om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
23/05 - 2012, 16:54:32

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Nutrilett
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Nutrilett  (Lest 2611 ganger)
Celephais
Sporty

Vis profil
« på: 14/09 - 2008, 23:15:19 »

Nutrilett smaker godt og er enkelt mellommåltid når man er på farten. Men hvpr bra er det egentlig? Er jo ganske mye sukker i den, og hvordan er det med GI'en? Er dette bare lureri eller kan man spise det som mellommåltid?  Jeg må meddele at jeg får luft i magen av nutrilett så det er rimelig ubehagelig Sad
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 14/09 - 2008, 23:20:10 »

Kanskje beire å spise ei banan eller en yoghurt som mellommåltid da, er jo ikkje poeng å ete noke som er ubehagelig for magen din vel Smiley
Loggført

Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #2 på: 14/09 - 2008, 23:23:43 »

Selvsagt, men jeg bare lurte på det uansett om magen min blir dårlig eller ikke Smiley Var egentlig bare for å dele erfaring og hva andre synes om det. Kommer sikkert til å fortsette litt med nutrilett, er jo ingen proteiner i banan. Er vanskelig å finne et annet mellommåltid som er så raskt og inneholder det man trenger? Så er nutrilette så bra eller er det bare humbug egentlig?
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 15/09 - 2008, 08:11:47 »

Tror egentlig det er bedre å holde seg til skikkelig mat.  eusa_angel
Smaker bedre, og får man kontrollen over spisinga, er man klar til det vanskeligste prosjektet med en slankekur, nemlig: tida etterpå.
Å først ta utfordringa med å få i seg færre kalorier ved å bruke noe kunstig - enten det heter nutrilett eller noe annet- og så om man klarer å gå ned, så er utfordringen like stor etterpå, når man skal finne fram til et kosthold man kan bruke videre.
Hvis man derimot strammer inn på et normalkosthold, og øker aktivitetsnivå slik at man går ned i vekt, kan man etterpå løfte litt etter litt på restriksjonene.
- og fortsette med det forhøyde aktivitetsnivået, og oppleve bedret form!
 eusa_dance
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #4 på: 15/09 - 2008, 09:02:48 »

Ja, det er nok bedre med skikkelig mat, men når du har lab i flere timer på kvelden så er det rimelig vanskelig å få i seg skikkelig mat. Har ikke noen pauser så det blir å løpe ut og hive i seg en nutrilett og så inn igjen i helvette  laughing7
Jeg lager med meg salat hver dag som jeg har til lunsj, men hvis det er noen som har noen ideer for "labmat" annet enn nutrilett, så er de hjertelig velkommen  icon_cheers
Spiser lunsj klokken 12 og er ferdig på lab kl 19, så det er for lenge å gå med bare en gulerot eller noe i den duren! I need real food Cheesy

Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 15/09 - 2008, 09:10:02 »

Om du har ett måltid som består av frukt og 0,1%yoghurt, og et salatmåltid med enten kjøttstrimler, biter av røykelaks eller reker (noe som gir en bra porsjon proteiner), burde det holde en stund. Evt en pose knaskegulrøtter ved siden av.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
trestokk
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #6 på: 15/09 - 2008, 23:34:28 »

Er jo ganske mye sukker i den, og hvordan er det med GI'en?
Såpass med sukker som det er, så må det være rimelig høy GI. Jeg har ikke så veldig peil, men sukker er jo det verste du kan spise ift Glykemisk index
Loggført
Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #7 på: 18/09 - 2008, 07:30:30 »

Det hadde jeg ikke tenkt på, thanks! Får bli med en sånn i de verste krisetilfellene da, men skal prøve å holde meg unna Wink
Loggført

Somi
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #8 på: 18/09 - 2008, 15:05:44 »

En sjokoladebit på samme størrelse som en nutrilettbar har jo nøyaktig samme mengde kalorier, og sparer penger.. Så hvorfor ikke kjøpe en sjokoladeplate isteden? lol
Loggført
Celephais
Sporty

Vis profil
« Svar #9 på: 28/09 - 2008, 19:50:50 »

Nei, synes å mene så sikkert at nutrilett-barer har mindre kcal enn sjokolade som ligger opp i 500kcal/100 gram?
mens nutrilett ligger på ca 230kcal/80 gram eller noe? husker ikke helt. Og dessuten inneholder de en del proteiner, skal jo være et "sammensatt" måltid. Men har begynt å holde meg unna nutrilett nå. Frykter høy GI på de sakene der Smiley
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.41 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten