om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
23/05 - 2012, 17:33:19

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosttilskudd
| | |-+  Vitaminer?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Vitaminer?  (Lest 1181 ganger)
Slankeann
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 23/10 - 2008, 14:08:39 »

Er det noen her som har tips til hvilken vitaminer som er best og som funker? (eks. omega3, c-vitaminer, osv) eusa_angel
Loggført

ehilde
Gjest
« Svar #1 på: 23/10 - 2008, 17:56:09 »

Hvis du ikke spiser mye fet fisk som laks og makrell i tomat så vil jeg anbefale deg å ta omega-3 tilskudd. Samme gjelder for c-vitamin at hvis du ikke spiser appelsin eller drikker en del juice kan det være greit å ta tilskudd. For min del så tar jeg ikke så mange vitaminer, har noen multivitamintabletter jeg kjøpte for lenge siden som jeg må spise opp, men kommer ikke til å kjøpe meg det igjen. Prøver å få de vitaminene jeg trenger gjennom kosten.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 23/10 - 2008, 18:20:19 »

etter fruktsesongen i egen hage er over, tar jeg multivitaminer, ca 1/2 år. + halv kvote (1 tabl.) av omega3. Regner med det holder i tillegg til kosten.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
LaFuerza
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #3 på: 29/10 - 2008, 12:24:54 »

Har hørt, og lest litt om, at B-vitaminer er ganske viktige for energi-omsetningen i kroppen. Hvilket da også sannsynligvis påvirker både trenings- og slanke-effekten? De er i hvert fall generelt viktige for nervesystemet, og ingenting i kroppen fungerer uten aktivt nervesystem!  wav

Det er en drøss forskjellige B-vitaminer, alle med både forskjellige og sammenfallende oppgaver. Jeg fant en nettside jeg syntes var ganske bra, både ifht dagsbehov, matvarer og vitaminene gjør. Skal rote litt rundt og se om jeg finner den igjen!

Selv fant jeg ut at jeg nærmest konstant går i minus ifht B-vitaminer, jern og kalsium. Så jeg tenkte jeg skulle gjøre noe med dét! Via apoteket, da jeg ikke fant så mange matvarer jeg tåler godt nok! Hurra for kjemi-produksjonen!  hello2
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wppUPfC/]
LaFuerza
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #4 på: 29/10 - 2008, 12:33:16 »

Ok! Jeg fant, jeg fant!

Siden heter http://matvareguiden.no/index.asp ! Ikke helt sikker på om jeg fikk limt linken riktig inn, men kopier den om det ikke gikk!

Søk på en eller annen matvare, og så får du opp fett, proteiner, kcal, osv. Nedover listen kommer også en drøss vitaminer og mineraler. Klikker du på disse, kommer du videre til en info-side om vitaminet som forteller om dagsbehov, virkning, manglesykdommer, hvem som har spesielt god nytte av det - og til sist en liste over de 100 matvarene med høyest innhold pr 100 g. Disse også med direktelink til mer info om nevnte matvarer!

Jeg har ikke brukt siden så mye selv ennå, men jeg syntes det var mye nyttig å oppdage og lære - så i hvert fall foreløpig, anbefaler jeg den varmt!
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wppUPfC/]
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.766 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten