om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 02:59:50

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  maysa 29 helt fersk her inne
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: maysa 29 helt fersk her inne  (Lest 1080 ganger)
maysa 29
Prateglad

Vis profil
« på: 07/01 - 2009, 22:53:36 »

hei

jeg er en ung dame på 29 år, jeg er gift og har 3 herlige barn på 8,6 og 3 år. jeg er i buskerud. jeg liker pg danse og ha det livat
jeg har vært overvektig i mange år .. men det har jo bare blitt værre og værre , på en måte så er jeg fornøyd med meg selv men det er ikke kroppen min så her må det gjøres noe.... jeg er 120 kg hele 159 cm lav og det blir en altfor høy bmi.
jeg har nå skjønt at det ikke nytter og sette skylden på tingene rundt meg og ting jeg har opplevd. det må snues til at jeg har hatt en usunn reaksjon på det som skjer med meg og gått itl mat og godterir som veldig mange andre ..nå har jeg bestem meg for og slanke meg for meg selv for at JEG skal få det bedre. og prøver og snu reaksjonsmønsteret mitt.
jeg er så heldig at jeg er kommet med i et rehabiliterings opplegg for overvektige som egentlig er veldig bra vi har ernæringsfysiolog,psykiater,lege (når det trengs)og ikke minst en fysioterapeut som trener oss. vi er 10 stk i en gruppe opplegge er over 3 mnd jeg begynte i nov og er ferdig med det 30 jan, men da er det å gå over i oppfølgingsgruppe i 12 mnd med en fellestrening 1 dag i uka med undervisning og vi skal ha en dag egentrening i uka.

så om noen vil chatte,taste komenter eller si hei så er jeg nå her ..har laget dagbok på dagbok sidene men har lurt på og kansje heller gå over til den som er her på forumet, hva gjør dere ..syns det er rart man ikke kan bruke begge deler sammen med samme brukernavn.

vi snakkes
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 07/01 - 2009, 22:59:24 »

Hei, og velkommen hit Smiley
Du har ting på stell skjønner eg, innsikt, og en god plan! Og opplegget du er med på høres veldig bra ut Smiley

Eg hadde dagbok begge plasser ei stund, som zenta kommenterte i gunnang si dagbok, der du skreiv først, så var det for å følge kurven. Men no gidda eg ikkje meir, vart for tungvindt, og føler eg har masse meir utbytte av å ver her inne!

Så, håper du vil trives her, i både med og motgang, at du spørr når du trenger det, og svarer der du føler du kan bidra!
Ris og ros, alt med en god kjemi, støtte og oppfølging, rompesparking og motivasjon! Smiley
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #2 på: 07/01 - 2009, 23:02:17 »

Velkommen hit og flott at du har funnet veien hit. Tror jeg svarte deg på Gunnangs dagbok angående hvilke dagbøker folk bruker - de fleste bruker denne her i det daglige. Lag deg en dagbok på Online Slankeforum og da er du igang!
Det er så flott at du griper fatt i de utfordringene du har med vekt og annet - og at du er med i et organisert rehabiliteringsopplegg med profesjonelle folk rundt deg. Her på forumet er vi "leg-folk", - det er masse kunnskap og kompetanse her, og vi er flinke til å holde en positiv tone, støtte hverandre, gi råd m.m. Tror absolutt du kommer til å trives her.
Bare kikk deg omkring her og spør i vei - du har helt sikkert masse å tilføre også! Gleder meg til å høre mer fra deg! eusa_angel
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 08/01 - 2009, 00:01:14 »

Sitat
jeg er 120 kg hele 159 cm lav og det blir en altfor høy bmi.

Hei og velkommen Maysa! Det første du må gjøre er å legge skammen og BMI'en ved døra! BMI er tullball ifra ende til annen, og jeg tror ikke noen oppdaterte leger, trenere, fysiologer osv. bruker det lenger engang!

120kg og 159cm kvinne gir deg jo en veldig høy BMI. Jeg kan alikevel trøste deg med at du neppe er mer enn maksimalt 50% fett, slik at din naturlige vekt per i dag nok ville ligge på 60kg+normalt kroppsfett for en kvinne som er noe slikt som 15-20kg. Så din IDEALVEKT per i dag er ikke 50-60kg slik BMI foreslår, men faktisk 75-80kg.

Pust godt ut! Du har nettopp gått ned 20-30kg!  Wink

Sitat
jeg har nå skjønt at det ikke nytter og sette skylden på tingene rundt meg og ting jeg har opplevd

Det som er spesielt trist er at vi ofte opplever traumer, fysiske, psykiske eller fysiologiske (kanskje tom. uten at vi er klar over det), og så straffer vi oss selv dobbelt opp ved å danne et avhengighetsforhold...

MEN! Du valgte hvertfall mat, og ikke sterkere stoffer! Enda en grunn til å være stolt!

Sitat
jeg er så heldig at jeg er kommet med i et rehabiliterings opplegg for overvektige som egentlig er veldig bra vi har ernæringsfysiolog,psykiater,lege (når det trengs)og ikke minst en fysioterapeut som trener oss. vi er 10 stk i en gruppe opplegge er over 3 mnd jeg begynte i nov og er ferdig med det 30 jan

Det høres jo kjempeflott ut. Men om jeg får lov å være nysjerrig... har du gått ned noe på de 2+ månedene hittil? Er 120kg startvekten din eller nåværende vekt?

Velkommen til oss! Hvis du ikke gir oss opp og forsvinner, så skal vi ALDRI gi opp deg! Wink
Loggført
maysa 29
Prateglad

Vis profil
« Svar #4 på: 08/01 - 2009, 09:52:58 »

hei igjen
anymouse: takk for fin velkomsten jeg har gått ned en 3-4 kilo ca tror jeg ..og det er jo bedre og gå ned litt om gangen enn og renne ned..jeg unner meg litt ting og er ikke så streng så derfor går det saktere og når man går fra ingen trening til og trene 3 dager i uka i 1,5 time så må man jo gå ned noe..lol
jeg var ikke der på mandag så da fikk jeg ikke veid meg ..det er det som er vår veiedag der borte blir snart hver 3 tirsdag tror jeg det er. tror kansje den har gått ned litt ..vekta mi altså..men blir spennede og se til mandag...nå prøver jebg og klare og kvitte meg med pepsi maxen ..og er vanskelig når man egentlig ikke har lyst men men, får ta det litt etterhvert. jeg var ikke noe flink i jula så da datt jeg ut av rutinene mine.
første hoved målet mitt er og komme under hundre og så ned til rundt 80 ..men jeg stopper på trivselsvekten min om den er på 90 eller 70 spiller ingen rolle.

zenta: det er nå faktisk slik at slankerne selv vet best så dere *leg folk* er veldig viktige  vi tar jo av hverandres erfaringer ..men det viktigste tror jeg er og finne det som fungerer for seg selv. og takk for velkomsten

Tullhøna83: takk for svar og velkomst og jeg er en som skravler i vei så om det ernoe jeg lurer på så er det garantert en eller annen som får spm lol
Loggført
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 08/01 - 2009, 13:21:26 »

Sitat
anymouse: takk for fin velkomsten

Bare hyggelig. Jeg husker hvor godt tatt vare på jeg ble når jeg først ble med her, og det var mye av motivasjonen til at jeg fremdeles er her, og jeg synes det er viktig at vi deler det vi lærer. Særlig de av oss som sliter med farlig overvekt. Da føler jeg at jeg med én gang tar en veldig kraftig interesse.

Sitat
og det er jo bedre og gå ned litt om gangen enn og renne ned

Det er det absolutt. Når man renner ned i vekt er det ofte på grunn av traumer det og, psykiske eller fysiske, eller at man er syk, og mye av det man går ned er muskelmasse og vann. Og vips, så legger man på seg igjen... pluss at man gjerne fråtser som en gal Smiley

Sitat
og når man går fra ingen trening til og trene 3 dager i uka i 1,5 time så må man jo gå ned noe..lol

Det er det absolutt. 1,5t per gang, eller 0,5t per gang *3?

Sitat
nå prøver jebg og klare og kvitte meg med pepsi maxen

Det er veldig, veldig bra. Lett-brus er nesten like ille som vanlig sukker-brus. Det har like mye sodium, men sies også å skape produksjon av sulthormoner og fettlagring, fordi kroppen forventer seg kalorier som aldri kommer. Diabetikere sier også at kunstige søtningsstoffer faktisk påvirker insulinen deres, så da påvirker det oss andre også - ikke i like stor grad, men alikevel.

Personlig har jeg et langt (15 år minst) avhengighetsforhold til melkesjokolade... forhåpentligvis nå bak meg Smiley

Sitat
var ikke noe flink i jula så da datt jeg ut av rutinene mine.

Jeg kan fortelle deg at det gjorde NESTEN alle sammen. Jeg tror det var noen få personer som ikke la på seg noe. De fleste glapp litt, naturlig nok. Personlig la jeg på meg 5 kilo eller noe slikt Sad Men man lever og lærer... og som motto her inne ble i jula, vi slanker oss mellom nyttår og jul, ikke omvendt Smiley

Sitat
første hoved målet mitt er og komme under hundre og så ned til rundt 80 ..men jeg stopper på trivselsvekten min om den er på 90 eller 70 spiller ingen rolle.

Det høres veldig fornuftig ut. Det viktige er tross alt helsetilstanden og forholdet mellom muskler og fett - IKKE den totale vekten, og derfor er BMI så håpløst.

Det er også veldig mange tjukke som gjør den feilen at de bare slanker seg - uten å trene styrke. Når man trener styrke beholder man ofte mye av den ekstra muskelmassen man har lagt på seg som overvektig for å klare å bevege seg rundtomkring. Mereffekten av det er utrolig, og fører til en mye bedre og varig vektnedgang og har enorm bonus helseeffekt.

Velkommen i gjengen! Wink
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #6 på: 08/01 - 2009, 17:33:01 »

Vi får berre sei den her standard saken; Det er ikkje det mellom jul og nyttår du blir feit av, men det mellom nyttår og jul! Smiley
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.417 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten