om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
07/02 - 2012, 01:22:59

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60669 innlegg i 2460 emner av 6875 medlemmer
Nyeste medlem: Sommersnø
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosttilskudd
| | |-+  Proteiner! Hvordan få nok?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Proteiner! Hvordan få nok?  (Lest 2188 ganger)
litenen
Prateglad

Vis profil
« på: 03/09 - 2008, 17:01:39 »

Jeg har ikke sittet meg ned og regnet på det, men jeg kan uten problemer si at jeg ikke får i meg nok protein.

Når man har ens students økonomi og tid, er det å kjøpe dyre og sunne råvarer, samt å tilberede de til gode og næringsrike middager skjeldent aktuelt. Det blir for lite av de gode råvarene, og for mye av det halvfabrikate. Og det er jo ingen tvil om at mye av de næringsstoffene man ønsker da forsvinner. Har selv sett litt på proteininnhold i diverse varer jeg spiser mye av, og kan som sagt trygt si at jeg ikke får i meg nok proteitn. Og det irriterer meg skikkelig at det er så vanskelig å få i seg proteinene, som er så viktige når man er kvinne og vil ned i vekt!

Så nå sitter jeg her og vurderer seriøst å kjøpe proteinpulver eller lignende. Ikke som måltidserstattning, men som tilskudd for å få nok proteiner. Spesielt sterk ble denne tankene og ideen etter å ha tatt del i en samtale med noen venner fra idrettslinjen, som nå holder på med kosthold og treningslære. For å sitere: "...protein er ikke noe man kan få for mye av gjennom kosten, uavhengig av treningsmengden..."

Jeg trener jo ikke mye, men jeg har planer om å øke, og da vil jo proteinbehovet øke i takt med treningsmengden, hva da med mitt allerede eksisterende protein"problem"?

Så har dere der ute noen forslag? Både til råvarer og eventuelle tilskudd?
Loggført

Are you dreaming? Dreaming the night, dreaming alright...

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 03/09 - 2008, 17:15:39 »

Jeg holder meg til naturlige råvarer, og er blitt mye mer obs på å lese innholdsdeklararsjonene.
Jeg har jo for så vidt bra råd, men er jo vestlending, så ...

Jeg ser etter om det er pakninger med reint kjøtt som selges til halv pris siste dag før datoen går ut. Er det  det, så hender det at jeg snur på menyen...
2-kg pakninger med kyllingfilet eller kalkunkjøtt i stykker er rimelig.
Laksefilet pleier finnes rimelig, sjekk f.eks rema, som har pakninger der filetstykkene ligger litt mer krøllete om hverandre enn de pent singelfrosne.
Kjøp ekstra når det er tilbud på reine varer, frys ned i passe porsjoner.
Lett fruktyoghurt er fint til frokosten og mellommåltider. Naturell yoghurt kan brukes til dip, sauser, marinader og i gryter.
Cottage cheese har mange bruksområder.
For ikke å snakke om egg!
osv, osv...
Så det er mange naturlige kilder til protein, planlegg ut fra innholdslista!
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Godjenta89
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 04/09 - 2008, 22:30:19 »

det beste er å ta ekstra lett rømme (fra sans), tunfisk og sitronpepper+salt! Namnam=) enten det er på grovbrødskiven eller knekkebrødet!

en annen metode er å få tak i soyaflak (er flak som er beregnet i frokostblandinger++ som er tatt av soyabønner) dette er noe som koster en del da, 45kr for 500g. Men jeg synes nå det er verdt en invistering! wiggle
Loggført
litenen
Prateglad

Vis profil
« Svar #3 på: 05/09 - 2008, 10:44:42 »

Har faktisk frokostblanding fra fedon, men syns ikke den er noe særlig. Den vet jeg inneholder slike flak. Kanskje jeg burde ta deg på ordet der, og kjøpe slike og ha over rugfrasene mine om morgene.... Hvor får du kjøpt disse, på helsekost?

Loggført

Godjenta89
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 05/09 - 2008, 13:27:51 »

Ja, du får de hvertfall på noen sunkost butikker, i bergen er det kinsarvik som selger det. "Jokko" heter de. Er ganske gode synes nå jeg
Loggført
litenen
Prateglad

Vis profil
« Svar #5 på: 05/09 - 2008, 16:24:25 »

Da skal jeg ta meg en tur innom neste gang jeg er ute og går Smiley
Loggført

Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #6 på: 05/09 - 2008, 20:05:08 »

Kan man få i seg for mye proteiner?

I dagboken til vektklubben vises det en "kake" som blant annet har en protein-del. Min Protein-del er stort sett alltid høyere enn anbefalt. Er dette skadelig?
Loggført

litenen
Prateglad

Vis profil
« Svar #7 på: 06/09 - 2008, 00:13:44 »

Du skal nok få i deg ganske så mye proteiner før du får for mye. Har en del venner som har gått eller går på idrett og mat og helse, og de har alle lært at proteiner er en av de tingene man nesten ikke kan få for mye av. Kroppen finner alltid noe å bruke det til. Eneste er om proteinet kommer på bekostning av andre næringsstoffer, men da skal det nok ganske så mye proteiner til!
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.316 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten

helsingor1