om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:45:35

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Pasta og sånt?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Pasta og sånt?  (Lest 681 ganger)
ToppTilTå
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 12/03 - 2009, 18:12:53 »

Heia, en pastaelsker forsøker å begrense seg. Jeg trenger derfor råd om hvor mye pasta en bør legge på tallerkenen. Hva er en normalporsjon med spagetti? Altså en normal slankeporsjon. Ikke oppgi dette i vekt. Jeg trenger noe jeg kan beregne uten å dra på matvekta til enhver tid. Har prøvd det før og vil ikke tilbake dit. Jeg vet også at pastaen bør være "brun" og grov og av fullkorn. Har kjørt det så lenge det har vært tilgjengelig i helsekostbutikker. Den vanen fikk jeg inn for mange herrens år siden.
Loggført
anonymouse
C-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 12/03 - 2009, 19:27:36 »

En porsjon er jo da det du bestemmer at det skal være... måler du opp 100 gram tørr pasta, så synes jeg det er litt - er vel et par store never. Du får heller legge på med kjøttsaus og ost... Fullkornspasta har dobbelt så mye kalorier som vanlig pasta, og ost har også masse kalorier. Tomatsausen er som oftest full av sukker...

Jeg ville alikevel valgt både fullkorn, kjøtt og tomatsaus (sukker og olje fri) og ost... og satset på små porsjoner. Si en dessertbolle. Kok opp en del og legg i tupperware eller porjonspakk det og spis flere utover dagen eller sammen med andre... det mister fort den nyoppkokte smaken.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #2 på: 12/03 - 2009, 21:45:11 »

Jeg går bare ned i de periodene jeg kutter all pasta og all ris, spiser lite poteter og lite brød (bare grovt når jeg spiser det).
Jeg trodde jeg var veldig glad i pastamiddager, men har funnet ut at det jeg er glad i, er tomatsauser med futt, enten med frest kjøttdeig (ikke i fett, men teflonpanne /wok, evt med fiskesaus), skinkestrimler, eller som tilbehør til stekt eller grillet kjøtt.
Derfor koser jeg meg med slike måltider, men kutter olje og jevning i sausene, bruker tomat fra boks som basis, sukrer den aldri, skal jeg ha søtstoff i er det evt 1 sukett, krydrer rikelig -helst med friske (eller frosne) urter fra potter i vinduskarmen eller hagen, unner meg mer reinskåret kjøtt (biff, kyllingfilet, svinefilet, kalkun) enn jeg gjorde før, og så bruker jeg grønnsaker i stedet for pasta. De smaker mer + bedre, har bedre næringsinnhold, men lavere kaloriinnhold.
Så min anbefaling til spørsmålet hvor stor en slankeporsjon pasta skal være er : 0 g.
Så du trenger ikke vekt...
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.42 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten