om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 02:11:55

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Proteiner! ....litt sinna....
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Proteiner! ....litt sinna....  (Lest 1706 ganger)
sprekehege
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 02/04 - 2007, 21:30:27 »

Jeg har som alle dere andre lest masse om karbohydrater, proteiner etc...

Bestandig er det det samme; "Spis mer proteiner som kjøtt, fisk og egg"  yucky

Det må da være noen av dere der ute som tenker på dyras velferd, og ikke bare på seg selv og sine kilo...??

...en sjelden gang er det henvist til proteinkilder i belgfrukter, nøtter og brokkoli,
MEN hvorfor er det aldri noen som henviser til soyaproduktene som finnes!? Frysevarene som tilbys nå er blitt veldig mye bedre enn for noen år tilbake, og de er stappfulle av proteiner.

Jeg bruker konsekvent "soya-mince" i stedet for kjøttdeig i f.eks taco, dette både ser og smaker som vanlig kjøttdeig. Det er ikke selve kjøttet som er smakfullt, men krydderet!Jeg har ved flere anledninger latt være å fortelle venner jeg har hatt på besøk at det er "grønnsaker" de spiser...  Gjett om de har blitt overrasket når jeg informerte de!! eusa_dance

(Nå har ikke jeg vært medlem her så lenge, men fant desverre ikke noe info om dette her heller........Derfor mitt lille utbrudd)

Jeg kommer gjerne med tips hvis det er noen som ønsker dette.
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #1 på: 02/04 - 2007, 22:21:03 »

Hovedgrunnen til at jeg holder meg borte fra soyabønner er smaken.. Grunn nr2. er dette..
http://en.wikipedia.org/wiki/Soybean#Soy_controversy
På en god nr. 3 er at jeg prøver å holde meg vekke fra ferdigproduserte varer..
Om noen skal tilsette noe er det jeg som skal gjøre dette..

Jeg anbefaler diverse grønnsaker som linser og bønner, men på et generelt grunnlag finner jeg diverse animalske varer rikere og enklere å få i seg enn vegetabilske alternativer.  Alt jeg kan si er at jeg ikke er noen vegetarianer og spiser kjøtt med ekstremt god samvittighet, jeg kan gå så langt som å si at jeg elsker kjøtt.. I nesten alle former..  Fisk, kylling og "vanlig kjøtt"..

Men jeg er og enig med deg, man kan bli bedre å informere om gode vegetabilske protein alternativer..

Loggført
Kimmen
Mosjonist
**

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #2 på: 03/04 - 2007, 01:15:03 »

En ting og tenke på her er jo at soya , linser , bønner ofte ikke inneholder en like bra aminosyreprofil som andre matvarer, deriblant kjøtt/melk og fordetmeste animalske produkter. Biologisk verdi blir mye lavere.

Og når ble brokkoli en proteinkilde ?
Loggført
MFUS
Gjest
« Svar #3 på: 03/04 - 2007, 18:44:41 »

Kimmen har rett her, slik fett ikke er ett fett (mettet kontra en- og flerumettet) samt karbohydrater ikke er ett fett dem heller (sukker kontra grove kornprodukter) er heller ikke proteiner det samme... Man kan dele dem inn etter verdi også, og der er de animalske proteinene av høyere verdi (oppbyggningen av dem som Kimmen sier).

Skjønner at du har problemer med å spise animalsk, vegetarianer kanskje? I så fall bør du være klar over at også det har sine utfordringer, bl.a. er det ok å få i seg gode proteinkilder etc. Ikke vet jeg om du spiser egg og meieriprodukter, i så fall er det bra og man slipper jo å drepe dyr om dete r den delen som byr deg imot...?
Loggført
sprekehege
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 03/04 - 2007, 21:49:50 »

Takk for flere utdypende svar! 

Vil bare si at jeg egentlig ikke har noe imot det å drepe dyr, men det er behandlingen mange dyr får mens de står å venter på å bli slaktet.... Jeg er veldig for den økologsike tankegangen!  Og produktmerking!  eusa_clap

Uansett så ville jeg egentlig bare kritisere folk som skriver artikler om kosthold. At jeg synes at det er feil å ikke informere om det. Slik at folk flest kunne blitt klar over det, og ha det som et alternativ til kjøtt.... De aller fleste vet jo ikke om at slike produkter finnes engang! Og da irriterer det meg grundig at slike kostholdseksperter ikke opplyser om det!  :angry6:

Jeg spiser aldri kjøtt, men litt fisk og en sjelden gang egg.  Klarer meg helt fint uten! Men min store last er POTETGULL!!!  momsemomse... hehe... 

Loggført
sprekehege
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #5 på: 03/04 - 2007, 22:06:35 »

Og angående dette http://en.wikipedia.org/wiki/Soybean#Soy_controversy
Så har jeg aldri hørt om det før...

Forskere finner jo ut at alt man putter i seg er farlig på sin måte, så jeg fortsetter å sove godt om natta, med magen full av SOYA!   eusa_dance
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.41 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten