om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:58:12

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  Nøtter?
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Nøtter?  (Lest 1487 ganger)
cool
Gjest
« på: 15/04 - 2007, 13:21:19 »

Jeg har fått høre at om man spiser noen nøtter om morgenen, så tar man seg en 15-20 minutters gåtur så vil dette gi kickstart for forbrenningen og dagen.

Noen som vet noe om dette? Og om det er å anbefale evt. hvilke nøtter.
Loggført
Fitnessjenta:)
Gjest
« Svar #1 på: 06/06 - 2007, 21:13:24 »

Hm.. dette kan jo stemme... fordi kroppen etter sigende trenger noe sunt fett for å forbrenne fett.. Smiley Men jeg er jammen ikke sikker asså.. jeg har hørt at kaffe er bra å drikke på fastende mage før en morgentur vaffal.. Wink
Loggført
Palxx
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #2 på: 29/06 - 2007, 23:39:00 »

Hmm, litt usikker - morgenturer på tom mage (el litt koffein) tvinger jo kroppen til å bruke av kroppens fettlager. Spiser du nøtter først, inneholder jo disse MASSE energi, og kroppen vil benytte seg av dette. På en annen side tar det lang tid for kroppen å forbrenne fettet i nøttene(derfor fett ikke skal spises f.eks etter trening, fordi det bremser opptaket av proteiner og karbohydrater som kroppen da trenger raskt påfyll av). Men ja, ville nok tatt morgenturen på tom mage, men nøtter er jo en flott del av frokosten(utrolig godt i havregrøt). MEN, uansett om man forbrenner nøttene el tar av egne lagre, så er jo hovedpoenget mengden kalorier som blir forbrent hver dag, ikke hvor du tar disse kaloriene fra, så kanskje det er noe i det. Du får masse energi til å være aktiv ihvertfall Wink

Såvidt jeg vet, bare å rette på meg om noen vet noe mer!
Loggført

What do you meen chocolath isn't one of the main food groups?!
Palxx
Mosjonist
**

Vis profil
« Svar #3 på: 29/06 - 2007, 23:42:47 »

Ble litt rotete det innlegget mitt. Hovedpoenget - jeg digger morgenturene på tom mage(da rekker jeg også å våkne og rense hodet før jeg begynner å tenke på mat). Men skulle likt å visst mer om det du har hørt om nøttene. eusa_think Går litt begge veier, og kommer nok an på hva du er ute etter.
Loggført

What do you meen chocolath isn't one of the main food groups?!
Chokolady
Nytt medlem
*

Vis profil E-post
« Svar #4 på: 30/06 - 2007, 13:44:44 »

Jeg er ingen ekspert på området, men jeg ville gjerne startet dagen med litt nøtter. For det første elsker jeg nøtter, men det er jo også utrolig sunt.
For meg blir det litt slik at det er lettere å ta i med litt i magen enn når jeg er tom.
Loggført
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.333 sekunder med 16 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten