om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:44:47

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Noe å tenke på...
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Noe å tenke på...  (Lest 1349 ganger)
MFUS
Gjest
« på: 12/04 - 2007, 13:09:16 »

Tankevekker:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1731423.ece

Kommentar:
Jeg vil si at vanlig spagetti i mange tilfeller ikke er så mye bedre. Jo da, noe mindre kalorier finnes det i den, men til gjenngjeld spiser ofte folk mer av denne (i alle fall jeg) og da går vinningen opp i spinningen. Pasta kan for noen være farlig.

Jeg viste som sakt en kamerat demonstrativt dette med mitt "spise tre snickers-is (King Size) på rappen", ved å spise de isene på rappen så spiste jeg mindre energi enn hva han gjør hver gang han spiser spagetti til middag. Vesentlig mindre energi, da vi snakker om at jeg nok kunne spist fire Snickers-is også.

Det vises også til Donut (smultring med sjokolade der), at dem er mye værre enn de gammeldagse smultringene nettopp grunnet sjokolade...

Vell...

Som jeg viste min kamerat (ikke bare med hans spagetti-inntak), jeg gikk løs på havregryn til frokost ritualet hans også jeg... Og havregryn er som kjent ett rent kornprodukt det er bra å ha i kosten.

Hva er da de fett og sukker-tilsatte frokostritualene? Om noen kan spise tilsvarende tre Snickers-iser med havregryn, ja da SPRENGER de sjokolade-tilsatte frokostritualene kaloribudsjetter. Det er som snop å regne i mine øyne det.

Her er en til artikkel..

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1731422.ece
Loggført
fffd
Beryktet

Vis profil
« Svar #1 på: 12/04 - 2007, 13:41:26 »

Joda, er mange "feller" man kan gå i... T.o.m. fullkornspasta er kaloririkt, for ikke å snakke om brun/upolert ris. Men det medfører ikke at det er galt å spise, så lenge man spiser det med måte. T.o.m. sukker er "ufarlig" i mindre mengder..
Grunnen til at jeg kutter ut brødmat er ikke fordi det direkte er usunt, men fordi det automatisk tar over den totale kosten.. Er så enkelt å bare ta seg en brødskive. Samme med poteter, jeg kan lage dem i alle mulige varianter og til bortimot alle middagsmåltider, men velger i denne perioden å kutte ut helt dette fordi det finnes fullgode alternativer.

Det jeg vil si er at man kan gjøre bortimot all mat usunn om man overspiser det..
Loggført
Is-trollet
Inventar

Vis profil
« Svar #2 på: 13/04 - 2007, 12:36:39 »

Det der men nudlene var en skikkelig tankevekker! Jeg har jo spist SÅ masse nudler i perioder! Av og til to pakker i slengen! Nå er det slutt!  eusa_hand
Loggført

Klem fra Reidun Is-troll! bigarmhug

Medlem av opp-av-godstolen..

MFUS
Gjest
« Svar #3 på: 13/04 - 2007, 12:52:03 »

Absolutt riktig at selv sunne matvaner kan være fetende, og i så måte bidrar brød med VOLDSOMT mye energi (også være seg om det er grovt). På samme måte kan som du sier en eller to sukkerbiter (4,2 gram tilsammen) sukker være problemfritt. Å gå av skaftet for det (noen gjør det) er som å gå av skaftet for 6,5 gram mel rett og slett.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.348 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten