om slankenett
annonsere?
nettbutikk
legg til i favoritt
Om oss
Kontakt oss
Forside
Nettbutikk
Artikler
Slankedagbok
Slankeguide
Diskusjonsforum
Verktøy
Tips & Råd
Oppskrifter
Spørrepoll
Søk på slankenett:
LOGG INN
Brukernavn:
Passord:
Husk
Registrer ny dagbok
PARTNERE
För oss som tränar!
Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter
FRA TRIM.NO
DIABETES: RASKE FAKTA
Trenings - Metoder
Den uvettige bruken av kortison
Er det lurt å ta medisiner fast?
UTHOLDENHET: Intervalltrening og intensitetsnivåer
Tom for energi?
Hvor mye tar du i benken?
Hvorfor blir mange utøvere fort syke?
Naturen helbreder - ikke medisinen!
Verdens råeste dopingpreparat nå laget
Dataspillene som trener og trimmer deg
Optimal treningsdosering
Kreatin (6): Forsterker muskelveksten
Kreatin virker! Og har liten helserisiko
Kreatin (del 4): Slik bruker du tilskuddet
FRA IFORM.NO
Jodie Marsh - Fra glamour til bodybuilding
Veronica Haugen
Sikre tips FOR muskler!
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 3 – Mot og åpenhet
Atkins' diett - farlig eller genial?
Myse protein - Bra for fettforbrenningen!
Utviklingen av ditt treningsprogram – del 2 – fleksibilitet
Nytt gym kun for jenter åpnes i Oslo
Utviklingen av ditt treningsprogram - del 1 - kreativitet
Trene i singlet - ELLER ikke?
Fitness kalkulatorer
Treningsfysiologens 5 beste tips for muskelvekst
Effektivt treningsprogram for masse!
Bit tenner - bli sterkere!
Flukt - jakten har startet
Slankeforum
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
24/05 - 2012, 04:31:14
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:
Avansert søk
60460
innlegg i
2462
emner av
6874
medlemmer
Nyeste medlem:
Jorgi
Slankeforum
Medlemmenes sider
Presentasjonsforum
Er ny her! :)
« forrige
neste »
Sider:
[
1
]
Skrevet av
Emne: Er ny her! :) (Lest 1063 ganger)
Nemini
Nytt medlem
Er ny her! :)
«
på:
04/03 - 2009, 20:38:22 »
Hei hei alle sammen!
jeg er da ei jente på 24år fra sula (som ligger rett uten om ålesund). Jeg har da endelig bestemte meg på at nå må det blir full sjerpings. dei siste åra har jeg kun gått opp og opp i vekt, jeg er ikke kjempe overvektig men går berre stadi mer opp i vekt. og det er frustrerendes, før var jeg får tynn.. jeg er 1,68 høy og vegde 50kg, men da var jeg ikke frisk, etter jeg da blei frisk igjen jekk jeg opp 10kg, og det var berre bra. det var en vekt jeg trivdes godt med. men så jekk jeg enda mer opp, 12kg til.. :S
jeg sliter veldig med å gå ner i vekt og ikke minst trene. jeg er lat. jeg sliter veldig med motivasjonen, og jeg trøste spiser en del. jeg sliter vell litt med deprisjon, og allt er lissom et ork å gjøre.
nå den 30 mai ska jeg da gifte meg, og jeg føler meg som en sofa gris enda. det at jeg ska komme meg inn i min skredder sydde brudekjole stresser meg, og jeg føler meg ikke vell med meg selv sånn utseendes messig. er ikke berre det at jeg går opp i vekt jeg ikke liker, jeg er i veldig dårlig form, eier ikke kondis i det hele tatt.
men nå er jeg lei av å sitte og trøste spise. jeg berre MÅ gjøre noe med det. før ville jeg ikke si at jeg skal gjøre det! da går det ikke bra, så jeg sier skal prøve helle tiden. men nå!! nei no sier jeg at jeg SKAL klarer det!
så nå prøver jeg da ut dette forume å håper på masse gode råd og en hjelpende hånd. har begynt å legge om matvanene mine, min forlovede har lovet å hjelpe meg.
sånn ellers da, så jobber jeg fast på et lager, der det faktisk blir litt løfting og jeg går en del.
mine hobbyer er å tegne, selger en del tegninger. musikk, elsker dyr, har en hund og 2 katter.
Loggført
medlem i sykkelklubben
gunnang
A-Kjendis
Sv: Er ny her! :)
«
Svar #1 på:
04/03 - 2009, 21:18:24 »
Hei, og velkommen hit!
Du har gått første skrittet ved å bestemme deg for å begynne et sunnere liv.
Ikke ta det bråere enn kroppen din tåler, men latskapen må nok permitteres ei stund..
Finn en treningsform du kan trives med, uansett hva det er.
Når du synes det er tungt, så tenk på at når du har fortsatt med dine nye rutiner 21 ganger, blir dte faltisk lettere. En vane er mye lettere å opprettholde enn de første gangene når du skal få "snøballen til å rulle".
Hvordan kan du tenke deg å trene? Treningstudio? Hjemme? Lagspill av noe slag?
Har du noen å trene sammen med, er det ofte lettere å holde koken.
Lykke til!
Loggført
Medlem av sykkelklubben
Startopia
B-Kjendis
«
Svar #2 på:
04/03 - 2009, 21:40:00 »
Velkommen hit til oss !
Loggført
Nemini
Nytt medlem
«
Svar #3 på:
04/03 - 2009, 22:30:06 »
takk takk..
jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg vill trene enda, det er det jeg driver å tenkter gjennom. jeg har litt lyst til å begynne på trennings senter, men jeg føler meg ikke komfortabel der, har lyst å trene sammen med noen, men jeg har desverre ingen venner. har berre sånne folk som jeg treffer på fest lissom..
men jeg fekk faktisk ordnet slik at jeg fekk trimsykkelen til min mor, så tenkte no å begyne å sykle hjemme i vartfall..
min forlovede er ganske sprek, han går mye i fjelle, men han kan da ta turer så ca. 5-6 timer.. og det må jeg nok innrøme er litt i det lengste lage får meg..
men har tenkt å gå mer turer.
men jeg tenkte jeg skulle høre meg litt rundt, finne en del info og råd å sette opp en plan og et mål.. har skjønt det slik at en skal ikke sette seg får høye mål i vartfall..
Loggført
medlem i sykkelklubben
gunnang
A-Kjendis
«
Svar #4 på:
04/03 - 2009, 23:03:43 »
Nei, ikke for høye, og ikke for slappe...
Har du sykkel, er du jo nesten i gang! Da er det bare å begynne å bruke den.
Du er velkommen i Sykkelklubben, nå for tida er det nesten bare jeg og Zenta som rapporterer der, men det er mange flere som sykler.
For å komme i gang, kan det jo være en ide å lage seg en plan for 21 treningsdager med sykkelen, og legge inn enten i dagboka di, eller på sykkelkubben, og så rapportere hvordan det går etter hvert. Har du klart det i 21 dager, er det blitt vane - og om ikke enkelt, så i alle fall enklere å holde fram.
Kanskje du tar en test i morgen, og ser hvor du står: hvor langt / lenge klarer du å sykle før du ikke orker mere? Så har du et utgangspunkt, som du kan øke opp gradvis fra.
I tillegg til sykkel er det også bra å gjøre litt mer varierte øvelser, så du bruker flere muskelgrupper. Men om du er på full opptrapping på sykkelen, kan du jo starte litt lettere med resten, og så sette full innsats der etter 3 uker?
Ellers så kan det jo hende at du kan revurdere det med treningsstudio. Kanskje ta en prøvetime? Om du ikke har noen treningsvenner pr i dag, kan det jo hende at du får noen om du oppsøker et treningstsudio? Hva er det verste som kan skje? Ok, du føler deg sikkert litt forvilla i starten, men får du en prøvetime, så skal jo de ansatte vise deg til rette. Om du gjør noe galt, er det de som ikke har gjort jobben sin rett...slett ikke din feil i det hele tatt...Og kanskje du stortrives? Vi er ikke alle like, men man kan jo undersøke en del muligheter, så kanskje man finner metoden som passer? Prøv i veg, lykke til!
Loggført
Medlem av sykkelklubben
zenta
Moderatorteamet
Startet opp januar 2008, kom hit i juni
«
Svar #5 på:
05/03 - 2009, 09:46:32 »
Velkommen til oss - flott at du har funnet veien hit! Her er vi mange forskjellige mennesker som sikkert kan bidra med motivasjon til å komme igang!
Når du har en treningssykkel hjemme har du allerede en god mulighet til å få mer fysisk aktivitet. Jeg har sykkelen min foran TV/DVD og da går syklingen som bare det! Du trenger ikke starte med lange økter - start heller med korte økter og så øker du ettersom det kjennes bra ut! Å gå tur i raskt tempo er også en glimrende mulighet til å komme i mer bevegelse - du har hund ser jeg og det er en fin turkamerat!
Veldig flott at du har forloveden din som vil bidra med hjelp til å legge om kostholdet og være en støttespiller for deg. Det er riktig som du skriver at det er viktig å sette seg kortsiktige og overkommelige mål som det er mulig å nå. Når du opplever å mestre, vil også du få mer motivasjon til å fortsette!
Lykke til videre, gleder meg til å høre mer fra deg
Loggført
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]
Medlem av sykkelklubben
[/url]
NiceGirl7
Beryktet
«
Svar #6 på:
06/03 - 2009, 17:55:27 »
Velkommen!
Sitat fra: gunnang på 04/03 - 2009, 23:03:43
Har du sykkel, er du jo nesten i gang! Da er det bare å begynne å bruke den.
Du er velkommen i Sykkelklubben, nå for tida er det nesten bare jeg og Zenta som rapporterer der, men det er mange flere som sykler.
For å komme i gang, kan det jo være en ide å lage seg en plan for 21 treningsdager med sykkelen, og legge inn enten i dagboka di, eller på sykkelkubben, og så rapportere hvordan det går etter hvert. Har du klart det i 21 dager, er det blitt vane - og om ikke enkelt, så i alle fall enklere å holde fram.
hvordan blir man medlem av sykkelklubben??
Loggført
Medlem av sykkelklubben
gunnang
A-Kjendis
«
Svar #7 på:
06/03 - 2009, 18:03:02 »
Man sykler!
Og så sier man at man vil være med, og forteller hvor mye man har syklet!
http://www.slankenett.no/forum/index.php/topic,1752.135.html
Vi har lurt på om vi skulle lage noe ekstrajippo, f.eks ved å sykle Trondheim - Oslo, eller en annen strekning, men vi har liksom ikke helt kommet i gang med det enda. Vi trenger flere som kan tenke ut noe glupt og motiverende!
Loggført
Medlem av sykkelklubben
Nemini
Nytt medlem
«
Svar #8 på:
07/03 - 2009, 23:42:00 »
jeg har nå fått sykkelen i hus! hadde min første sykkeltur får å teste litt..
så nå sitter jeg å plan legger litt.. både kosthold og trenings metode..
jeg ska kanskje begyne på trenings sentere, jeg har kanskje fått med meg ei kollega av meg, og det er jo mye bedre å ha noen å dra med en å dra alene. men jeg har ikke råd akkurat nå. jeg brukte mine siste penger på bryllups ting..
men når jeg får lønn nå den 20 så tenkte jeg å begyne der å..
Loggført
medlem i sykkelklubben
gunnang
A-Kjendis
«
Svar #9 på:
08/03 - 2009, 00:25:53 »
Da kan du jo forberede deg med å småtrimme litt hjemme? Eller gå en del tur? Det er mye som er gratis som er verdifullt....
Loggført
Medlem av sykkelklubben
Startopia
B-Kjendis
«
Svar #10 på:
08/03 - 2009, 09:09:01 »
Ta en titt på Puls sine sider her
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/220873
Han Yngvar har mange gode øvelser du kan titte på, bare å velge på listen til venstre. Dette er øvelser du kan gjennomføre hjemme med et par vannflasker, en bøtte, et par raggsokker osv. Koster ingenting
Loggført
Nemini
Nytt medlem
«
Svar #11 på:
08/03 - 2009, 13:16:34 »
ja jeg gjør en del andre øvelsa også, driver prøver meg ut litt.. men tar fast sittups hver kveld, har en sånn kjent bilring jeg har lyst å ha vekk.. hehe..
og takk for tipse Startopia
sitter å ser igjennom siden nå.. kan jo sette opp en liten trenings plan ut av denne!
Loggført
medlem i sykkelklubben
Startopia
B-Kjendis
«
Svar #12 på:
08/03 - 2009, 13:31:47 »
Sitat fra: Nemini på 08/03 - 2009, 13:16:34
ja jeg gjør en del andre øvelsa også, driver prøver meg ut litt.. men tar fast sittups hver kveld, har en sånn kjent bilring jeg har lyst å ha vekk.. hehe..
og takk for tipse Startopia
sitter å ser igjennom siden nå.. kan jo sette opp en liten trenings plan ut av denne!
Dessverre kan en ikke punktslanke seg. En milliard sittups eller crunches eller andre mageøvelser får ikke mage til å krympe. Eneste som nytter er kcal underskudd og du forbrenner minimalt på sittups. Du har bedre effekt av å finne en øvelse du blir godt og svett av og bruke samme tiden som det tar med sittupsene.
Sier ikke at en ikke skal trene magen, magen er en viktig muskel som bør være sterk. Men magen blir ikke mindre av å trene den. Bilringene forsvinner ikke.
Igjen håper jeg at folk tar
crunches
og ikke
sittups
, crunches er snill mot ryggen, sittups er ikke å anbefale, ryggen har ikke godt av den øvelsen.
Loggført
Nemini
Nytt medlem
«
Svar #13 på:
08/03 - 2009, 14:48:30 »
hmm.. ja dette sier jo hvor mye peiling jeg har..
jeg trodde den dere crunches som du viser var sittups jeg..
hva er da sittups?
da er det vist crunches jeg tar hver kveld..
Loggført
medlem i sykkelklubben
Sider:
[
1
]
« forrige
neste »
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Informasjon fra Slankenett.no