om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
23/05 - 2012, 18:06:28

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Kebab
« forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Kebab  (Lest 6231 ganger)
-freedom
Mosjonist
**

Vis profil
« på: 15/11 - 2008, 10:21:24 »

Jeg er utrolig glad i kebab, er det fler som meg her? :blunke3:
Men jeg har bestemt meg for at jeg kun skal spise en i måneden!

Hvor mange kalorier tror dere det er i en kebab ca? Kebaber har jo alltid forskjellig størrelse, men ca.? Jeg leste på internett et sted at det er omkring et vinglass fett og 1000 kcal i en kebab, stemmer det?

Og noen som vet hvor i Oslo man kan kjøpe "sunnere" kebab?
Jeg veit det er noe som heter "lett og mett" eller noe sånt ved Oslo City som selger kebab, men hvor lett er den? Noen som vet?
Loggført

tredemolle "Vi skal ikke gå ned i vekt, vi skal løpe"
Min dagbok: http://www.slankenett.no/dagbok/dagbok.php?m=23745
Envy
Prateglad

Vis profil
« Svar #1 på: 15/11 - 2008, 15:37:21 »

Jeg er selv veldig glad i kebab, men klarer å holde meg unna om jeg rett og slett bare kutter det ut. Spiser jeg én får jeg automatisk lyst på flere, så det går nok ikke å bare holde seg til f.eks. én i måneden for min del. Håper du klarer det!

Aner ikke hvor man kan få tak i lettere kebab. Kanskje om man bestiller uten saus, men da er jo 90% av moroa borte.
Loggført

"Not all closed doors are locked."
- Unknown

sannasol
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 15/11 - 2008, 19:58:47 »

Kebab er ikke usunt, brødet (lefsa) er greit nok. Mye grønnsaker.

Bra byggemat om man forbrenner mye. eusa_dance
Loggført
92kgtil75kg
Sporty

Vis profil
« Svar #3 på: 15/11 - 2008, 20:17:26 »

Kebabkjøtt består av fett, innvoller og krydder. Innkjøpspris er 30 kr for 5 kg, og du aner ikke hva det er du spiser. Mye blir "produsert" i campingvogner. At noen frivillig putter noe sånt i seg er meg en gåte.

Kjøp strimlet svinekjøtt, løk, agurk, cherrytomater, salat, pitabrød, kebabkrydder og dressing, og lag dine egne sunne kebaber.
« Siste redigering: 15/11 - 2008, 20:24:50 av 92kgtil75kg » Loggført

-freedom
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #4 på: 16/11 - 2008, 09:38:35 »

Kjøp strimlet svinekjøtt, løk, agurk, cherrytomater, salat, pitabrød, kebabkrydder og dressing, og lag dine egne sunne kebaber.

Slett ingen dum ide! At det ikke streifa meg at jeg faktisk bare kan lage den sjæl wiggle
Hvordan dressing kan man bruke da? noen som har noen ideer? Smiley
Loggført

MissBBW
Prateglad

Vis profil
« Svar #5 på: 16/11 - 2008, 12:40:52 »

Kebabkjøtt består av fett, innvoller og krydder. Innkjøpspris er 30 kr for 5 kg, og du aner ikke hva det er du spiser. Mye blir "produsert" i campingvogner. At noen frivillig putter noe sånt i seg er meg en gåte.

Herregud, er det sant?!? Jeg spiste en del kebab før, men alltid med kylling, ikke kebabkjøtt. Håper ikke det er like ille?

Slett ingen dum ide! At det ikke streifa meg at jeg faktisk bare kan lage den sjæl wiggle
Hvordan dressing kan man bruke da? noen som har noen ideer? Smiley

Kjøp mager kesam eller lett kesam, og feks en dipmix (Holliday, Tortilla osv) og bland til. En mye sunnere variant Smiley Du kan også bruke ekstra lett rømme om du liker det bedre, men kesam er nok sunnest. Det er selvsagt best om du klarer deg uten, men det regner jeg med du vet Smiley Mitt tips i alle fall! Lykke til Smiley
Loggført

Smala
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 16/11 - 2008, 15:11:19 »

Jeg har også lagd kebab selv! Jeg kjøpte krydder på Ultra, kosta 6 eller 7 kroner. Så brukte jeg kinakål og mais, og lagde dressing av Kesam og presset hvitløk. Jeg brukte vanlige tortillas, men du kan jo også kjøpe de med fullkorn så blir det enda bedre:)
Loggført
-freedom
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #7 på: 16/11 - 2008, 21:30:37 »

Takk for gode tips alle sammen icon_razz

Hvordan er forholdet mellom rømme og creme freiche? I fettprosent altså, jeg har alltid lurt på det eusa_angel
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #8 på: 16/11 - 2008, 21:58:59 »

Hvordan er forholdet mellom rømme og creme freiche? I fettprosent altså, jeg har alltid lurt på det eusa_angel
Mitt råd: sjekk boksen!     -eller unngå begge...

For kesam er lettere, yoghurt naturell har også mye færre kalorier, men har ikke så mye proteiner. Rømmekolle er også en brukbar variant. Men noen synes smaken er bedre på den ene framfor den andre, prøv deg fram! Finn din favoritt!

Salsa kan du også lage selv med utgangspunkt i en boks krasja tomat og chilipasta el.l.- dvs noe med futt i.  Smak til med salt (el buljong), litt søtt (f.eks sukett) og øvrig krydder, du kan og bruke løk/ kvitløk, gjerne litt paprika også.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
-freedom
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #9 på: 16/11 - 2008, 22:13:02 »

Utrolig hva dere kan altså! Tusen takk gunnang, jeg skal prøve meg fram!
Loggført

solsikken_
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #10 på: 16/11 - 2008, 23:58:17 »

Klarer du å fikse en god og sunn hvitløksdressing/saus på annen måte så er nok det det beste... Men idun har en hvitløksdressing som er god som du kan blande ut med magerkesam og hvitløkskrydder, ikke prøvd det selv, men ser for meg at det kan bli bra... Sjekk om de har den i 3% fett serien og, utrolig mye mindre kcal i den og utblandet med kesam kan jeg ikke forstå at den er så ille...

Strimlet biffkjøtt/kyllingfilet.

En hel haug med grønnsaker. Ha mais osv inni og en salat vsa.

Et pitabrød

- og vips har du et mer eller mindre sunt måltid (kommer an på hvor sunn du klarer å få dressingen)

---

*Tips* Bestiller man mat med saus på siden tar man somregel på mye mindre av den enn de på kjøkkenet gjør...
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #11 på: 21/11 - 2008, 01:47:08 »

Må bare si meg enig med de over... det er mye ulumskheter i "fast food" produkter når det gjelder kjøtt. Hamburgerkjedene osv. reklamerer med "100% norsk storfe", men det betyr altså bare at 100% av det som er kjøtt, er norsk, og ikke at 100% av burgeren er kjøtt. Samme med mye pølser, og kanskje kebab, er notorisk jævlig...

På diett eller ikke - kebab må lages hjemme!
Loggført
-freedom
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #12 på: 21/11 - 2008, 16:45:58 »

Ja, du har nok rett. Særlig kebab! Vi hører jo rett som det er at det er bakterier i kjøttet og at det er uhygeniske forhold på kjøknene osv.
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #13 på: 21/11 - 2008, 20:57:13 »

Sitat
Særlig kebab! Vi hører jo rett som det er at det er bakterier i kjøttet og at det er uhygeniske forhold på kjøknene osv.

Verst er det i syden osv. med "ekte" kebab, på spidd, som henger i mange dager...  yucky
Loggført
litenen
Prateglad

Vis profil
« Svar #14 på: 21/11 - 2008, 21:09:16 »

Jeg kjenner jeg sitter her og brekker meg :S Har selv venner som har blitt matforgiftet av kebab, ikke noe kjekt! Selv foretrekker jeg en god hjemmelaget pita eller tortilla, mye bedre Smiley Eller hjemmelaget kebab for de som foretrekker det Smiley bruker man magert kjøtt (strimlet kyllingkjøtt, strimlet svinekjøtt eller svinekjøttdeig), masse grønt og lite dressing, så får mye godt for kaloriene ) Og klarer man å begrense inntaket til en i uken eller noe, så kan de fleste unne seg slikt.

Men vil fraråde å kjøpe ute, lite protein (med tanke på mengden "kjøtt") og masse fett...
Loggført

Are you dreaming? Dreaming the night, dreaming alright...

Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.447 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten