Jeg og prøver på sunnere kosthold og mere trening. Kanskje jeg skal få meg en fast veiedag jeg også. Noen som har noen tips?
Jeg trener ikke ordentlig heavy nå føler jeg. Siden det bare blir turgåing og wii-ing. Vet jeg burde innføre noe styrketrening og prøve å bygge noen muskler, men jeg har er faktisk HELT blakk nå, og tror generelt ikke jeg har råd eller tid til å ha noe kort på treningsenter. :S
Personlig trener ja. WE WANT!
Jeg har veiedag på fredager.
Har jeg vært flink da (Altså gått ned i vekt) unner jeg meg noe godt enten fredagskvelden eller lørdagskvelden.
Har jeg ikke vært flink så unner jeg meg ikke noe.
Hvis du blir medlem på et treningsstudio (3-500 kr alt etter hvor du velger å trene) får du gratis veiledningstime og program med i summen.
Da får du hjelp, og du kan selv si hva du ønsker å trene.
Du kan benytte deg av senterets oppsatte timer i sal og sykkel, og ellers trene når du vil.
Blir du medlem på et senter som har nøkkelkort har du større frihet, da kan du trene selv om det ikke er betjening
Du skal ikke trene så "heavy" at du overtrener deg selv og derav blir dritt lei av trening.
Wii-ing og turgåing er mer enn nok, jeg gikk selv ned 20 kg, og jeg gikk for det meste kun tur. (En dag eller to i måneden tok jeg fram en treningsvideo og trente et kvarter, men store uttellingen hadde det nok neppe)
Så så lenge du føler deg fornøyd med det du gjør nå, så fortsett med det.
Når det gjelder styrke finns det flere fine øvelser du kan gjøre hjemme med egen kroppsvekt.
Sit-ups, armhevinger, knebøy, tåhev, ass-ups (er vel Tullhøna som kom opp med navnet hehe) og mange, mange andre øvelser som iallefall vedlikeholder, og sikkert i noen grad strammer opp musklene du har.
Musklene blir aldri borte, de blir bare slappere og går i "dvale"