om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
23/05 - 2012, 17:05:07

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Artikler & Nyheter
| |-+  Artikler fra forsiden
| | |-+  hrnfmokc
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: hrnfmokc  (Lest 1929 ganger)
Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« på: 28/09 - 2008, 23:24:14 »

I6IU8, <a href="http://www.happydragonhostel.com/bbs2/showthread.php?tid=34321 ">carisoprodol without prescription</a>, I6BV1, carisoprodol drug info, carisoprodol cost, O8BD7, carisoprodol buy no prescription, http://www.happydragonhostel.com/bbs2/showthread.php?tid=34321 discount carisoprodol, Y1FX4, carisoprodol prescription, P0PK8
« Siste redigering: 24/08 - 2011, 10:21:51 av Marthe » Loggført

Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« Svar #1 på: 29/09 - 2008, 11:32:38 »

Ja, de prater mye, men på slutten av dagen så lever studenter og fattige på First Price nudler til 2 kroner pakken med 3% transfett.

Hvis de virkelig ville gjøre et løft kunne de fjernet tollbarrierene på frukt og grønt. Hvis det betydde at noen norske bønder gikk konk, 'so be it'. Den økonomiske og helsemessige langtidsgevinsten for befolkningen ville mer enn dekke opp kostnadene for omskolering og arbeidsløshetstrygd for noen få hundre bønder som dyrker tomater og salat.

Helt enig! Jeg er student selv, men bor heldigvis nærme sverige, slik at jeg har tilgang på hvitt kjøtt og karbonadedeig til en rimeligere penge enn i Norge.
I tilegg til at jeg sparer litt på kursen så jeg kan kjøpe fullkornspasta , cottage cheese og andre ingredienser jeg har behov for der

Men om jeg skal ha et brød med god grovhetsfaktor i Norge må jeg plutselig betale opptil 30 kr for dette! Kiwi har gjort en fin innsats ved å kutte momsen på grønnsakene! Ikke at det utgjør så mange kronene, men det er et godt iniativ.

Jeg vet ikke heller hvordan det er på andre skoler i Norge, men på min skole må jeg betale f.eks 5 kr for et eple i kantinen. Så oppdager jeg at flere av min omgangskrets har kantine på jobben med både sunnere og rimeligere mat enn på høyskolen hvor jeg går! Kjempeflott for de arbeidsplassene det gjelder og håper det fortsetter! Men dette er en skjev fordeling.

Kanskje dette også er et godt satsingsområde om de mener alvor? Studentrådet på min skole aksjonerte nylig for " en sunnere og rimeligere kantine"
Da var jeg glad Smiley
« Siste redigering: 29/09 - 2008, 11:39:17 av Marthe » Loggført

Alberte
Beryktet

Vis profil
« Svar #2 på: 29/09 - 2008, 13:11:03 »

Det er mye lettere å spise sunt når man har god økonomi. Da jeg var alene hadde jeg ikke råd til å kjøpe rent kjøtt og ferske grønnsaker - noe som har gitt seg utslag i den vekta jeg har nå. Nå når vi er to om husholdningen er det lettere å prioritere sunn mat. Men det er for dyrt, både med fullkornsprodukter, kjøtt og grønnsaker.

Jeg har lagt merke til at flere kiosker har begynt å selge ferdig oppskåret frukt på boks - til 30 kroner!!! for 4 druer, 2 vannmelonbiter og 4 ananasbiter. Det er helt sprøtt, i alle fall når samme kiosken har "pølesfest" med alle pølser 19 kroner hengene i hele butikken.

Jeg er helt enig med deg, Anonymouse, i at å avskaffe tollbarriærene kunne løst mange av de økonomiske argumentene for å velge usunn mat i alle fall.

Selvsagt er det viktig det som blir gjort her, med bevisstgjøring gjennom skole og barnehage og satsing på minoriteter. Minoritetskvinner er jo overrepresentert blant diabetes type 2- syke, så det er viktig å satse på informasjon til dem. Men det burde jo være mulig å bruke noe penger på å redusere prisene på sunn mat til alle grupper mennesker som handler i norske butikker.

Og forresten - selv om kiwi har kuttet momsen så hjelper jo ikke det når det ikke lengre er mulig å finne en frisk isbergsalat og en agurk som ser apetittelig ut i samme butikk...
« Siste redigering: 29/09 - 2008, 13:12:43 av Alberte » Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 29/09 - 2008, 15:40:22 »

Må si jeg har mye av den samme erfaringen som over. Jeg hadde heller ikke råd til å leve sunt, når jeg hadde alle utgifter for meg selv.

Jeg forarger meg over at myndighetene konstanterer klasseforskjeller i Norge, uten å gjøre noe skikkelig med det. F.eks er forventet levealder på Oslo Øst og Oslo Vest cirka 10 år forskjell.

Og hva gjør myndighetene for å jevne ut forskjellen? Jo, de innfører moms på treningssentre (tidligere momsfritt) og øker tollbarrierene mot land som ønsker å eksportere kjøtt, frukt og grønt til oss til under halvparten av hva vi betaler i dag.

eusa_wall
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.446 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten