om slankenettannonsere?nettbutikk legg til i favorittOm ossKontakt oss
ForsideNettbutikkArtiklerSlankedagbokSlankeguide Diskusjonsforum VerktøyTips & RådOppskrifterSpørrepoll
LOGG INN PARTNERE

För oss som tränar!

Treningsprogrammer
Slankeprogrammer
Belastningsskader
Hefter

FRA TRIM.NO FRA IFORM.NO
Slankeforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
24/05 - 2012, 04:59:24

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
60460 innlegg i 2462 emner av 6874 medlemmer
Nyeste medlem: Jorgi
* Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer Logg ut
+  Slankeforum
|-+  Kosthold & kosttilskudd
| |-+  Kosthold
| | |-+  En veldig kalorifattig suppe!
« forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: En veldig kalorifattig suppe!  (Lest 2334 ganger)
Sparkygirl
Nytt medlem
*

Vis profil
« på: 01/04 - 2009, 18:20:25 »

Oppskrift på en suppe med få kalorier som smaker godt.

1 bunt selleri
1 grønn paprika
1 boks hermetiske tomater
1 purreløk
4 store gullerøtter
Halv pose frosne grønne brekkbønner(eller andre grønne bønner)
1 pakke Mr Lee nudler
2 buljonterninger(kylling eller kjøtt)
Krydre som en vil.begrens saltbruken.

Kan også tilsette litt kyllingkjøtt eller mager svinekjøtt i strimler.

Suppa er veldig gog.Eg liker ikke bønner,paprika eller selleri rå yucky..men når det kokes ilag,Smaker det godt!Kan anbefales fordi der er få kalorier og smaker godt!
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #1 på: 01/04 - 2009, 19:13:45 »

Hjemmelaget suppe basert på grønnsaker og buljong, er godt, raskt og vanligvis fint for helsa.
Smak, kaloritall og næring blir bedre om du bruker f.eks kyllingfilet i passe små stykker oppi, og kutter ut nudlene - de er bare stivelse,  raske karbohydrater som ikke inneholder noe ekstrasnacks for helsa. Kyllingfilet er en god proteinkilde, og frosne i 2kg poser er de rimelige.
Skal du ha mer karbohydrater i suppa enn det du får uten nudlene, er det  bedre med en boks tomatbønner oppi. Da kan man krydre som ungarsk gulasj, eller som meksikanske retter.

Paprika vil smake og kjennes ulikt alt etter om du koker den med de andre grønnsakene, eller om du kutter den opp og bare varmer den med til slutt. Prøv begge deler, og finn ut hva du liker best.
Et par laurbærblader i kokevannet fra starten kan være en artig variant i blandt, og ikke så vanlig lenger.
På en innvandrerbutikk pleier jeg kjøpe en pose blanda grønne krydderurter de bare kaller  "krydderurter for suppe" (jeg tror det er estragon og persille, og noe til jeg ikke er sikker på...), jeg synes det gir en god smak på krafta sammen med buljong, kan brukes sammen med mange andre krydre, f.eks chili og kvitløk. Men lag gjerne din egen miks, prøv deg fram!
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
Sparkygirl
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #2 på: 01/04 - 2009, 22:34:30 »

Masse gode forslag..ville bare sei at den oppskriften er ikkje sjølkomponert.Fikk den av min far som hadde fått den av Sjukehuset 3 uker før han skulle oppereres og måtte ta av noen 3 kg..
Loggført
paren
Leieboer

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 02/04 - 2009, 07:51:53 »

Jeg fikk en diett hvor denne suppa var "hovedingrediens". Målet var å gå ned 4,5 - 7,7 kg på én uke, og man spiste kun denne suppen, grønnsaker og noen dager biff og ris. Sikkert fint å ha som tillegg til annet kosthold.
Loggført
gunnang
A-Kjendis

Vis profil
« Svar #4 på: 02/04 - 2009, 08:26:03 »

Ja, jeg er ikke tilhenger av suppekurer, eller andre kurer der du bare spiser en sort mat. Fysiologisk sett vil det være stor sjanse for ensidig næringstilgang. På dette området vil suppe være av de bedre, fordi man kan regulere næringsinnholdet i suppa til en mer passende type kosthold.
Psykologisk sett er det også farlig å spise bare en type mat, du blir lei, orker ikke spise nok av den tillatte maten, og kan enten ende opp med å spise for lite mat - tære på musklene, få lavere forbrenning, få raskere oppgang etterpå, og legge på deg mer enn du tok av. Eller du kan rett og slett sprekke, og føle nederlag, noe som heller ikke er sunt for deg.
Suppe som del av et variert kosthold, derimot, er jeg heeelt for. Wink Så lenge suppen er laget av naturlige råvarer fra grunnen av, er det fullt mulig å lage sunne saker, som smaker godt, og er raskt, billig og lett å lage. Posesupper, derimot, vil variere mer, de er oftest for salte ifht hva vi har godt av, og taper veldig mye av de sunne næringmidlene (som vitaminer og  antioksidanter) gjennom tørkeprosessen.
Loggført

Medlem av sykkelklubben  kardio
frøkenR
Nytt medlem
*

Vis profil
« Svar #5 på: 03/04 - 2009, 00:46:43 »

den suppa er ikke god... nudlene blir blaute og veldig udelikate... min mor har nemlig prøvd den ut, og nei, den kuren funket ikke for henne i alle fall.
Loggført
Lovan
Sporty

Vis profil
« Svar #6 på: 17/04 - 2009, 19:47:14 »

Den suppa har jeg prøvd og ble rett og slett dårlig,skjelven,slapp og svimmel... ikke no for meg..
Loggført

Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
« forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.353 sekunder med 17 spørringer.

Kopirett © Slankenett.no, Trim.no AS, 6789 LOEN. Org. nr. 884 940 672 MVA.
Epost: post(@)slankenett.no Ansvarlig Redaktør: John Gunnar Oppheim.
Markedsansvarlig: John Gunnar Oppheim Webansvarlig: Nils H. Opsahl. Design: thinkweb.no
Om Trim.no AS | Annonsere | Betingelser for bruk | Redaktørplakaten | Vær varsom plakaten