om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 02:58:37

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Vaffler
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Vaffler  (Lest 1175 ganger)
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« på: 07/01 - 2009, 08:35:28 »

Jeg fikk nytt vaffeljern i julegave, og jeg har selvsagt veldig lyst til å prøve det.
Er det noen som sitter med en god og mager vaffeloppskrift på lager?
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 07/01 - 2009, 13:34:51 »

Jeg har aldri prøvd å lage magre vafler, men jeg innbiller meg at du kan bruke sammalt mel, skummet melk, og kanskje istedet for å putte smør eller olje i røra pensler jernet med litt rapsolje? (som har svært høyt fordampningspunkt)
Loggført
ehilde
Gjest
« Svar #2 på: 07/01 - 2009, 15:36:55 »

Jeg har brukt havregryn, kli og fibramel når jeg lager vaffler. Blir fryktelig mektig så en spiser få, men d e godt!
Loggført
solsikken_
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #3 på: 07/01 - 2009, 19:16:23 »

Olje funker fett Wink
Lite sukker, lettmelk/skummet melk og blandet mel (litt av alt) er og greit.
Er du manisk kan du droppe noen eggeplommer og...

Personlig ville jeg tatt noen få små justeringer (litt mindre sukker og olje istede for smørr f.eks) og bare laget 1/2 porsjon av det du bruker...
Loggført

Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 07/01 - 2009, 21:36:10 »

Jeg fant masse tips på www.vaffel.com
der var det noen oppskrifter på grove vafler også. Men jeg tror jeg gjør som dere sier: jeg lager en litt sunnere variant (med olje og lettmelk) og så forsøker jeg å spise bare halvparten av det jeg ellers ville gjort.
Loggført

maysa 29
Prateglad

Vis profil
« Svar #5 på: 08/01 - 2009, 22:09:05 »

vafler

her hjemme lager vi alltid grove vafler men med samalt fin hvete og fin hvete da slipper man de kornene og tygge på og de er såpass mektige at man kan bruke det som kvelds elller til det måltide du vil. man smaker faktisk ikke forskjell.. ingen som har fått våre vafler merker forskjell de tror meg nesten ikke når jeg sier at de er grove og ja er nok lurt også og kutte ned på sukker og bruke lett eller skummet melk..

et dessert tips visst man er skikkelig fysen putt litt opphakket 70% sjokolade oppi røren. er kjempe godt.
Loggført
KjoleTilJul
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 09/01 - 2009, 11:46:47 »

halvparten sammalt hvete og hvetemel gir vel ikke så veldig grove vafler akkurat eusa_eh du kan prøve med kunstig søtning istedenfor sukker? eller du kan lager skikkelige vafler neste gang du har spisedag.. og spise dem med god samvittighet! Er jo tross alt det som smaker best God fe
Loggført
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #7 på: 09/01 - 2009, 12:14:08 »

Sitat
du kan prøve med kunstig søtning istedenfor sukker?

Dette er vel mest min personlige mening, men jeg tror brunt sukker er å foretrekke fremfor kunstige søtningsstoffer...
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #8 på: 09/01 - 2009, 12:42:28 »

Kanskje denne oppskriften kan brukes i vaffeljern?  eusa_think

Bytte ut hvetemel med sammalt/annet grovt mel
Bytte ut soyamelk med vanlig skummet, ektstra lett eller lettmelk

Jeg vil jo tro at fruktsukkeret fra én banan + 2 ts brunt sukker er bedre enn å helle på med raffinert sukker.
Loggført
Sommerpiken
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #9 på: 11/01 - 2009, 16:29:45 »

Jeg har laget vafler i dag. De ble veldig gode!
Jeg brukte litt hvetemel, og litt kruskakli. Så brukte jeg 1 egg, litt lettmelk litt vaniljesukker og noe vanlig sukker, litt kardemomme, bakepulver og litt sojaolje.

Vaflene ble veldig luftige og gode. Jeg spiste med lett jordbærsyltetøy og litt kesam på.  Nam nam!

Hadde egentlig tenkt å bruke samalt hvete, men det hadde jeg ikke, så da ble det litt kruskakli i stede  Smiley
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.399 sekunder med 18 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten