om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
23/05 - 2012, 18:04:01

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Brød
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Brød  (Lest 2587 ganger)
gutiina
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 14/11 - 2008, 00:43:25 »

Spiser dere brød, folkens? Eller har dere kuttet det helt ut?  eusa_naughty
For dem som faktisk spiser brød, åssen brød spiser dere?   Og  hva med poteter?
Loggført

Envy
Prateglad

Vis profil
« Svar #1 på: 14/11 - 2008, 02:05:34 »

Jeg er så glad i brød at jeg ikke tror jeg har sjans til å kutte det ut. Har ikke merket noen problemer i forhold til vektnedgang enda, men jeg passer på å spise ganske grovt brød. Kjøper så å si alltid de som er markerte med ekstra grovt på brødskalaen.

Poteter har jeg aldri spist noe særlig av, så det er det ingen overveldende mengder av i kostholdet mitt.
Loggført

"Not all closed doors are locked."
- Unknown

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 14/11 - 2008, 08:45:14 »

Spiser mye mindre brød enn før min nye livsstil tok til. Og det jeg spiser, skal være så grovt at det helst skulle vært 18-årsgrense på det....

Poteter: sjelden, ris og pasta: omtrent ikke.

Pizza er et av Gubben sine yndlingsmåltider, og vi har derfor eksperimentert oss fram til noen skikkelig grove varianter av pizzabunn, med div frø og grovt mel, det er også godt!

Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #3 på: 14/11 - 2008, 10:43:07 »

ja - jeg spiser brød - er for glad i det til å ville kutte det ut.
Har basert meg på et kosthold med brød - og har gått ned mye i vekt allikevel.
Spiser som regel Ingers rugbrød - det er veldig grovt, godt og mettende. Kjøper det på bakeri eller baker selv!
Potet spiser jeg også - men ikke veldig mye. Som regel 1 potet til middag. eusa_angel
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
MissBBW
Prateglad

Vis profil
« Svar #4 på: 14/11 - 2008, 10:57:29 »

Jeg spiser brød til frokost, men aldri ellers. Ikke hver dag, men rimelig ofte. Når jeg spiser brød spiser jeg Husmannsbrød, et helt mørkt rugbrød som er pakket i plast. Jeg syns faktisk det er veldig godt, men spiser det ikke så ofte lenger. Spiser oftest knekkebrød, og ta typen Fiber+ for å få i meg nok fiber, eller Sport Pluss, som også har høyt innhold av fiber. Alle tre kan anbefales! Cheesy Spiser aldri poteter eller ris, og om jeg spiser pasta, noe jeg gjør toppen et par ganger i måneden, spiser jeg fullkornspasta. 

Pizza er et av Gubben sine yndlingsmåltider, og vi har derfor eksperimentert oss fram til noen skikkelig grove varianter av pizzabunn, med div frø og grovt mel, det er også godt!

Kan du slenge ut en oppskrift?  eusa_pray
Loggført

-freedom
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #5 på: 15/11 - 2008, 10:26:28 »

Jeg har byttet ut brød med knekkebrød og/eller salat, jeg syns det fungerer greit, men har aldri vært kjempeglad i brød. I helgene lager vi ofte rundtstykker til frokost, så hvis jeg spiser brød er det gjerne den gangen i uka. Fullkornspasta er et alternativ! Jeg syns ihvertfall det er veldig godt. Noen ganger spiser jeg helt svart brød ved siden av salat (hvis jeg har kjøpt den et sted du får det med på kjøpet etc) det er sunnere, det metter mer og jeg syns det smaker godt love2
Loggført

tredemolle "Vi skal ikke gå ned i vekt, vi skal løpe"
Min dagbok: http://www.slankenett.no/dagbok/dagbok.php?m=23745
solsikken_
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #6 på: 17/11 - 2008, 00:03:38 »

Kommer ALDRI til å kutte ut brød om jeg har tilgang på det, det er jo SÅÅÅ godt! Viss det er grovt nok, vel og merke, fint og halvgrovt brød er æsj om det ikke er til suppe eller no sånt...

ICA og Kiwi (sikkert fler) har et veldig godt byggbrød, men det er rimlig dyrt (25-30kr?) til gjengjeld blir man stappmett av to brødskiver og sparer penger på annen mat (er lengre mett og...)

Favoritten er ingersrugbrød, ikke prøvd kjøpevarianten, men hjemmebaket er kjempegodt! Cheesy

-

Spiser ikke poteter, men det er fordi jeg ikke kan å koke poteter... (Kan å lage det meste, men poteter, ikke sjangs!)
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #7 på: 17/11 - 2008, 00:28:35 »

Hehe, går det an å ikkje kunne å koke poteter?

Uansett, fjordland selger poteter Wink
Loggført

Envy
Prateglad

Vis profil
« Svar #8 på: 17/11 - 2008, 05:03:07 »

Fra en ung kvinne som under heimkunnskapsprøven stekte potetene i kjelen (det var opprinnelig vann i den, ja), kan jeg bekrefte at det absolutt er mulig å ikke klare å koke poteter.  eusa_silenced
Loggført

"Not all closed doors are locked."
- Unknown

sparegris
A-Kjendis

Seconds on your lips - years on your hips!

Vis profil
« Svar #9 på: 17/11 - 2008, 07:47:29 »

Jeg spiser i hovedsak knekkebrød, dette er noe mer økonomisk for en fattig student enn dyre brød, men kjøper en del Euroshopper Rugbrød også. Der er det rundt ti skiver for ca 11 kr, så det er ikke kjempedyrt, og jeg blir stort sett mett av bare en. Av og til, hvis lysten på brød tar helt overhånd, kjøper jeg meg et ordentlig godt, ferskt, kjempegrovt brød og nyyyyter det til det fulle. Men det skjer ikke ofte.

Poteter spiser jeg egentlig bare når jeg er hjemme hos mamma og pappa eller på besøk hos andre... Egentlig mest fordi jeg ikke gidder å lage det selv Tongue hehe, latskapen lenge leve!
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #10 på: 17/11 - 2008, 09:10:44 »

Fra en ung kvinne som under heimkunnskapsprøven stekte potetene i kjelen (det var opprinnelig vann i den, ja), kan jeg bekrefte at det absolutt er mulig å ikke klare å koke poteter.  eusa_silenced

hehe, tørrkokt poteter har eg og gjort, men trudde ikkje det gjekk an å gjer det kvar gang Smiley
men eg skal ikkje sei noke, gjekk mange år før eg lærte meg å steike pannekaker! Smiley
Loggført

paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #11 på: 17/11 - 2008, 13:57:59 »

Jeg spiser nesten ikke brød lenger. Noen ganger spiser jeg rundstykker til frokost, og litt poteter til middag. Som regel holder det lenge med grønnsaker og kjøtt.
Loggført
gutiina
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #12 på: 19/11 - 2008, 20:27:13 »

Jeg har så og si kutta ut brødmaten.. Men tillater meg selv å spise knekkebrød, litt poteter til middag event., og kornblanding  eusa_clap
Spiser yoghurt til frokost :blob7:, fungerer kjempe bra det!!
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #13 på: 21/11 - 2008, 01:43:48 »

Ingen har noensinne blitt tjukke av brød. Men man kan med fordel bytte ut mindre sunne utgaver med mer sunne i en slankeprosess siden det er relativt kaloririkt.
Loggført
solsikken_
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #14 på: 26/11 - 2008, 22:16:31 »

Koker alltid for mye eller for lite, for høy eller for lav varme... Eneste jeg aldri har klart å koke er poteter, men klarer meg fint uten=) Tror jeg har spist potet 1 gang etter august Tongue
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.442 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten