om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:36:11

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Medlemmenes sider
| |-+  Presentasjonsforum
| | |-+  Hypotyreose
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Hypotyreose  (Lest 1260 ganger)
livlys
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« på: 06/03 - 2009, 15:37:33 »

Hei
Er det noen her som har hypothyreose og som strever med slankingen.
Eller som har gode råd til en som hypothyreot som stever.

Jeg prøver meg nå på lavkarbo diett, men det går veldig sakte. eusa_wall
Loggført
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 06/03 - 2009, 18:21:28 »

Jupp, jeg har det... står bom fast mesteparten av tiden selv på store kaloriunderskudd over flere uker og tom. en måned eller to. Kiloene vil ikke rikke på seg. Det eneste jeg klarer er å bygge store mengder muskelmasse.

Det beste rådet jeg har er å spise masse protein, og å spise mange, små måltider, for å prøve å hjelpe metabolikken. Slank deg også ikke for kraftig.

Og trener du ikke så vil det nok ikke funke...
Loggført
jorunnhf
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 13/04 - 2009, 16:54:59 »

Jeg har slitt med Hyporthyreose i mange år - snart 18, men er forholdsvis bra regulert med medisiner.

Har de siste 2 årene klart å gå ned over 30 kilo, de første 22 ved å trene mye mer og spise mindre. De siste 9 kiloene har jeg klart ved lavkarbo og er nå bare 3-4 kilo fra å være normalvektig.

Har hele tiden trent hardt, selv om da jeg startet på lavkarbo var det som å begynne på nytt med trening. Utrolig mye tyngre å trene uten karber, men nå klarer jeg å holde samme intensiteten på lavkarbo. Trener hovedsaklig kondisjon og noe styrke - step, arobic, turn og jogging.

Hypothyreosen gjør at hvert kilo av føles som en seier. Der andre raser ned i vekt må jeg kjempe for hvert et gram, men jeg har nå tatt av mine 31 kilo og klarer å holode de borte, selv om jeg øker litt på karbohydrat-inntaket.

Lykke til med kampen mot kiloene.
Loggført
Allegra
Sporty

Vis profil
« Svar #3 på: 14/04 - 2009, 16:09:21 »

Hva er dette for slags sykdom? Hvordan "virker" den?
Loggført

gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 14/04 - 2009, 18:44:53 »

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1136
gir en viss peiling.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
livlys
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #5 på: 29/05 - 2009, 09:22:00 »

Takk for kjekke svar alle

Allegra: i tillegg til gunnang sin link, kan du ta en titt på denne linken. http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/133874

Jeg har prøvd å slanke meg mesteparten av mitt voksne liv  :eusa_wall:og har endelig funnet noe som virker. Først å fremst tror jeg det er motivasjonen og erkjennelsen av at det tar tre ganger så lang tid for oss med hypotyreose enn det gjør for vanlige mennesker. Så når min man nå er ferdig slanket etter tre måneder med lavkarbo, har jeg enda 6 mnd igjen før jeg kan forvente å være fornøyd.
Så lavkarbo tror jeg er tingen for meg. Det er ikke en slanke kur men en livsstilsendring som har positive effekter ikke bare for meg og mine kilo, men og for hypotyreosen i seg selv. Har skjønt at det er mange som har kunnet kutte ut Levaxinen ved et slikt kosthold. Generel lavkarbo er ikke usunt for resten av familien heller, og jeg kan nesten si at jeg har fått en ny man etter at jeg begynte å fore ham med lavkarbo Lykkelig
www.lavkarbo.no
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.364 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten