om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
23/05 - 2012, 16:41:05

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosttilskudd
| | |-+  Fiber
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Fiber  (Lest 2508 ganger)
Miss
Gjest
« på: 02/09 - 2008, 21:09:37 »

Jeg har problemer med å få i meg fiber om dagene, får i meg litt men ikke i nærheten så mye som er nok når jeg vil kvitte meg med "litt ekstra" fett hver dag. Hva tror dere da om kosttilskudd som benefiber? Det består av 85 gram kostfiber per 100 gram pulver.

Fiber er jo som kjent godt for å hindre opptak av fett/stimulere utskilling av fett pluss at det gir en god metthetsfølelse.

Negativt er jo at det kan virke "lakserende" så her er jo om å gjøre å finne en god balanse selvfølgelig...

Det selges jo ikke som noe som skal være slankehjelpemiddel, men av det jeg har lest om kostfiber så høres det jo ut som om det skulle kunne hjelpe til dersom det ellers føles vanskelig å få i seg særlig mye fiber...
Loggført
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 02/09 - 2008, 22:34:27 »

Jovist skal fiber ha de effektene der, men jeg har ennå ikke sett noen studie som gir oss tall for hvor mye fiber en må få i seg før det har noen effekt som er verdt å nevne.

Spis heller sunn mat og bytt ut brød med feks ekstra grove knekkebrød. Spis mye grønnsaker og frukt, så får en i seg det en trenger.
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 03/09 - 2008, 00:06:25 »

jeg bruker kli og frø med masse fiber over fruktbiter (som også har litt fiber) og blander med lett fruktyoghurt. Det vil gi bra fibertilskudd, og er rimeligere enn tablettform.
Pass på å drikk rikelig med vann når du tar ekstra fiber.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Miss
Gjest
« Svar #3 på: 03/09 - 2008, 00:09:30 »

joda, jeg spiser sunt, spiser grove knekkebrød og fiberholdige frokostblandinger - men noen dager er verre enn andre og det er kanskje helst da jeg tenker å "spe på" med fiber.

Har ikke sett på prisen ennå da  eusa_silenced
Loggført
Tinkerbell
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 18/05 - 2009, 18:16:12 »

Prøv "Husk" som de har hos Sunkost. Det er knuste frø fra Psylliumsplanten og kan blandes i juice el smoothies. Det fungerer mye bedre enn Benefiber.
Jeg pleier å ta en måleskje til dagen og det holder magen igang.

Når jeg reiser på ferie tar jeg med litt i en pose og har juice på hotellet som jeg blander det i. Det hjelper veldig når det blir mye restaurantbesøk.

Finnes i pk på 2 størrelser. Jeg kjøpte den største og brukte det hver dag, det tok et halvt år før jeg måtte kjøpe ny! Den kostet bare 140 kr så den er billigere enn andre fibertilskudd. I tillegg er det et naturprodukt som ikke er tilsatt noen andre stoffer.
Loggført
mfus
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 22/03 - 2010, 16:59:49 »

Spis grove kornsorter (bakvarer), grønnsaker og frukt etc. og du trenger på ingen måte å bekymre deg for å få i deg for lite fiber og trenger således ikke tilskudd.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.348 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten