om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 03:40:52

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Informasjon fra Slankenett.no
| |-+  Informasjon og Tips,Ros & Ris
| | |-+  "slankeguide" her på siden....
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: "slankeguide" her på siden....  (Lest 1996 ganger)
litenen
Prateglad

Vis profil
« på: 24/01 - 2009, 03:36:17 »

Om en ser på menyen oppe til venstre, så ser en at man har noe som heter slankeguide. Her står det info om diverse slankemetoder, både anerkjente og mindre anerkjente... Men det jeg reagerer på er hvor denne informasjonen hentes fra?

eksempel: http://www.slankenett.no/guide/slankekur_15.htm Der det står om en pille jeg aldri har hørt om.... Videre listes det opp flere brukernavn som vistnok følger denne slanklemetoden. Denne listen finnes på alle de ulike slankemetodene som presenteres....

Nå lurer jeg på følgende:
1. Hvem velger ut de presenterte slankemetodene?
2. Hvem sjekker seriøsiteten til disse?
3. Hvordan finner de medlemmer som bruker metodene?

Noen av de var jo metoder som de fleste har hørt om, mens andre var mer.... shabby. Og jeg blir jo da litt nygjerrig...
Loggført

Are you dreaming? Dreaming the night, dreaming alright...

lenev
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #1 på: 30/01 - 2009, 22:35:16 »

"Alt" funker, om man bare står på litt Wink
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 31/01 - 2009, 07:42:51 »

Den slankeguiden burde kanskje vært oppdatert.
Men samtidig sier det jo litt, om ingen har meldt at de bruker et produkt etter 2004? Da kan det ikke være allverden?
-tror fremdeles mest på trening og sunt kosthold (riktig sammensatt), men jeg har jo prøvd litt tabletter tidligere. De som virka ei stund, hadde gjerne vanndrivende effekt, og så kom kiloene raskt tilbake etterpå, ofte hadde de kompiser med seg også....
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 31/01 - 2009, 09:26:02 »

Jeg synes i det hele tatt ikke at slankenett som seriøs side burde assosiere seg med slankeprodukter i det hele tatt, om det ikke finnes vitenskapelig belegg for å si at det funker, og ikke engang som nøytrale tredjeparts "produktanmeldelser". De eneste tingene som har gode studier er så vidt jeg vet farmasøytiske produkter man får foreskrevet av lege?

Det tar lang tid å bli tjukk... det er altfor mange som er ute etter en kvikk fiks i form av en pille eller noe slikt, istedet for å reparere det som har gått skeis i livene deres.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 31/01 - 2009, 10:25:02 »

Slankenett skal vel først og fremst gjenspeile hva medlemmene mener, hva de har erfart, hva de kan rapportere.
Vi er vel ingen ekspert-kilde, og har ikke noen som kan kvalitetssikre data på en objektiv, vitenskapelig måte, ikke annet enn medlemmene selv, i den grad det går an. Det blir dermed mer en samling av subjektive opplevelser.
Hvis mange rapporterer at et middel har virket for dem, vil det se ut som et godt middel, enten det er et godt middel, eller det er et middel som knyttes sammen med gode livsstilsråd og en smule placebo-effekt. Og hvis det virker, er det vel ikke så nøye hvorfor det virker? Ikke for meg i alle fall...

Jeg mener heller man kunne tatt litt opprydding i materialet, så det som står igjen er lettere å få oversikt over, om man skal ha det. På xenical er det f.eks en haug med mennesker som har lagt inn at de går for dette hjelpemiddelet, men de har ikke lagt inn noe mer enn startdata. Hva vet vi så? Ingenting, vi kan anta at de har falt av karusellen, eller at de klarer seg så bra med bare pillene at de ikke trenger det sosiale felleskapet Slankenett kan gi.
Det siste tror jeg ikke på, for det er det sosiale  som har hjulpet meg. Xenical-resept og "lykke til" fra legen var i alle fall ikke nok. :S  Men det er bare ett subjektivt standpunkt fra ett enkelt medlem....

Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #5 på: 31/01 - 2009, 11:07:34 »

Vel... xenical f.eks er også et legemiddel, og er foreskrevet, og det finnes vel mye forskningsmateriale å vise til rundt det også. Jeg synes det er langt bedre enn å liste opp folks subjektive erfaringer, for da er det stort sett de som det funker for, som har tendens til å melde ifra - eller hvertfall å melde tilbake over tid, og da får folk lett inntrykk av at ting har bedre effekt enn de har... samt en helt klar placebo effekt, som du nevner.

Det blir altså en slags ubevisst/utilsiktet markedsføring av slankepiller... og det synes jeg Slankenett bør holde seg for god for. Det du nevner om sosialt fellesskap er SÅ mye viktigere Smiley
Loggført
Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 31/01 - 2009, 11:12:47 »

Jeg har desverre ikke sett denne tråden før nå.  Vi tar alltid imot tips og tilbakemeldinger, så jeg vil først takke for at du har tatt deg tid til å komme med tilbakemeldinger til oss!

Gunnang har summert det meste av vårt standpunkt i sitt svar. Vi har som må og være en objektiv ressurs som tar for seg alle alternativene på markedet.  Brukerene her skal dele erfaringer med hverandre , slik at andre i samme situasjon kan få utbytte av denne informasjonen.

Vi prøver i den grad det lar seg gjøre å opplyse om hvor vi henter våre kilder fra. I artiklene vi presenterer er vi grundige med å informere om hvor vi henter informasjonen som blir publisert.  På forumet og i dagbøkene, samt oppskriftsarkivene er det brukerene selv som poster erfaringer.  Dette er brukerstyrt, så det blir her som ellers på internett at man må være selektiv med informasjonen man tar til seg. Vi har prøvd å synliggjøre enkelte brukere ved hjelp av månedens forumbrukere, faste besvarere samt moderatorer som vi mener har en sunn holdning til dette med slanking og hvordan man lever med det. Vi kan ike fortelle brukere hva de skal mene. Vi griper inn om vi føler at folk har et altfor usunt syn tl å delta i forumaktiviteten hos oss. Men da dreier det seg om spiseforstyrrelser eller annet.

Vi skal snart ha en gjennomgang av sidene våre, og derfor ønsker vi alle tips velkommen fra brukerene. Fortsett gjerne med feedback.

I slankemetoder som du spør om har vi hentet informasjonen fra sidene til de forskjellige aktørene. Denne er kun ment som informasjon og ikke anbefaling.

Flytter denne til "tips og ros" kategorien, slik at den blir mer synlig!
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #7 på: 31/01 - 2009, 11:21:06 »

Sitat
Gunnang har summert det meste av vårt standpunkt i sitt svar. Vi har som må og være en objektiv ressurs som tar for seg alle alternativene på markedet.  Brukerene her skal dele erfaringer med hverandre , slik at andre i samme situasjon kan få utbytte av denne informasjonen.

Men faktum er vel alikevel at ingen kjente slankemidler som kan kjøpes over disk i Norge faktisk fungerer? Da måtte de hatt aktive kjemiske stoffer som hadde blitt forbudt av legemiddeltilsynet, eller dyttet over til apotekene og utskrevet av leger?

Xenical, subtramine, og diverse amfetamin-derivativer må uansett skrives ut av lege, og da er det vel ikke egentlig bare for lekfolk og slankere 'å anbefale'?

Så jeg synes liksom poenget med et slikt system blir litt borte?
Loggført
Marthe
Administrator

Vis profil E-post
« Svar #8 på: 31/01 - 2009, 11:24:08 »

Vi tillater informasjon om disse fordi de kan skrives ut på resept hos lege og er lovlige i Norge.  Da er det fair at andre brukere kan diskutere sine erfaringer, offisielt har vi hentet en oversikt fra lommelegen tidligere der det blir beskrevet hva disse gjør. Alle som ønsker disse må gå til sin lege og bli vurdert.

Vi har en null toleranse policy mot slankemidler som ikke kan foreskrives hos lege og som ikke er tilatt i Norge.  Diskusjoner av denne sorten vil bli slettet.
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #9 på: 31/01 - 2009, 13:33:18 »

Aha  toothy4
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.383 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten