om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:10:28

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  På god vei :-)
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: På god vei :-)  (Lest 1046 ganger)
Berlinerbolla
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 16/02 - 2009, 23:34:40 »

Berlinerbolla er meg - denne saftige bolla og dens venner i gjærbakstverdenen er min største synd opp gjennom årene! Er nå to år siden jeg har smakt denne delikatessen - fordi jeg begynte å åpne øynene for hvor mye dumt den gjør med kroppen min  eusa_doh Men det tok enda to år før jeg oppdaget at jeg kan styre mer enn bare boller; jeg kan nemlig si nei takk til alt som ikke er bra for meg!!

Dét har jeg gjort i år, og i løpet av seks uker har jeg kvittet meg med nesten 10 kilo!
 Lykkelig

Fremdeles er det mange kilo som skal av... Men jeg jobber målrettet og innstendig med saken, og håper jeg er nede i normalvekt til sommeren.
For tiden er jeg sykemeldt på grunn av en vrang rygg og med ordre fra legen om å holde meg i ro - derfor endret jeg drastisk på kostholdet da jeg ble sittende for å slippe å gå opp i vekt slik som ved forrige langtidssykemelding.

Kostholdet mitt er ganske ensidig:
Knekkebrød, knekkebrød og atter knekkebrød i mange varianter og med magert pålegg. Middag spiser jeg små porsjoner av når jeg serverer fiskemat 2-4 ganger i uka. Appelsiner og gulrøtter er jeg raus med.
Også vann! Masse vann!!

Og mitt beste tips til andre i samme situasjon er så absolutt å spise ofte og lite!!

Lykke til med å nå de målene dere setter dere - alt er mulig!!
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 16/02 - 2009, 23:45:11 »

Velkommen hit!
 eusa_dance
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #2 på: 18/02 - 2009, 00:01:22 »

Velkommen velkommen Wink
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #3 på: 18/02 - 2009, 11:30:58 »

Velkommen hit til oss! cheerleader cheerleader
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
anim
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #4 på: 03/03 - 2009, 00:35:05 »

Hei og velkommen.
Spis ofte og lite, samt rådet om å ikke spise rett før man legger seg, er vel noen av de som er oftest gitt. Sier ikke at de er feil, bare delvis.
Det ENESTE som er 100% korrekt ang. vekttap/vektøkning er følgende ligning :

Inntak
-  Forbruk
= Vekttap/økning

med andre ord, om ditt daglige inntak er på 2000kcal, og ditt daglige forbruk er på 2500kcal, så får du ett daglig kalori-underskudd på -500kcal. som igjen tilsvarer ett underskudd på 3500kcal i uka. (ett vekt-kilo tilsvarer omtrent 7000kcal, så dvs. at du går ned 0.5kg i uka)

Det jeg ville fram til er at, om du spiser 2000kcal fordelt over 6 måltider om dagen, eller i ETT måltid har nøyaktig samme effekt på det totale inntaket. å sålenge forbruket er høyere, vil du gå ned i vekt. Derfor skal man ikke få HELT noia fordi man ikke klarer å spise 5-6 ganger om dagen, for enkelte er det rett og slett for vanskelig.

Grunnen til at man blir bedt om å spise mer, er at man får en jevnt høyere metabolisme iløpet av dagen (kroppen holder forbrenningen ved like igjennom hele dagen fordi den får en regelmessig tilførsel av energi og dermed "trigges" ikke fettlagrings-prosessen (som jo er ment å holde oss i live til hardere tider der det kanskje ikke er så god tilgang på mat) ja, kroppen vår har ikke kommet seg over steinalderen, den trives tydeligvis kjempegodt der.

Ingen kritikk for all del, jeg prøver å spise mange små måltider, men sliter sykt med det.
Vil bare minne de av dere (som er som meg) at det ikke er noen fare med å spise færre, litt større måltider, sålenge det TOTALE forbruket er høyere enn inntaket  Lykkelig
Loggført

Im Forever Yours, Faithfully
Berlinerbolla
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 22/06 - 2009, 17:41:22 »

På grunn av ei vanskelig tid i vår stagnerte jeg helt, men har aldri gitt helt opp. Riktignok har det kostet meg sykt mye tålmodighet og viljestyrke!
Fra mars og til nå har jeg kun tatt av meg fire kilo... Og noen av dem har jeg kvittet meg med opptil flere ganger  eusa_whistle

Jeg holder nå på med nedtelling til jeg skal reise på opptreningssenter, og håper å ennå kunne skilte med mer nedgang i løpet av den måneden som gjenstår Smiley Men det var beskjeden om plass der som fikk meg opp av gjørma; det finnes faktisk et lys i tunnellen for meg også, selv om helsa kunne vært så myyyyye bedre  eusa_dance

Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.444 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten