om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 03:56:21

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Artikler & Nyheter
| |-+  Nyhetsblogg - Hold deg oppdatert!
| | |-+  Kvinner og vekttreing
« forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Kvinner og vekttreing  (Lest 2606 ganger)
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« på: 06/02 - 2009, 20:52:30 »

”Hvis du legger på deg et par kg muskler så vil det utgjøre en mulig reduksjon av kroppsfett på 6-7 kg i løpet av et år”.

http://www.trim.no/pub/art.php?id=153
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 24/02 - 2009, 17:03:47 »

Vær så vennlig å banke dette inn i huet på flesteparten av jentene på gymmen der jeg går, er du snill!

"Åååå gid nei jeg vil ikke trene så mye vekter, jeg er redd for å få så store muskler."

HALLOOO jenter flest!!! De dere velger å sammenligne dere med er voksne mannfolk i 25-40 års alderen som har brukt mange år på å bygge muskler!!!
Loggført
Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 24/02 - 2009, 20:08:47 »

Kvinner skal trene LENGE  og  HARDT for å få muskler som synes noe særlig. Vi har rett og slett ikke anlegg til det.

Men folk har vel sett et par damer som har litt synlige muskler og tenker æsj. De som har synlige muskler er som oftest omtrent undervektige, hvertfall når det kommer til fettprosent.
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 25/02 - 2009, 05:54:02 »

Det er latterlig og overhodet ikke logisk at man tror musklene plutselig skal poppe frem fordi man tar i litt. Som om du sitter og løfter vekter et øyeblikk, snur deg bort, og FAEN!!! Plutselig har du digre muskler og kroppen er estetisk ødelagt for all fremtid og ingen mann vil ha en dame med muskler større enn seg selv!!!
 toothy4
Loggført
sparegris
A-Kjendis

Seconds on your lips - years on your hips!

Vis profil
« Svar #4 på: 25/02 - 2009, 07:18:19 »

Kvinner skal trene LENGE  og  HARDT for å få muskler som synes noe særlig. Vi har rett og slett ikke anlegg til det.

Men folk har vel sett et par damer som har litt synlige muskler og tenker æsj. De som har synlige muskler er som oftest omtrent undervektige, hvertfall når det kommer til fettprosent.
Vær så vennlig å banke dette inn i huet på flesteparten av jentene på gymmen der jeg går, er du snill!

"Åååå gid nei jeg vil ikke trene så mye vekter, jeg er redd for å få så store muskler."

HALLOOO jenter flest!!! De dere velger å sammenligne dere med er voksne mannfolk i 25-40 års alderen som har brukt mange år på å bygge muskler!!!

Haha, det er som å høre venninna mi da jeg sa det var ren styrketime den timen vi hadde meldt oss på: "STYRKE?!?!?! Jeg vil da f*** ikke ha muskler!!!", hvorpå jeg og en annen venninne prøvde så godt vi kunne å få henne til å skjønne at det skulle mange og lange ÅR med hard styrketrening før man får noe synlige muskler som kvinne. Men hun mente fast bestemt at hun "hadde anlegg" for det og at de kom til å poppe ut etter bare én styrketime. Og jada, det endte med at hun ikke ble med på timen...  eusa_doh
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #5 på: 25/02 - 2009, 11:26:21 »

Hehe, enda en god latter idag :Cheesy
Loggført

sparegris
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #6 på: 25/02 - 2009, 11:29:40 »

Hehe, enda en god latter idag :Cheesy

Hihi! Du skjønner det, tullhøna, at jeg har bare tullinger rundt meg som ikke kan noe som helst om trening eller kosthold, serru, mens jeg er EKSPERT! Wink
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #7 på: 25/02 - 2009, 11:33:51 »

Sitat
Men hun mente fast bestemt at hun "hadde anlegg" for det og at de kom til å poppe ut etter bare én styrketime. Og jada, det endte med at hun ikke ble med på timen...

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, jeg... er nok myter som står sterkt oppe i hodet på folk. Og nesten alle er jo overbeviste om at de "har annlegg". I virkeligheten er det mindre enn 25% som er "fast gainers", og selv de som er det, og er menn, bruker flere år på å bygge muskler.

Har du ikke penis så er det ikke engang en POTENSIELT aktuell problemstilling. Og hva hadde egentlig vært galt med å få litt muskeldefinisjon? Kvinner har jo generelt svært lite overkroppsmuskulatur. Det er underutviklet i de fleste menn også.

Alle kjendisdamene, undertøysmodeller osv. som alle sier er så vakre trener jo masse med vekter. De ser vel ikke spesielt macho ut, eller?

Når jeg hadde med moren min på Elixia sa hun akkurat det samme... hun mente hun hadde annlegg for muskler, og ville ikke trene styrke... "Da får jeg store muskler!"

Å ja, sikkert mamsen... en 55 år gammel kvinne med diabetes som løfter 10-20kg... det er jo veeeldig sansynelig at du plutselig skal få større muskler enn sønnen din på to meter som glatt løfter fem ganger så mye som deg...  eusa_snooty
Loggført
sparegris
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #8 på: 25/02 - 2009, 11:38:46 »

Sitat
Men hun mente fast bestemt at hun "hadde anlegg" for det og at de kom til å poppe ut etter bare én styrketime. Og jada, det endte med at hun ikke ble med på timen...

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, jeg... er nok myter som står sterkt oppe i hodet på folk. Og nesten alle er jo overbeviste om at de "har annlegg". I virkeligheten er det mindre enn 25% som er "fast gainers", og selv de som er det, og er menn, bruker flere år på å bygge muskler.

Har du ikke penis så er det ikke engang en POTENSIELT aktuell problemstilling. Og hva hadde egentlig vært galt med å få litt muskeldefinisjon? Kvinner har jo generelt svært lite overkroppsmuskulatur. Det er underutviklet i de fleste menn også.

Alle kjendisdamene, undertøysmodeller osv. som alle sier er så vakre trener jo masse med vekter. De ser vel ikke spesielt macho ut, eller?

Når jeg hadde med moren min på Elixia sa hun akkurat det samme... hun mente hun hadde annlegg for muskler, og ville ikke trene styrke... "Da får jeg store muskler!"

Å ja, sikkert mamsen... en 55 år gammel kvinne med diabetes som løfter 10-20kg... det er jo veeeldig sansynelig at du plutselig skal få større muskler enn sønnen din på to meter som glatt løfter fem ganger så mye som deg...  eusa_snooty

Fniiiis! toothy4

Men det er visst veeeldig seiglivede myter dette altså. Samme med den om at man får store lår av spinning. Nok ei venninne av meg, som i starten av skoleåret var med meg på spinning flere ganger, men så hørte hun plutselig at man fikk store lår av det, så hun kuttet ut tvert. Så når går jeg alene på spinningtimene mine...
Prøvde å forklare at det bare var en myte og bare var tull, begynte å si "se på meg! Har jeg fått store lår av spinning da?", før jeg fant ut at jeg kanskje ikke var det aller beste eksempelet, siden jeg ikke har syltynne lår i utgangspunktet... toothy4 Men de er iallefall ikke store på grunn av spinning, det er iallefall sikkert!
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #9 på: 25/02 - 2009, 11:43:14 »

Vræææl... jeg synes faktisk denne myten begynner å bli irriterende. Det verste er at fattern, som jeg nå har med meg på trening iblandt, er litt på samme måte. Alle tror de er eksperter på trening, og at det alltid er bedre med repetisjoner og lavere vekt osv. og at det skal forandre formen på musklene. Jeg trener jo som bare det og jeg har jo ikke klumpete muskler enda. Ei heller ser jeg ut som han Valentinokaren. Må nok steroider og slikt for det.

Men på siste trening innrømmet han heldigvis at jeg nok hadde rett og at det var på tide han begynner å legge på vekt. Så han er nok hakket mer fornuftig enn mamsen...  eusa_shhh
Loggført
zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #10 på: 25/02 - 2009, 15:36:44 »

Hehe - jeg skal si fra til dere den dagen lårmusklene mine begynner å bli plagsomt store etter alll syklingen siste året toothy4 toothy4
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #11 på: 25/02 - 2009, 16:35:22 »

Jeg sier bare én ting: Jenter, TREN VEKTER!

Dere får mye igjen for det, i og med at kroppen forandres og strammes opp, overskuddet øker, hverdagen blir lettere, forbrenningen øker og man får bedre holdning og positur.

Det finnes sikkert også haugevis med andre argumenter for hvorfor vekttrening er bra for oss jenter Smiley
Loggført

Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #12 på: 25/02 - 2009, 22:46:57 »

Man får IKKE store muskler av spinning/sykling. Når jeg ser rundt meg i spinningsalen, så er det jaggu ikke mange som har skikkelige lår.
De få som faktisk har det, ser jeg veldig ofte i styrkeavdelingen.

Jeg har mer muskler i lår og legger enn gjennomsnittskvinnen på treningssenteret.

Trener markløft og frontbøy, fåtallet av kvinnene gjør det, det er jo skikkelig mannfolktrening.
Jeg går i gode motbakker på tredemøllen, det bygger faktisk godt med muskler i lår, legger og rumpe. Ikke mange som har slike løyper som meg, en blir jo svett og andpusten av det.
Jeg bruker ellipsemaskinen en god del på max motstand, skal love at musklene i bein og rumpe vokser av det. Igjen, en blir jo pest og svett av slikt, kan da ikke holde på med sånt. Noen kunne jo komme til å se at en svetter, skrekk og gru.
Loggført

Startopia
B-Kjendis

Vis profil WWW
« Svar #13 på: 25/02 - 2009, 23:54:47 »

Er du en av dem som haster gjennom helsestudioet for å komme deg på aerobictime? På slanker'n? Redd for å bli stor dersom du trener med vekter? Er trappemaskinen det eneste apparatet du tør nærme deg utenfor aerobicssalen?
http://www.trim.no/pub/art.php?id=222
Loggført

litenen
Prateglad

Vis profil
« Svar #14 på: 20/04 - 2009, 03:27:22 »

En veldig fasinerende myte. Selv trener jeg med tunge vekter og tar ca 3 sett med 12 rep (avhengi av muskelgruppen). Da er de siste repetisjonene drepen. Venninne mine trener 3 sett med lette vekter og tar ca 20-25 rep. Da er de siste 5 rep i siste settet tunge. Grunn? Om det er tungt fra første stund vil de se ut som body buildere Tongue I allefall i deres verden. Har også hørt flere klage over at de må kutte ned på spinningen pga store lår.

Nei, tror nok mange kunne ha tjent på å lese litt rundt om trening, spesielt styrketrening!
Loggført

Are you dreaming? Dreaming the night, dreaming alright...

Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.505 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten