har dårlig samvittighet fordi du sprakk. Spis bare den ene sjokoladen eller hva den enn skulle være.

Ta deg en tur på treningsstudio. Bli kjent med apparatene og de tilbudene de har. Finn noe som passer for deg. Pulsspinning er veldig bra og hvis det er noe du liker, pass på å gå på de timene. Ta en treningsøkt neste uke, og lov deg selv at du skal ta to neste uke. Ta en dag om gangen og så skal du se at du har kommet godt i gang.
Loggført
zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #3 på: 27/07 - 2008, 19:20:59 »

velkommen hit!
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #4 på: 27/07 - 2008, 19:57:03 »

Velkommen Smiley
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 29/07 - 2008, 08:56:35 »

Velkommen!
For å vite hva man må rette på, kan det nytte å ta seg en periode med å telle kalorier. 1 uke f.eks, gir deg bra peiling. (Jeg gidder ikke holde på med det hele tida)
Når du vet hva du inntar, kan du rette opp, og gå videre der i fra.
For å få oversikten, er det greit å bruke f.eks http://matportalen.no/Emner/matpadata.

Det er klart at proff treningsveiledning ville vært bra, men om det ikke er innen rekkevidde, så vil faktisk all aktivitet hjelpe.
Start med en aktivitet du liker, og lag deg et program du følger 3 dager i uka. I starten er det kanskje ikke så mye, men så kan du øke med små skritt. Trimmer du 15 min for dagen 3 g/uke første uka, kan du øke med 2 min pr uke, så du trimmer i 17 min  i uke 2, 19 min i uke 3, 21 min i uke 4. Slik økning merker du knapt.
Vet du ikke hva slags øvelser du skal gjøre, så lån deg ei bok på biblioteket. Jeg lånte meg "Øvelser for en sterk rygg" av Jenny Sutcliffe. Jeg gjør ikke alt, men har plukket et par tips og noen øvelser som jeg supplerte mitt program med. Se hva du finner på ditt bibliotek.
Noen liker å bruke treningsvideoer, du må finne ut hva som er bra for deg, og bygge på noe du liker å holde på med.

Lykke til! eusa_dance
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.482 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten