om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
23/05 - 2012, 16:39:47

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Min plan, noen tips?
« forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Min plan, noen tips?  (Lest 2456 ganger)
Celephais
Sporty

Vis profil
« på: 31/08 - 2008, 18:27:55 »

Hei alle sammen!

Jeg er en jente på 21 år som må ned 8 kg til (har allerede gått ned 9kg), men nå har det stoppet opp i det siste og jeg har ikke helt tålmodighet nå... Legger ut planen min her og hvis noen har noen tips så er de mer enn gjerne velkommen! Jeg er student så jeg har ikke like dager hver dag, men sånn i gjennomsnitt så vil min hverdag se ca slik ut:

06.00 1 knekkebrød med makrell i tomat + 1 glass ekstra lett melk
06.30 pulsspinn 45 min deretter styrke i maks 30 min
08.15 en liten bolle med frokostblanding (frokost de serverer på treningssenteret)
10.00 1 kopp te + 1 yoghut (0% fett og sukker)
12.00 litt under en liter med salat, tunfisk, avocado, oliven, tomat, agurk osv
14.00 eple + nøtter
17.00 middag, 1 lakse/kyllingfilet + masse grønnsaker (Smørdampet fordi det smaker så mye bedre! er det virkelig så fy med en liten klatt smør??)
21.00 2 medium kokte egg

De dagene jeg er lenge på skolen så blir det ikke middag før kl 20.00 og da spiser jeg gjerne en nutrilett i 17-tiden for å få litt energi. Jeg trener 2 dager i uken om morningen, og de 3 andre dagene tar jeg trening etter skolen eller jobb. Har fri fra trening i helgen, men jeg gjør ingenting annet da enn å sitte stille enten for å se TV eller lese. Kanskje jeg burde trene alle 7 dager i uken, slik at jeg ikke sitter stille på rompen min 2 dager i strekk? I helgen har jeg pleid å spise god frokot med hvite rundstykker, smør og feit ost og spekeskinke, syltetøy og honning.. Gud jeg ser jo selv hvor teit det er når jeg faktisk skriver ned hva jeg spiser. Det er bare vanskelig å spise sunn frokost når samboeren min spiser det herremåltidet...!!! Jeg spiser ikke chips eller sjokolade i helgen, tar heller en yoghurt, nøtter eller eple. Skal jeg skikkelig kose meg om kvelden så blir det agurk, gulerot og rømmedip. Og middag i helgen, da har jeg pleid å spise hva jeg vil, lasagne, pizza, kinesisk take away, you name it. Drikker også øl i helgen. Ødelegger jeg hele uken min ved å leve godt i helgen? Er jo ikke vits i at jeg trener og sliter meg ut i uken, bare for å kunne ete hva jeg vil i helgen. Men noen sier man skal ha en dag hvor man spiser dritt også?? Bør ejg ta noe proteintilskudd eller noe fopr å få fart på de siste kiloene??

Tusen takk for svar!!! Går litt på veggen her  eusa_wall hehe

Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 31/08 - 2008, 20:44:23 »

Eg ville ha ete meir frukost eg, om eg var deg, det luraste er å ete mesteparten av maten på dagtid, en stor god frukost, er veldig lurt, både for å få skikkelig start på dagen, kroppen og forbrenninga!
Loggført

Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #2 på: 02/09 - 2008, 06:36:00 »

Takk for tipset, spiser bedre frokost de dagene jeg ikke trener tidlig. Jeg spiser først 1 knekkebrød og deretter trener, så en skikkelig god frokost med sunn frokostblanding. Er ikke helt godt å trene på full mage :/
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 02/09 - 2008, 20:13:09 »

Og pass på at du ikkje spiser alt for lite kalorier, det har ikkje kroppen godt av, en gylden regel er ikkje under 1500 Smiley
Loggført

tuvamathea
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 28/09 - 2008, 11:44:51 »

Enig med tullehøna; den frokosten din er litt stusselig!
Syns også generelt du spiser litt lite... Og nei; en liten smørklatt er ikke nummeret før porten til helvete, selv om mange slankere har en tendens til å tenke sånn:)
Syns kostholdet ditt ser greit ut- men var jeg deg ville jeg heller investert i proteinpulver og laget en shake av det framfor nutrilett....!

Skjønner at du blir uthålmodig; men du har sikkert hørt om det velkjente platået man når etter å ha gått ned i vekt en stund; det stopper opp, og nedgangen flater ut. Så lenge du ikke går OPP i vekt i disse dager, bør du prøve å ikke stresse dette for mye! Sannsynligvis vil du klare å gå ned de neste 8 snart, men gi kroppen litt tid på å hente seg inne; den har tross alt mistet 9 kg, noe den i hovedsak ikke har spesielt lyst til å gjøre:)
Loggført
Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #5 på: 28/09 - 2008, 19:42:40 »

Hehe, stusselig frokost ja, skal gjøre den litt mer fyldig da Cheesy Ja, er jo mettet fett, men alt med måtehold. Har begynt på ny "diet", montignac, altså mat med lav gi + trening, så får vi se hva som skjer. Men den proteinshake-tipset skal jeg ta alvorlig, noen tips til hvilket merke og hva som smaker godt?
Loggført

tuvamathea
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 29/09 - 2008, 10:20:30 »

Veeel, i min mening smaker alle shaker helt forjævelig:) Men hvis jeg lager en liten en, og tenker på alt kvalitetsproteinet jeg får i meg, går det jo ned på et vis..! Har selv prøvd vanilje, sjokolade,jordbær og banan. Hvis du er litt banan-gal, er den nok ditt beste trekk. Men advarsel: smaken ER intens:)

Sånne shaker er geniale, og man er sikra nok protein, som jeg ellers ikke alltid får med (ikke-kjøttetende). Noe jeg selv gjør, er å kjøpe den med vanilje smak (smaker mest nøytralt) og blander den i ulike retter! Havregrøt m/sånt pulver, + litt frukt og kanel er topp! Også lager jeg proteinpannekaker med det; eggehviter, litt kverna havregryn, en skvett skummetmelk, og noen skjeer pulver!

Sjekk ut utvalget på proteinfabrikken (bare google det), også går det sikkert ann å eventuelt be om smaksprøver...?
Loggført
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #7 på: 29/09 - 2008, 16:03:55 »

Enig med de andre. Større frokost må til. Også må du slutte å tenke på kilo. Dra frem målebåndet! Kiloene lyver nemlig masse, da de er fulle av muskler og vann som veier langt mer enn fett.
Loggført
Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #8 på: 03/10 - 2008, 15:06:37 »

Skal sjekke opp i proteintilskudd!

Men ang. kiloene så har jeg en vekt som viser fettprosent og vannprosent. Så det er ok hvis jeg går opp i vekt så lenge fettprosenten går ned Smiley Veiedag imorgen så wish me good luck Cheesy Takk for tipsene Smiley
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #9 på: 03/10 - 2008, 16:12:23 »

vi krysser fingre!  eusa_dance Det går sikkert bra!
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #10 på: 03/10 - 2008, 17:10:32 »

Hva slags vekt er det du har, Celephais? Tenker på merke og om mulig modell? Smiley
Loggført
Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #11 på: 08/10 - 2008, 21:02:54 »

Takk for det! Gikk bra, 1,2 kg ned på 1 uke, juhu Cheesy

Jeg har babybliss sin, modell vet jeg ikke, men kjøpte den på elkjøp for 600 spenn. en kompis av meg som bygger kropp anbefalte den, og jeg er rimelig fornøyd selv! Utenom at den hopper litt i vekt, men har inntrykk av at mange digitale vekter gjør det?

Loggført

rms
Gjest
« Svar #12 på: 16/10 - 2008, 13:35:01 »

Takk for det! Gikk bra, 1,2 kg ned på 1 uke, juhu Cheesy

Jeg har babybliss sin, modell vet jeg ikke, men kjøpte den på elkjøp for 600 spenn. en kompis av meg som bygger kropp anbefalte den, og jeg er rimelig fornøyd selv! Utenom at den hopper litt i vekt, men har inntrykk av at mange digitale vekter gjør det?

gratulerer med nedgang! Den måler fettprosent sier du... Er du sikker på at den er nøyaktig? Er selv på utkikk etter en billig og sikker måte å måle fettprosenten min på.
Loggført
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #13 på: 17/10 - 2008, 01:55:40 »

Sitat
gratulerer med nedgang! Den måler fettprosent sier du... Er du sikker på at den er nøyaktig? Er selv på utkikk etter en billig og sikker måte å måle fettprosenten min på.

Den er nok ikke nøyaktig som sådass. De færreste er det. Selv profesjonelle målere er ikke gode nok. Det er begrensninger i teknologien rett og slett, og den tar fort feil.

Nøkkelen her er å IKKE bry seg om selve tallet du får først gangen. Det kan være feil med flere prosents margin. MEN, dersom du gjør det slik at du veier deg på samme måte hver gang, samme tid på døgnet, samme klær, etter at du har spist samme måltider, eller før du har spist i det hele tatt, drukket samme mengde vann f.eks, så kan du måle TREND over tid, og det er det som er nøkkelen Smiley
Loggført
Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #14 på: 27/10 - 2008, 09:43:01 »

Jepp helt enig. Synes den til Babybliss er bra jeg, koster bare 599 (iforhold til bosh sin på 899) hos Elkjøp. Tror nok ikke det er så nøyaktig nei, men akkurat som anonymouse sier så viser den trenden. Jeg går gradvis ned i fettprosent, om den viser 26 eller 36 er meg likegyldig, så lenge den går nedover Wink
Loggført

Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.403 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten