leontina, du burde virkelig lage en dagbok. Bare start en egen tråd i slankedagbok. Du MÅ ikke på død og liv skrive i den flere ganger om dagen eller hver dag. Jeg skriver f.eks bare når det skjer noe vesentlig nytt. Men det er en god måte for folk å finne ut hva som skjer med andre, og om det går forover, står stille, eller man har detti av lasset.
Jeg lover deg at her får du bare hjelp og støtte, og det er null press. Går du ikke ned i vekt, eller går du ned sakte (jeg har stått bom fast lenge), så er det INGEN skam eller NOEN som kjefter på deg. Da skal JEG kjefte på DEM!

Vil du ha noen å samarbeide med eller ha et litt nærmere 1 on 1 utveksling av erfaring/motivasjon osv. så er jeg også bare en "privatmelding" unna. Jeg har selv BMI på 43.7 (husk at BMI kan lyve veldig), og skal ned cirka 36 kilo eller så der.
Jeg har også mor med diabetes type 4 (eller var det 5? det er hvertfall komplisert aldersdiabetes ala type 1), og jeg har insulinresistens. Du er IKKE alene!
Jeg vil også gjerne invitere deg til å bli med i "innveining én gang i måneden" klubben. En måned viser en mye bedre trend enn en uke. Menneskekroppen går bare opp eller ned 100-200 gram om dagen avhengig av mange faktorer, og vannvekt og "slagg" kan variere med opptil 5kg.
Du har uansett INGENTING å frykte på dette forumet. Mange av oss er digre, har store mager, strekkmerker, pupper ned til knærne, rumper formet som spisebord osv. du har INGENTING å skamme deg over. All overvekt har underliggende fysiologiske og/eller psykiske årsaker.
Vi er alle feilbare. Vi er ekte mennesker.
Uansett må du ha lykke til! Det er NÅ du må leve, og NÅ du må ta beslutningene om hvordan du vil leve livet du, og styre helsen din, ikke omvendt... selv om det skulle vente til nyåret!