om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 03:49:25

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  kostplanen min = inspill/råd?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: kostplanen min = inspill/råd?  (Lest 2030 ganger)
jenta_a
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 09/04 - 2007, 16:59:08 »

hei! er ei 18 år gammel jente. 171 cm, 61-62.  kgTrener 6 ganger i uka. styrke 3 ganger, grupeetrening 3 ganger. ofte en halvtimes kardio etter styrken. sykler også en del til skole & jobb, og en gang i uka til foreldrenne mine som bor 1,5 mil (ca) vekke.. så da blir d 2 X 30 min økt =) har tidligere hatt anoreksia, men er frisk nå. spiser hvertfall! mn føler vekta gjerne kunner vert 3-4 kg lettere. ikke på jakt etter anoreksia helvete..mn litt lavere vekt =) så håper på råd om kostlista mi. har prøvd å ligge inn karbo om morgen, mindre utover dagen og mer protein om kvelden. tidspunkt på måltidene varier litt ettersom dagene er litt forskjellige men d går ca like mange timer (3) mellom hvert måltid

FROKST:
i) 2 skiver (1 med skinke+eggehvite, en med fisk/reke), 1 frukt, 1.5 dl skummet melk 350 kcal
II) 3 ryvita med skinke + eggehvite, skinke +lettost, 1 yoplait = 300 kcal
III) havregrøt (60 g kokt på vann + 2 dl melk + sylttøy) = 350 kcal

LUNSJ:
I) 2 skiver + yoplait = 350 kcal
II) Wok med kylling eller fisk = 250 kcal
III) Omelett: 250 kcal
IV) 60g axa, 2 dl melk, yoplait = 350
V) Salat m reker + 1 egg = 200 kcal

MELLOMM:
I) yoghurt + frukt = 100 kcal
II) banan + melk = 150 kcal
III) Proteinbar = 200
IV) ryvita m/reker + frukt = 130 kcal
V) 150 g kesam + funlight =100 kcal
VI) 100 g cotage cheese + syltetøy = 150 kcal

Middag: diverse.. kyllingwok, tunfisk med bønner, torsk med grønt
ca 300 - 400 kcal

KVELDS:'
I) Omelett  = 300 kcal
II) salat med 1 egg og reker = 200
III) 300 g kesam = 220 kcal
IV) 150 g cotage cheese + syltetøy = 200 kcal

har ulike valg bare for å ha litt mer å kunne variere med, blir fort matlei. spiser også litt frukt (2-3 ca) utenom dette eller en banan ekstra etter treningsøkter. blir mellom 1600-1800 kcal per dag. har fulgt denne planen i 2 uker.. men har ikke gått ned i det hele tatt. forstår ikke helt hva jeg gjør feil? for mye mat? :S
har en dag i uka (lørdag) da jeg spiser litt mer fritt, også litt godt..

Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #1 på: 09/04 - 2007, 22:07:02 »

Hesiann! Ville bare ønske deg velkommen til forumet! Jeg er ikke så flink på kosthold, så det er det andre her som kan svare deg mye bedre på - men du trener jo kjempemasse og trenger derfor mere mat enn for eksempel meg.

Det er i hvertfall kjempebra at du spiser nå - at du ikke går tilbake til anoreksia stadiet!

Lykke til! Smiley
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

Kimmen
Mosjonist
**

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #2 på: 10/04 - 2007, 10:19:50 »

For det første må jeg bare si at det er kjempebra gjort av deg! Du har kommet deg vekk fra sykdommen og spiser nå slik vi alle skulle gjort , veldig sunt / variert.

Når det gjelder kcal inntaket er egentelig dette veldig induvidielt. Mange jenter ligger på 2000kcal. Du er også ganske aktiv. Du må tenke at du forbrenner flere 100kcal hver treningsøkt også.

Prøv deg på ca. 1800kcal et par uker til og se hva som skjer , følg med på sultfølelsen etc.

Vei deg en spesiell dag i uken , feks. morgenen den dagen du skal kose deg.

Det er tydelig at kroppen bruker nøyaktig like mye som du spiser nå. La kroppen få litt tid til og vende seg til kostholdet og kcal inntaket.

Gi oss tilbakemelding om et par ukers tid eller send en PM , så skal jeg hjelpe deg videre Smiley
Loggført
Kimmen
Mosjonist
**

kiim@machomann.com
Vis profil E-post
« Svar #3 på: 10/04 - 2007, 16:02:17 »

En annen ting til trådstarter. Du trenger ikke starte 2 identiske tråder på 2 ulike steder av forumet. Det holder med en Smiley

Jeg slo derfor isammen trådene dine til en og plasserte det her.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.386 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten