om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 03:34:23

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  Hei på dere alle sammen
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hei på dere alle sammen  (Lest 1517 ganger)
tittei
Mosjonist
**

Vis profil
« på: 22/01 - 2009, 08:53:07 »

Jeg er en gift dame på 42 år som kommer fra Gulen i Sogn og Fj.
Har 4 barn, og er for tiden sykemeldt.
Er frisør av yrke.
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #1 på: 22/01 - 2009, 08:59:55 »

Hei og velkommen hit. Håper du vil trives her. Mange her lager seg en dagbok under diskusjonsforum, den heter online slankedagbok.

Skal du ned i vekt eller trenger du generelt litt drahjelp mht kosthold og fysisk aktivitet?
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 22/01 - 2009, 09:02:05 »

Tittei, , og velkommen!

Vi hører gjerne fler detaljer relatert til vekt og slike ting, erfaringer, utfordringer, målsetninger... Wink
Loggført
tittei
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #3 på: 22/01 - 2009, 09:44:24 »

Jeg skal prøve å komme ned i en vekt på 80 kg  eusa_dance
Har kuttet ut endel karbohydrater, men først å fremst for at det er bra for sykdommen min som de tror er ME.
Det ga meg en "puff" til å komme meg videre med vekttap da jeg så at noen kilo forsvant ganske fort. eusa_angel
Skal ikke trene så voldsomt, for da får jeg bare noen dårlige dager etterpå, men vanlige spaserturer er VELDIG tillatt, og tenker at det er bedre enn ingenting wiggle
Er veldig inspirerende å lese andre sine historier her inne, og folk er jo kjempeflinke eusa_clap
Veide 105 kg i julen, men da jeg fant denne siden helt tilfeldig noen uker ut i januar hadde jeg allerede tatt av noen kilo, og tenkte jeg kunne slenge meg på her. toothy4
Lettere nåe jeg ikke er aleine  Lykkelig
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #4 på: 22/01 - 2009, 10:10:28 »

Tittei, hei på deg!
Dette er et kjempebra forum med masse flotte, ulike mennesker som kan bidra med motivasjon, trøst, kunnskap og støtte. Det er et forum der du kan spørre om alt - og svare på det som andre trenger hjelp til. Jeg har vært her siden juni, startet vektreduksjon i januar 2008 - og det har vært en enorm støtte. Vet ikke om jeg hadde orket dette helt alene - og jeg har lært veldig mye om både kosthold og trening.
Jeg tilhører også den gruppen som har litt begrensninger på bevegelsesaktivitet - jeg har psoriasisleddgikt med protese i 2 knær - men det er ingen stor hindring! Jeg elsker også å gå turer!
Har du fått diagnosen ME eller er du under utredning?

Klikk deg rundt på forumet her og bare heng deg på diskusjoner m.m
Lykke til eusa_angel eusa_angel eusa_angel

Loggført

[/url]
tittei
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #5 på: 22/01 - 2009, 10:46:48 »

Jeg har bare en test igjen før diagnosen er på plass, men depper ikke.   Slør
Jeg kikker litt rundt om på sidene her, å prøver å gjøre meg litt kjent  wave
Folk her er så flink til å skrive og muntre hverandre opp, men jeg kommer nok inn i det til slutt  icon_flower
Loggført

ehilde
Gjest
« Svar #6 på: 22/01 - 2009, 11:34:02 »

Velkommen skal du være! All aktivitet og bevegelse er bra i en slik prosess som dette. Husarbeid forbrenner litt og Smiley Håper du kommer til å trives her!
Loggført
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #7 på: 22/01 - 2009, 18:52:16 »

Sitat
Har kuttet ut endel karbohydrater, men først å fremst for at det er bra for sykdommen min som de tror er ME

Slo opp ME, siden jeg ikke hadde hørt om det før... jeg tror nok ikke du blir dårlig av karbohydrater i seg selv, men kanskje du føler deg mindre vel fordi du har spist for mye raske karbohydrater? Det er ikke alle som metaboliserer og bruker det like lett. Særlig om de ikke er i relativt hard fysisk aktivitet. Har du f.eks forsøkt å bare spise trege karbohydrater? Tenker på grønnsaker, fiber osv. ?

Sitat
Skal ikke trene så voldsomt, for da får jeg bare noen dårlige dager etterpå

Med sykdom er det alltid ti ganger så tøft å begynne å trene, men nesten alle sykdommer, særlig de som er smerte og energi relaterte, vil i lengden hjelpes av hard fysisk trening. Jeg har alle de symptomene som listes for ME, og en del fler, (jeg har arvelig kronisk nevrologisk sentral søvnapné av livstruende grad), og etter noen uker og måneder med trening føler jeg alltid at smertene blir mindre og energien hvertfall littegrann høyere. Jeg kan selvsagt ikke sette meg i dine sko, og jeg prøver ikke heller, men jeg lurer på om du har forsøkt hard trening, og lurer på om du får noen respons ifra kroppen utover muskel og leddsmerter, hodepine osv. ?

Sitat
Lettere når jeg ikke er aleine

Det er det absolutt... jeg har fått så utrolig mye god hjelp og støtte her. Det viktigste med vekt er å forstå at det GÅR ann å gjøre noe med det, men at det med oss som har lett for å legge på oss tar jæææævlig lang tid før det forsvinner alt sammen Wink

Velkommen til oss!  cheerleader
Loggført
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #8 på: 22/01 - 2009, 20:25:15 »

VELKOMMEN Smiley

Håper du vil trives her blant oss Smiley
Er også fra Sogn og Fjordane, Førde Smiley
Så da er vi 3 her inne fra fyllet, jammen bra vi er representert Wink
Loggført

tittei
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #9 på: 23/01 - 2009, 00:54:36 »

Jeg er fra Gulen, men vi er ganske ofte i Førde for det er der vi hører til når det er noe sykehusgreier vi skal, eller forskjellige kurs/ møter.
Litt lang vei å kjøre, men alltid koselig å komme til Førde.  eusa_angel
Faktisk en kjempeflott by med hyggelig betjening i butikkene. De er så veldig høflig  eusa_dance
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #10 på: 23/01 - 2009, 01:53:13 »

Såg du var fra gulen, meinte vi var fleire fra fylket, kanskje litt dårlig på å formulere meg berre Wink

Hehe, bra du har ett godt inntrykk av førde, for det er ikkje alle som har Wink
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #11 på: 05/03 - 2009, 15:45:45 »

Så flink du er Tiittei - vekten din går jo nedover i et jevnt tempo eusa_clap eusa_clap cheerleader cheerleader
Loggført

[/url]
NiceGirl7
Beryktet

Vis profil
« Svar #12 på: 06/03 - 2009, 17:35:27 »

Jeg skal prøve å komme ned i en vekt på 80 kg  eusa_dance
Har kuttet ut endel karbohydrater, men først å fremst for at det er bra for sykdommen min som de tror er ME.
Det ga meg en "puff" til å komme meg videre med vekttap da jeg så at noen kilo forsvant ganske fort. eusa_angel
Skal ikke trene så voldsomt, for da får jeg bare noen dårlige dager etterpå, men vanlige spaserturer er VELDIG tillatt, og tenker at det er bedre enn ingenting wiggle
Er veldig inspirerende å lese andre sine historier her inne, og folk er jo kjempeflinke eusa_clap
Veide 105 kg i julen, men da jeg fant denne siden helt tilfeldig noen uker ut i januar hadde jeg allerede tatt av noen kilo, og tenkte jeg kunne slenge meg på her. toothy4
Lettere nåe jeg ikke er aleine  Lykkelig

Hei:)
Velkommen hit:)

Jeg kjenner to stykker som har ME, blant annet faren min, og jeg skal selv sjekkes for det på Ullevål, på ME-senteret der.
Håper du greier målet ditt. Og igjen VELKOMMEN HIT!  eusa_angel

« Siste redigering: 06/03 - 2009, 17:45:11 av NiceGirl7 » Loggført

tittei
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #13 på: 12/03 - 2009, 09:26:27 »

Så flink du er Tiittei - vekten din går jo nedover i et jevnt tempo eusa_clap eusa_clap cheerleader cheerleader

Tusen takk, men skulle jo selvfølgelig ønske at det hoppet ned 2 kg i uken.
Vet jo at det fornuftige er å gå ned sakte, men du vet: den tolmodigheten  eusa_shifty
Jeg føler at jeg har et fornuftig kosthold no, og så lenge jeg har nedgang og jeg er mett etter at jeg har spist, så er jeg egentlig ganske fornøyd ja  wiggle
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #14 på: 12/03 - 2009, 17:08:29 »

Den "trege" nedgangen er som du sier, den sunne... og tålmodigheten... det er nok de fleste sitt største problem. Jeg har hele tiden lyst til å spise masse godt... og føler ikke at det nytter siden jeg ikke går masse ned, og da ligger sprekken farlig nær... og derfor er livsstil så viktig. Særlig for dere som ikke veier så mye Tongue
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.412 sekunder med 18 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten