om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:32:05

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  Heisann!Jeg er ny her..
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Heisann!Jeg er ny her..  (Lest 1162 ganger)
snart pinnsvin
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 04/03 - 2009, 23:05:50 »

Har vært medlem her for mange år siden fant jeg ut...Som bolla pinnsvin.Men nå er jeg tilbake som "snart pinnsvin" eusa_dance

Jeg har blitt større enn jeg noensinne har vært..... :yucky:Og har nådd punktet hvor jeg bare MÅ gjøre noe drastisk.Trives ikke med meg selv lenger..Men endelig er jeg igang!Har kommet godt igang med trening,og maten begynner å komme på plass også. Jeg skal ned over 30kg...Så trenger virkelig litt hjelp,oppmuntring og tupp i rompa underveis.
Jeg hørte ei annen her inne skulle rekke å ta av 30 kilo før hun fyller 30 år.Og det høres ut som en flott gulrot!Og det bør være oppnåelig.Har nesten 1 1/2 år på meg.
Håper å bli kjent med noen av dere her inne cheerleader
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 04/03 - 2009, 23:16:42 »

Velkommen hit!
Det kan være lurt å samarbeide med noen som har lignende utfordringer!
-men det er utrolig hvor mye man kan lære ved å "høre" på andre som virker helt forskjellig fra oss selv også. Og her inne har du jo alle muligheter Wink
Lykke til!
 eusa_dance

-hvordan trener du, forresten?
har du noe spesielt kosthold, eller er det bare "sunnere og mindre mengde" som gjelder?
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
anjea
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #2 på: 05/03 - 2009, 00:42:05 »

Hei og velkommen! Smiley

Et par "nybegynner" tips:

. Ikke bli helt manisk med maten. Det ender med at du spiser for lite og så gir opp etter kort tid.
. Tren moderat. Ikke tren deg utslitt eller for mye. Det ender med at du kommer til å bli lei av trening og så gir opp etter kort tid.
. Lag deg små mål. "Klarte jeg denne dagen uten brus/sjokolade/eller hva som er din fristelse, vil jeg også klare det i morgen!"
. Ikke bli manisk med vekten. Vekten kan variere opp til 3 kg, selv når man er flink med kosten og trening.
. Ta frem målebåndet, mål deg 2 ganger i måneden og før logg over cm-tap.
. Hvis du faller for en fristelse, ikke la det ødelegge. Tenk heller på hvor flink du har vært.
. Ikke vær redd for å spise fett og karbohydrater. Det er en viktig del av et tradisjonelt kosthold, men det er dessverre det folk flest er redde for.
. Ikke ha for lavt kaloriinntak. Jo mer man trener og jo større man er jo høyere kaloriinntak trenger man.

Det skal ikke være trist, deprimerende og utsultende å være på diett.

Her inne vil du finne mange gode oppskrifter og hjelpende mennesker.

Kostberegningsprogrammet "Mat på data" er uunnværlig for oss slankere - i hvert fall i begynnelsen. Anbefales!

Lykke til med å nå målene dine!

Loggført

zenta
Moderatorteamet

Startet opp januar 2008, kom hit i juni

Vis profil
« Svar #3 på: 05/03 - 2009, 09:13:39 »

Hei og velkommen til oss, håper du vil trives her. Anjea har jo sammenfattet de viktigste rådene for varig vektnedgang i innlegget sitt. Det er så viktig å finne en måte å gjøre dette på som fører til at man har det bra. Lykke til videre eusa_angel
Loggført

url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wD0Dlry/]

Medlem av sykkelklubben kardio
[/url]
snart pinnsvin
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #4 på: 05/03 - 2009, 12:44:06 »

Hei!
Takk for hyggelig velkomst og masse gode råd.
Tidligere har jeg gått på grete roede kurs,og gått ned en god del.Så jeg kjenner jo godt til det opplegget.
Men nå orker jeg rett og slett ikke å følge noe så "slavisk".Jeg vet med meg selv at å veie hver smule jeg spiser,skrive opp og regne kalorier,det kommer jeg ikke til å klare nå.Det er så mye annet i livet mitt(bla 3 barn!) at jeg ikke kan bli så panisk.
Kurer som fedon osv.Kutte karbohydrater,spise bare "sånn og sånn" har jeg heller ikke lyst til.Jeg prøver å heller få til et sunt kosthold jeg kan leve med resten av livet,fremfor å gå på en streng diett.
Men alikevel er jeg streng med meg selv altså!Bruker endel av det jeg har lært på grete roede.Spise faste måltider.5 måltider pr dag,pluss frukt og grønnsaker innimellom om jeg blir sulten.Har holdt på i 2 uker nå og det funker veldig greit.
Jeg har kuttet helt ut godis,dårlig fet mat og det meste av sukker.
Prøver å spise så mye frukt og grønt som mulig.Og hvitt kjøtt og masse fisk.
Også spiser jeg kun ryvita knekkebrød istedenfor brød.Føler meg mindre oppblåst da.

Ang trening så trener jeg variert.Jeg er veldig glad i å trene,men de siste årene  har meg og trening vært nederst på prioriteringslisten...Men NÅ er det nok.For å få det til har jeg blitt en "kveldstrener.Jeg drar når ungene har lagt seg og mannen er hjemme.Har et eget program jeg følger,og når jeg har muligheten trener jeg aerobic og litt spinning.
Er også i svømmehallen innimellom.

Jeg er altfor stillesittende i hverdagen utenom trening,og det blir nok den aller største utfordringen å legge om!
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #5 på: 05/03 - 2009, 14:45:20 »

Dette øres jo så bra ut! Det er viktig å finne en måte å gjøre alt dette på som er forenelig med familiesituasjon, barn som skal føles opp, jobb etc etc. Det betyr jo at det ikke er EN måte å gjøre dette på. Du må finne den veien som er best for deg - bare du føler at du når de målene du setter underveis. Prinsippene er de samme uansett - forbuke mer kcal enn man tar inn toothy4

Jeg synes du har en god plan allerede - med viktige omlegginger i kostholdet og økt fysisk aktivitet. For meg har det vært viktig å gjøre dette på en måte som ikke krever så veldig detaljert planlegging i form av måling av mat etc. Men jeg har brukt en del tid på å finne ut av hva forskjellig mat inneholder av kcal etc etc. Jeg kjenner meg selv og min familie såpass godt at hvis dette skulle bli et altoverskyggende fokus for meg så ville jeg gitt opp ganske fort fordi det er mye annet i livet mitt som krever meg og som betyr mye for meg. Jeg har funnet en måte å leve på som jeg synes er veldig bra for meg, jeg har gått ned mange kilo og har noen igjen, har kommet i mye bedre fysisk form, har fått et normalt blodtrykk og normale kolesterolverdier og da er jeg fornøyd.

Har du laget deg en online slankedagbok her på forumet? Du er så godt i gang, har masse kunnskap og erfaring fra tidligere GR kurs så dette skulle gå veldig bra! eusa_angel
Loggført

[/url]
snart pinnsvin
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #6 på: 05/03 - 2009, 18:06:36 »

Takk for svar!Det ser ut som at vi har ganske lik tankegang rundt vektnedgangen.Nå bare håper jeg at jeg klarer å være like flink som du har vært!
Ja,jeg har laget meg en dagbok her inne.Registrerte vekt og mål igår..Men hvorfor kommer ikke målene opp i annet enn profilen min?Vil de først vises på dagboksiden når jeg registrerer ny vekt og mål?
Loggført

zenta
Moderatorteamet

Vis profil
« Svar #7 på: 05/03 - 2009, 18:17:41 »

Det er 2 typer dagbøker her - en her på Slankeforum  og en som du oppretter ved å klikke på "Registrer ny dagbok" til venstre under de andre menyknappene.
Hvis du snakker om de målene som vises på tickeren nederst på alle dagbøkene må du lage den på www.tickerfactory.com, sette inn riktige data, kopiere URL og sette den inn i profilen. Da kommer den automatisk opp hver gang du skirver i dagboken HER
Loggført

[/url]
snart pinnsvin
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #8 på: 06/03 - 2009, 17:48:18 »

Jeg tenkte på "min side".Vektkurven er på plass..men til høyre på siden står ei liste med vekt oig mål på midje,hofter,lår osv.Jeg har jo lagt inn målene,men det står bare "ikke målt" på alle.Finner kun målene på profilen min.
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #9 på: 06/03 - 2009, 17:58:08 »

Diskusjonsforum henger ikke helt sammen med den "gamle" delen.
Noen likte best den måten å gjøre tingene på, så de som har laga disse sidene, har beholdt den måten å gjøre ting på, så lenge det er folk som synes det gir en god oversikt.

Det er fordeler og ulemper med begge systemene. Her inne er det lettere å følge en tråd, når innleggene kommer etter hverandre etter dato (eller klokkeslett), men likevel holdes i samme tråden, så går det an å sette seg inn i det (bort sett fra at noen av oss har det med å hoppe litt i tankebanene - jeg tror ikke alltid jeg er like lett å følge, og flere med meg...) ved å gå på tidligere sider.
For å holde telling med vektutvikling (eller hva man velger å telle ned på), bruker vi tickeren nederst i innleggene våre. Hvordan du lager en slik en, kan du f.eks se her: http://www.slankenett.no/forum/index.php/topic,1084.0.html
Loggført

snart pinnsvin
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #10 på: 09/03 - 2009, 19:39:32 »

Juhu!Klarte tickeren! (men ser det står o.o på bmi..jaja.. eusa_think) OG jeg klarte å gå ned mine første kilo siden startsmellet forrige mandag!  Lykkelig Lykkelig
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #11 på: 09/03 - 2009, 23:14:46 »

Juhu!Klarte tickeren! (men ser det står o.o på bmi..jaja.. eusa_think) OG jeg klarte å gå ned mine første kilo siden startsmellet forrige mandag!  Lykkelig Lykkelig
Ja, der er du klar til å løpe nedover vektkurven!
For BMI må du legge inn høyde også, du kan jo ordne det neste gang du er inne på tickerfactory.
Loggført

tullhøna
Moderatorteamet

Ingenting er umulig, noke tar berre litt meir tid!

Vis profil WWW
« Svar #12 på: 10/03 - 2009, 10:27:35 »

Litt seint ute med velkomsten, har vert ute og farta i helga, så har ikkje fått med meg alt som skjer! Smiley

VElkommen hit Smiley
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.406 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten