om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:12:13

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Slanking
| |-+  Slankehistorier
| | |-+  Min "nye" mann!
« forrige neste »
Sider: [1] 2 Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Min "nye" mann!  (Lest 9314 ganger)
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« på: 10/04 - 2007, 13:21:51 »

Jeg synes det er litt trist at ingen har noen solskinnshistorier å fortelle her enda. Men mange av dere er jammen på god vei! Cheesy Jeg har jo selv vært en katastrofe de siste to årene, men før det tok jeg jammen av meg 28 kg - jeg gikk ned fra 103 til 75 kg!  eusa_dance  Så jeg vet jeg kan klare det igjen... men at jeg nå veier 85 kg igjen gjør jo at min historie ikke egner seg her i denne tråden!

Men min mann, derimot... jeg vil gjerne få fortelle hans historie - for det er en historie om en ny mann og ett nytt liv!  wiggle

Sommeren 2001 hadde vi besøk fra USA som vi ikke hadde sett på ett år. De fikk øynene mine opp da de en sen kveld spurte meg (når mannen min hadde lagt seg) om jeg ikke var redd for hans helse. Jeg ble ganske paff, og litt "satt ut" av det. Hva jeg svarte husker jeg ikke engang. I ettertid begynte jeg å tenke og innså hvor enormt stor han hade blitt! Det er jo ofte slik at når man ikke veier seg og kiloene bare sniker på - og man ser seg selv og andre hver dag så legges det ikke merke til.

Han strevde med alt... og var gjennomvåt av svette ved den minste anstrengelse. Han var konstant trøtt og sov i godstolen foran tven fra han kom fra jobb til han la seg. Han våknet bare lenge nok til å spise middag og få med seg TV2 nyhetene kl 21, før han gikk og la seg. En arbeidskamerat av han betrodde til meg at han også sovnet på jobb rett som det var! Han strevde seg gjennom natten med søvnapne - med tilhørende mange pustestopp. Han var aldri uthvilt. Jeg lå ofte og telte sekundene uten pusting, og var livredd for å miste han. Samtidig tenkte jeg at dette holder jeg ikke ut. Dattera vår var da to år, og han tok seg aldri av henne - han bare var på jobb, åt og sov. Det var et ”kjedelig” ekteskap. Når jeg hadde ting å fortelle fra min hverdag, kunne han gjerne sovne mens jeg snakket til han. Selv fortalte han ingenting.

Tilslutt tok jeg mot til meg og sa at nå fikk han jammen oppsøke lege. Jeg var vettskremt av alle pustestoppene, og jeg ante at jeg ville være svært tidlig enke. For meg og dattera vår, ba jeg om at han måtte få hjelp.

Han var med på det med en gang, og da skal jeg si det ble fart i sakene. Han ble henvist til sykehuset for å fjerne det legen sa var ”de største mandlene de hadde sett”… Likevel fortsatte søvnapneen, og før han ble utskrevet fikk han beskjed om å slanke seg. De veide han – og for første gang fikk han se hva han veide. Det han trodde var 120 kg viste seg faktisk å være 150 kg! Han fikk sjokk og pløyde gjennom Grete Roede boka mi. På egen hånd, av egen motivasjon la han om hele kostholdet. Det ble jo også tusen ganger enklere for meg å spise sunt også da. Jeg var jo også på vei ned… litt bremset på den tiden av graviditet…men likevel nøye med kostholdet.

Etter bare to uker var det slutt på både snorking og pustestopp. En ny mann begynte å ta form! Plutselig var han full av energi og pågangsmot! Kiloene rant av! Dattera vår fikk en kjempeleken og engasjert pappa som hadde henne med alle steder. Da sønnen vår ble født i desember 2002 var det pappaen som tok seg av det meste! Fra å føle seg som ”alenemor” med en ”lat” og uengasjert mann hadde jeg nå den mest fantastiske, omsorgsfulle energibunten av en ektemann og far til barna!

Jeg kan med hånden på hjertet si at vi har fått et nytt liv, og at jeg nå ser for meg at vi kan bli gamle sammen. Tidligere ventet jeg rett og slett bare på å bli enke. Han er bare fantastisk med meg og barna, og er aktiv som bare det! Til sammen har han mistet 60 kg! Fra 150 til 90 kg! Er det ikke fantastisk!? Han har jo hatt en gradvis liten økning nå igjen – sammen med meg over det siste året, men likevel er han under 100 og i full gang med å komme tilbake i gode kostholdsvaner igjen. Innen sommeren er han nok tilbake der han vil være!

Jeg håper dette kan være en inspirasjon for andre også. Det er i hvertfall det for meg – og det å sette ord på det slik jeg tok meg tid til nå, har om mulig økt motivasjonen min enda mer!  toothy9

Lykke til alle sammen – og la dette forumet fylles av solskinnshistorier! sunny
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

mokkus
Gjest
« Svar #1 på: 10/04 - 2007, 19:31:25 »

Det var en god historie å lese! Virkelig til inspirasjon eusa_clap
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #2 på: 10/04 - 2007, 21:51:15 »

Takk - det var det jeg håpte det skulle bli!  eusa_angel
Loggført

cool
Gjest
« Svar #3 på: 16/04 - 2007, 23:00:44 »

Så ålreit å høre, en virkelig insirpasjon for oss alle  eusa_dance
Loggført
dolly
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 08/05 - 2007, 18:19:54 »

Det var en god historie å lese! Virkelig til inspirasjon eusa_clap

hei! kjempe flott historie.

jeg er ny her å vet ikke helt hvor jeg skal legge inn min presentasjon

noen som kan fortelle

dolly
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #5 på: 14/05 - 2007, 21:37:48 »

Hei Dolly! Beklager at det har tatt så lang tid før du får svar! Jeg så nettopp at noen hade skrevet inn her...

Du kan legge inn en presentasjon i presentasjonsforum, eller bare starte med en online slankedagbok.

Håper vi ikke har mistet deg grunnet manglende tilbakemeldig - vi vil gjerne ha deg med!

Lykke til! Grin
Loggført

Star10
Smått avhengig

Vis profil E-post
« Svar #6 på: 14/05 - 2007, 22:03:21 »

Heisann is-trollet
Dette var virkelig litt av en historie, mann din har jo virkelig hvert utrolig flink....  eusa_clap  eusa_clap Og, det har jo du også!! Du var jo 3 sifra, og har klart og komme deg langt under.  eusa_clap  eusa_clap
Skikkelig flinke begge 2, og kan tenke meg at det må jo nesten virke som du har fått deg "ny" mann nå  eusa_whistle

Loggført

klukkk
Beryktet

Ny på håret :-)

Vis profil
« Svar #7 på: 14/05 - 2007, 23:17:32 »

Har heller ikkje sett denne før i dag... det var litt av ein prestasjon, ja..

Er imponert!! Håpar fleire kan fortelle noko kjekt her inne, etter kvart.
Loggført

Startvekt forrige veke 74,4
Mandag 26.3: 73,4
Fredag  29.3: 72,8 (håpar det fortsetter å vere sant
Måndag 16.4: 73,5
Lørdag 21.4: 72,9
Lørdag 5.mai: 72,3
Lørdag 12.mai 72,0
Lørdag 19 mai 71,5
Lørdag  26.mai 72.0
Søndag 3.juni 71.8
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #8 på: 15/05 - 2007, 17:54:57 »

Hei, og takk - klukkk og Star!

Kom over et bilde fra påska 2002 når jeg rydda forrige uke, og der var mannen min totalt ukjennelig! Det var også da han var på sitt største... Det er nesten uvirkelig at han er samme person!

Klem Grin
Loggført

j88
Prateglad

Vis profil
« Svar #9 på: 25/05 - 2007, 19:55:56 »

herre min hatt! Jeg begynte å gråte her jeg Smiley utrolig bra!
Loggført

j88= jente, 22 år

Før vekt: 64,0

Etter?:
Sol-Angelica
Sporty

Vis profil E-post
« Svar #10 på: 26/05 - 2007, 17:11:13 »

Flott historie Smiley Smiley
Loggført

Sjokoladejentå
Mosjonist
**

Ber om ett letterel liv!

bente@naboene.net
Vis profil WWW E-post
« Svar #11 på: 27/05 - 2007, 20:55:07 »

WoW! ble helt rørt her,fikk tåre i øynene eusa_clap

Han er jo kjempe flink!! eusa_clap
Loggført

Medlem i "opp av godstolen"
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #12 på: 31/05 - 2007, 22:47:40 »

Takk for kjempekoselige tilbakemeldinger! Cheesy

Og så koselig med noen nye forumvenner her! Velkommen til dere! Grin Jeg har vært bortreist en stund, men gleder meg til å bli kjent med dere! lief

Klem!
Loggført

Nemipus
Mosjonist
**

Fighter

Vis profil
« Svar #13 på: 01/08 - 2007, 13:20:34 »

Jeg kjenner meg igjen i denne historien. Skjønt min manns historie er ingen solskinnshistorie ennå. Han veier godt over 160 kilo pent fordelt på 180 cm. Han er med andre ord stor. Han vet det selv, men gjør ingenting med det annet enn å gnåle om slankeoperasjon. Han har samme livsmønster som din mann hadde. Jobbe, spis og sove. Ingen energi og veldig kort lunte. Jeg skulle ønske han ville gjøre et seriøst forsøk på å gå ned i vekt før han evt lar seg operere. Han har to år på seg. For så lang er ventelista på operasjon. Så hvorfor ikke benytte tida til å prøve i allefall. Men nei, jeg får ikke motivert ham. Blir så fustrert atte!!!
Loggført

wiggle  wiggle
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #14 på: 01/08 - 2007, 19:42:21 »

Huff ja, jeg var også veldig frustrert før og det tok noen år før han kom igang. De må liksom ville det selv! La han lese historien min, vel? Lykke til!
Loggført

Sider: [1] 2 Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.415 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten