om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
23/05 - 2012, 15:59:00

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Min metode
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Min metode  (Lest 1205 ganger)
Vestfoldmannen
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 07/08 - 2008, 21:50:15 »

Har lest om mange slankemetoder her inne, lavkarbo, sykehusdiett, slankepiller, etc.

Jeg har aldri slanket meg før. Trenger å gå ned 12-15 kilo fett, men vil ikke bruke slanking for å løse problemet.
Min metode er varig endring av kostholdet.
Den teorien jeg skal følge er å putte litt mindre energi inn enn det jeg forbruker på ett døgn.

Da kan man jo spise alt man vil, grønnsaker, poteter, sjokolade, frukt, kaffe, etc.
Bare man spiser variert og litt mindre energi enn man bruker opp.

Har funnet ut at dersom jeg taper 400 gram fett på 7 dager (1 uke) er jeg i mål om 7 måneder.
Da kan jeg begynne å spise den samme energien som jeg bruker opp.

Høres det ut som en god løsning?

Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 07/08 - 2008, 22:26:49 »

Det gjør det Smiley

Er sånn mange her inne gjer det! Smiley

Men ikkje fortvil om vekta stagnere en periode, eller en går ned mindre noken ganga! Men 7mnd er ett realistisk mål, du har en fornuftig plan Smiley
Loggført

Vestfoldmannen
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 07/08 - 2008, 22:33:36 »

Takk for svar.

Tror det kan fungere.

Og hvis jeg har lyst til å spise en is uten å spise mindre av noe annet, kommer jeg til å gå til butikken og kjøpe isen, og spise den på vei hjem.
2,5 kilometer én vei.
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 07/08 - 2008, 22:34:24 »

KJempelurt Smiley
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 07/08 - 2008, 23:29:27 »

Det er jo så enkelt (og så vanskelig): tar du inn mer kalorier enn du bruker, går du opp i vekt. Bruker du mer enn du tar inn, så går du ned i vekt.

Uansett når du spiser, hvor ofte og hva. De faktorene kan småjustere bittelitt på regnestykket i fht vekta.

Men i tillegg må man jo se til at man spiser sunt og trener litt, for at det ikke skal være dødvekt man går rundt og drasser på etter kuren, men et spenstig legeme som lett forflytter seg akkurat dit du vil.

Lykke til! icon_thumleft
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #5 på: 07/08 - 2008, 23:47:10 »

Har funnet ut at dersom jeg taper 400 gram fett på 7 dager (1 uke) er jeg i mål om 7 måneder.
Og hvis jeg har lyst til å spise en is uten å spise mindre av noe annet, kommer jeg til å gå til butikken og kjøpe isen, og spise den på vei hjem.
2,5 kilometer én vei.

Du kan ikke begynne å spise mer etter kuren hvis du har brukt den siste teknikken med å gå inn kcal før og etter spising hvis du bruker den teknikken ofte.
Loggført

anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #6 på: 09/08 - 2008, 14:12:46 »

2,5 kilometer én vei.

Du kan ikke begynne å spise mer etter kuren hvis du har brukt den siste teknikken med å gå inn kcal før og etter spising hvis du bruker den teknikken ofte.

Det kan han vel, kroppen har alltid fett og ta av, og når han har kommet til sitt vedlikeholdsnivå så kan han innta like mye energi som han bruker på en dag:
slik holder han vekta stabil.
hvis han da er i 300 kcal underskudd, kan han spise 300 kcal mere.
Loggført

anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #7 på: 09/08 - 2008, 14:13:18 »

Velkommen forresten Smiley

Hvor i Vestfold? Smiley
Loggført

Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #8 på: 09/08 - 2008, 15:45:30 »

2,5 kilometer én vei.

Det kan han vel, kroppen har alltid fett og ta av, og når han har kommet til sitt vedlikeholdsnivå så kan han innta like mye energi som han bruker på en dag:
slik holder han vekta stabil.
hvis han da er i 300 kcal underskudd, kan han spise 300 kcal mere.

1. Forbrenningen av kcal kommer ann på kjønn og vekt. En som går ned i vekt vil etterhvert forbrenne mindre kcal. Hvis du da spiser like mange kcal etterpå vil du gå opp i vekt.
La oss ta utgangspunkt i en mann på 35 år som veier 100 kg og er 175 cm høy (tall tatt rett ut av luften) som fordeler dagen sin på 8 timer hvile, 8 timer innaktivet og 8 timer lett aktivitet. I følge kalkulatoren der oppe til høyre under verktøy så trenger han da 3297 kcal pr dag.
Så har mannen pluttselig gått ned 15 kg til 85 kg med samme aktivitetsnivå, da trenger han 2907.9 kcal kcal pr dag, dette er en nedgang på 389.1 kcal pr dag.

2. Ved å planlegge ekstra forbrenning av isen på forhånd (som i seg selv er lurt, ikke det jeg mener) så kan du ikke beregne det inn i kcal du kan spise etter du er ferdig med å gå ned i vekt med mindre du opprettholder aktivitetsnivået og legger inn tur hver dag.
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.379 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten