om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 03:03:27

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Noen som har noen goe frokost forslag?
« forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Noen som har noen goe frokost forslag?  (Lest 1614 ganger)
clovek
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 08/01 - 2009, 18:19:08 »

lurte på om noen hadde noen goe , enkle frokost forslag som e lette å lage + de kanskje ikke har så mye karbo i seg? hadde vært flott me forslag fra andre. begynne å bli tom for idear.. hehee wiggle
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 08/01 - 2009, 18:51:03 »

eggerøre eller omelett Smiley
yammy Smiley

Salat, med kalkunskinke, eller grilla kylling uten skinn, eller lignande!
Kan ha ka en vil i salat Smiley

Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 09/01 - 2009, 01:15:06 »

Det er til frokost man helst SKAL spise karbohydrater da, men Smiley

Egg eller omelett med diverse dill som tullhøna sier er veldig godt... God og mager bacon til er veldig godt. Litt grovbrød hører også med.

Personlig elsker jeg ost, og det er en av de få fete tingene jeg tillater meg selv pga proteininnhold, melkeenzymer, kalsium, d-vitamin osv.

Ellers finnes det vel et par frokostblandinger som ikke er så ille. De som ikke inneholder sukker... med skummetmelk... namnam. Cornflakes og skummetmelk er ikke så dumt til frokost, fordi karboer er et must til frokost. Det er det som gir kropp og hjerne næring og boost til å våkne og leve gjennom dagen.

Kan godt unne deg karboer til frokost og lunsj, og holde deg til masse protein og komplekse, fiberrike karboer til middag, og rene proteiner til kvelds.
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 09/01 - 2009, 12:48:22 »

Cornflakes og skummetmelk er ikke så dumt til frokost, fordi karboer er et must til frokost.
Er det ikke masse sukker i Cornflakes? Innholdet er hvertfall "Mais, sukker, maltekstrakt (bygg), salt" (hentet fra Kellogs' hjemmesider). Det inneholder kanskje minst sukker av alle Kellogs' produkter, men jeg ville jo heller ha anbefalt "4-korn" eller lignende, sukkerfrie varianter. Eller er det mindre karbohydrater (som ikke er sukkerarter) i slike produkter?
Loggført
zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #4 på: 09/01 - 2009, 13:03:10 »

Axa 4 -korn er den kornblandingen som kom best ut i en test som J. Roede var med på - Kellogs Corn Flakes blir ansett som et OK valg - ikke veldig usunn men ikke så sunn heller. Axa Premium anses også som et godt og sunt valg til hverdags, ifølge denne testen.
« Siste redigering: 09/01 - 2009, 14:52:04 av zenta » Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 09/01 - 2009, 14:20:40 »

Sitat
Det inneholder kanskje minst sukker av alle Kellogs' produkter, men jeg ville jo heller ha anbefalt "4-korn" eller lignende, sukkerfrie varianter. Eller er det mindre karbohydrater (som ikke er sukkerarter) i slike produkter?

Nå er det mange år siden jeg har spist cornflakes, men jeg vet at Spesial K som promoteres som fitness-produkt hvertfall tidligere hadde cirka 25% sukker av vekt. Cornflakes trodde jeg hovedsakelig var ristede maisflak, men jammen meg er de tre neste ingrediensene på listen sukker, malt og sirup... som alle er sukker. Huffda... også pleier man å ta sukker igjen på topp av cornflakesen... og melk er jo også fullt av sukker dog en litt annen type. Nei, glem cornflakes i så fall!

Sitter og ser på frokostblandinger nå, og jeg finner nesten ingen uten et tonn sukker... det må bli de havregrynssakene ifra Axa og Bjørn og slikt som du nevner.

Disse frokostblandingene burde flyttes over til godteriseksjonen! Cornflakes, All Bran, Spesial K osv. de er jo fanken ikke noe bedre enn sånne sjokolade cocopuffs osv. som ungene stadig kritiseres for å spise!
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #6 på: 09/01 - 2009, 14:50:28 »

Er det denne testen du henviser til, zenta, eller er det testen på vektklubben.no?

I den kan det se ut til at frokostblandinger som blir promotert som "sunne" ikke er det, kanskje litt for å "lure" folk? Virker som om det er lurt å gå for produktene med "kjipest" design også Tongue

Jeg vet jeg motsier meg selv litt når jeg syns at man ikke kan ta helt av på sukkerkutt. Iflg. testen inne på vektklubben.no regnes under 10 g sukker pr. 100 g vare som bra. Det betyr ikke at jeg ville hivd i meg hauger av frokostblanding på morgenen fordi det er 10 g sukker/100 g, men jeg ville ikke fått dårlig samvittighet heller. For eksempel kunne jeg godt tenkt meg å bruke Weetabix til frokost, hvis jeg får for dårlig tid til å lage f.eks. havregrøt. La oss si jeg spiser 50 gram Weetabix, da vil jeg få i meg ca 2,4 gram sukker (før melk og evt søtning). Er det virkelig så ille?

Selvfølgelig, jeg ville ikke hivd innpå skål på skål med Cornflakes heller. Alt med måte. På en annen side kan jeg sikkert spise en liten bolle med Coco Pops som inneholder mengder av sukker når jeg skal unne meg noe godt (for ja, jeg syns det er godt Tongue )
Loggført
zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #7 på: 09/01 - 2009, 15:03:27 »

Er det denne testen du henviser til, zenta, eller er det testen på vektklubben.no?

I den kan det se ut til at frokostblandinger som blir promotert som "sunne" ikke er det, kanskje litt for å "lure" folk? Virker som om det er lurt å gå for produktene med "kjipest" design også Tongue

Jeg vet jeg motsier meg selv litt når jeg syns at man ikke kan ta helt av på sukkerkutt. Iflg. testen inne på vektklubben.no regnes under 10 g sukker pr. 100 g vare som bra. Det betyr ikke at jeg ville hivd i meg hauger av frokostblanding på morgenen fordi det er 10 g sukker/100 g, men jeg ville ikke fått dårlig samvittighet heller. For eksempel kunne jeg godt tenkt meg å bruke Weetabix til frokost, hvis jeg får for dårlig tid til å lage f.eks. havregrøt. La oss si jeg spiser 50 gram Weetabix, da vil jeg få i meg ca 2,4 gram sukker (før melk og evt søtning). Er det virkelig så ille?

Selvfølgelig, jeg ville ikke hivd innpå skål på skål med Cornflakes heller. Alt med måte. På en annen side kan jeg sikkert spise en liten bolle med Coco Pops som inneholder mengder av sukker når jeg skal unne meg noe godt (for ja, jeg syns det er godt Tongue )

Den testen jeg henviste til sto i et ukeblad (Ute og hjemme) der de hadde delt opp frokostblandingene i 4 grupper: Musligruppen, sprø flak, pfufet og presset og de søte. Jeanette Roede var med og vurderte de.
Weetabix Original og Tau Mølle 7 fullkorn anbefales også som frokost (blandt de frokostblandingene som ble testet..) Honnikorn og Popo Cops anbefales som dessert eller lørdagsgodt! Klart man kan unne seg en liten bolle med det når en vil ha noe ekstra godt!
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #8 på: 09/01 - 2009, 15:43:33 »

Ser man på næringsinnholdet til f.eks spesial K så er det jo bare sukker og raske karbohydrater... og 354kcal per 100gr iflg. en amerikansk næringsinnholdsside.

Da spiser jeg heller en pizzabit til frokost...
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #9 på: 09/01 - 2009, 16:42:16 »

Spesial K inneholder vel rundt 20 gram sukker/100 gram, så det ville jeg vel ikke spist til frokost i alle fall. Men "alle" frokostblandingene inneholder 300kcal/100 g eller mer. Vanlig havregryn innholder rundt 360 kcal/100 g. Jeg ville nok likevel valgt en bolle kornblanding istedetfor et pizzastykke. Selvom kcal-innholdet er ca det samme, så er jo sammensetningen av næringsstoffet uten sammenligning.
Loggført
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #10 på: 09/01 - 2009, 22:50:42 »

En halv boks kesam 1% med litt fun light saft i, blåbær og en musli en liker. For tiden er det 4-nøtt her. Ikke den sunneste men jyysla god.

Finnkrisp knekkebrød med makrell i tomat er også godt.
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #11 på: 10/01 - 2009, 01:54:21 »

Men er ikke Spesial K bare ris og sukker og noe greier? På den amerikanske siden står det 29% sukker av vekt... det er jo sykt  eusa_shifty
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #12 på: 10/01 - 2009, 09:35:01 »

Men er ikke Spesial K bare ris og sukker og noe greier? På den amerikanske siden står det 29% sukker av vekt... det er jo sykt  eusa_shifty
På de norske sidene står det at produktene som selges i norge "bare" inneholder 17 % sukker. Så på reklamen (til Spesial K) i går, og de snakker masse om BMI og at frokostspisere har generelt sett lavere BMI, men de nevnte faktisk ikke med et ord at frokostblandingen er slankende - bare at frokostspisere har lavere BMI. Men det folk ser/hører er jo "Spis Kellogs Spesial K til frokost - og bli slankere!". Disse reklamefolka er smarte, altså..
Loggført
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #13 på: 10/01 - 2009, 13:52:43 »

Haha, jævla luringer, det er noe av det råeste jeg har hørt...

Ifølge deklarasjonen på den amerikanske Spesial K så er det 9 gram sukker i en "cup", eller 31 gram. Amerikanerne har jo ikke helt dreisen på metrisk, men 9/31 får jeg til å bli 0,29 eller 29%...

Sikkert mulig at "miksen" der borte er annerledes, men... fytte rakkern. Jeg skal prøve å huske på å sjekke når jeg går i butikken, og se om det står det samme der.
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #14 på: 10/01 - 2009, 18:26:02 »

Det er sikkert annerledes blandingsforhold i de norske pruduktene. Hvis man sammenligner med f.eks. Fanta i Norge og Sverige smaker det slett ikke likt, så det er sikkert noe av samme greia med frokostblandingene Smiley
Loggført
Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.384 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten