om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:18:23

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Artikler & Nyheter
| |-+  Nyhetsblogg - Hold deg oppdatert!
| | |-+  Sannheten om kosemagen
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Sannheten om kosemagen  (Lest 1302 ganger)
sparegris
A-Kjendis

Seconds on your lips - years on your hips!

Vis profil
« på: 22/02 - 2009, 16:19:38 »

Slik får du flat mage!

....hvis du er heldig Wink

http://www.kk.no/794705/sannheten-om-kosemagen
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 23/02 - 2009, 00:00:00 »

Nice nice!
Ka med hoftevalkane? Cheesy
Loggført

anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 24/02 - 2009, 14:37:29 »

Sitat
Midjemålet bør derfor ikke overstige 85 centimeter hos kvinner og 100 centimeter hos menn.

Tja... hadde jeg hatt midjemål på 100cm ville nok hoftebena stått ut som grillspidd, men... alt i alt en mye bedre artikkel enn det man ofte leser i blader.

For hoftene, rumpa, mannebryster, dobbelthaker, osv. gjelder nøyaktig de samme tipsene Wink
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #3 på: 24/02 - 2009, 15:04:07 »

Ja, de absolutte utsagnene om hva som er maks liv- eller hoftevidde for kvinner og menn, må nok tas med en klype salt - eller tre.
Samme maksgrense enten du er 150 cm eller 180cm høy? Tviler på at det er så fornuftig.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 24/02 - 2009, 15:33:05 »

Stusser litt over dette med 85cm for kvinner også. Det kan jo ikke være veldig mye? Selv kvinner med moderat timeglassfigur kan jo ha problemer med å nå den om de er brede og har brede hofteben osv.?
Loggført
sparegris
A-Kjendis

Seconds on your lips - years on your hips!

Vis profil
« Svar #5 på: 24/02 - 2009, 15:41:28 »

Stusser litt over dette med 85cm for kvinner også. Det kan jo ikke være veldig mye? Selv kvinner med moderat timeglassfigur kan jo ha problemer med å nå den om de er brede og har brede hofteben osv.?

Jeg synes også det er pussig at de kan sette et så bastant og konkret tall på dette målet, siden det er så mange individuelle forskjeller, men siden forskere, leger og andre gjør det gang på gang på gang, så tenker jeg at da må det jo være noe i det.... Selv om det egentlig høres helt høl i hue ut.

Jeg er nokså slank ellers, men har en del ekstra på magen og hoftene, selv om jeg i og for seg er nokså timeglassformet her. Jeg er ca 77 cm rundt magen (midjen), og da jeg regnet ut liv-hofte-ratio, var vel denne såvidt innenfor det som er akseptabelt... eusa_shifty
Og det synes jeg er litt rart - hva da med de som er litt mer overvektig enn meg (jeg er jo per definisjon ikke overvektig), de skal da ha en viktig og stor helserisiko rundt magen?? Hmmm....
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #6 på: 24/02 - 2009, 16:04:20 »

Ja, og høye kvinner bør jo ha midjemål som står i samsvar med høyden også.
-det er i alle fall det jeg trøster meg med, siden jeg er over middels høy.
Eller som ei venninne pleidde si:
"Jeg er ikke tykk, jeg mangler bare 20 cm på riktig høyde..."
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #7 på: 24/02 - 2009, 17:01:09 »

Dama i huset veier knappe 60kg og er 168cm høy. Hun ligger mellom lavt og normalt i fett, og relativt lavt i muskelmasse. Og hun sliter med midjemål på 85cm på hoftebenene... så det synes jeg var et vanvittig teit mål, ja...

Er nok bedre å måle forholdet, som sparegris sier. Men har man VELDIG digre hofter så kan jo det målet bli feil også, hvertfall for kvinner?

Som mann er mitt midje-forhold 1.05 (bør være rundt 0.9), og det tror jeg stemmer. Har ganske muskuløse lår og en muskuløs gluteus maximus, samt magemuskler, men overdekket av et betydelig lag fett, som jeg strir imot.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.408 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten